Motor slaat af bij stationaire toeren lekt benzine bij lucht
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Het advies van Teun van Popta heb ik zojuist opgevolgd. Bovenste kap eraf gehaald, zuiger met benzine gereinigd, naald ook even met benzine gereinigd. Daarna de naald ingespoten en terug geplaatst in de carburateur. Van te voren met een zaklamp het membraam gecontroleerd maar deze is geheel dicht.
Proefdraaien:
Het grote moment om eens te proberen wat de motor nu gaat doen. De motor sloeg vrij vlot aan en bleef een klein moment mooi stationair draaien (ongeveer 30 sec.) maar begon op een gegeven moment weer te bokken zoals afgelopen vrijdag. Ook wordt er weer benzine geloosd bij het luchtfilter. Het feit dat de motor in het begin even goed stationair gelopen heeft na demontage en reiniging is voor mij wel een teken dat Teun het bij het goede eind heeft. Echter wat is nu de oorzaak, is de vlotternaald versleten?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
- Remon Kosse
- Elite lid
-
www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...203&products_id=1013
Welke symptomen had jou motor toen je dit onderdeel vervangen hebt?
Welke onderdelen zullen op korte termijn nog meer aan vervanging toe zijn?
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Stap 1 (smeren van de demper) is klaar. Nu stap 2: Haal het luchtfilter er af en kijk waar de benzine uit stroomt. Er zijn twee mogelijkheden: uit de ventileerschacht (1) van de vlotterkamer of uit de sproeier (2).
Mijn vrouw heeft overigens voor tweede Paasdag een heerlijke risotto met kip in citroensaus gemaakt. Tijdens het koken besprak ik het probleem met haar. Zij dacht dat het aan de bobine lag.
Laat weten hoe het zit en dan gaan we verder!
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Teun van Popta" schreef:
Hi Kosse,
Stap 1 (smeren van de demper) is klaar. Nu stap 2: Haal het luchtfilter er af en kijk waar de benzine uit stroomt. Er zijn twee mogelijkheden: uit de ventileerschacht (1) van de vlotterkamer of uit de sproeier (2).
Mijn vrouw heeft overigens voor tweede Paasdag een heerlijke risotto met kip in citroensaus gemaakt. Tijdens het koken besprak ik het probleem met haar. Zij dacht dat het aan de bobine lag.
Laat weten hoe het zit en dan gaan we verder!
Groet,
Teun
Als ik op je foto kijk dan komt het bij puntje 2 vandaan. Dat weet ik eigenlijk wel voor 99% zeker. Zal dus toch iets met de sproeier oid te maken hebben. Na de winteronderhoudsbeurt stond de auto niet erg mooi afgesteld (vorig jaar hele jaar prima gereden en probleemloos). De motor liep al een tijdje hoog stationair bij een warme motor en plofte soms bij de uitlaat. Naar mijn idee is dat een afstelling die niet optimaal is doorgevoerd.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Ik wil je graag van dienst zijn, maar Vlissingen in nogal een eindje van jouw woonplaats verwijderd.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ik heb een complete (geloof ik) Stromberg carb. in onderdelen liggen (mooi schoon, lijkt ooit gereviseerd te zijn). Als je eens wat dingen wilt uitwisselen zodat je onderdelen kunt uitsluiten ben je welkom. Ligt in Hengelo, evt. kan ik het spul aan je broer meegeven. Je mag het lenen of compleet overnemen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.