Motor slaat af bij stationaire toeren lekt benzine bij lucht
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Wie heeft raadt voor dit probleem?
Brandstoftank zit nog ongeveer 10 liter in dus daar kan het niet aan liggen. Kan het niet verklaren waarom de auto rijdend blijft draaien en stationair vrijwel direct stil valt.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Als die ingebrand zijn, krijg je een zwakkere vonk en dus minder betrouwbare ontsteking.
Eenmaal op toeren merk je een ontsteking meer of minder niet, maar stationair wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Ben zelf van mening dat de ontsteking dus wel goed voor elkaar is.
Als ik via de opening van het luchtfilter de vlotterkamer inkijk, kijk ik op een geheel gesloten kamer (geen openingen oid). Sinds de winter loopt de motor bij een warme motor erg hoog in toeren stationair. Als de motor koud is liep deze normaal in toeren. Heeft iemand een deskundig antwoord op de vraag waarom er benzine uitgegooid wordt bij het luchtfilter?
- Nico Buytendijk
- Nieuw lid
-
Loopt op gas.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Nico Buytendijk" schreef:
Als ik het zo zie op de foto dan is je carterontluchting op je spruitstuk niet aangesloten en vraag ik me af hoe de motor
Loopt op gas.
Het is een B18A met open carterventilatie. Plaats op spruitstuk is afgedicht en zuigt dus geen valse lucht.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Filmpje is niet van mijn auto maar had het zomaar kunnen zijn. Zo beroerd loopt die van mij op dit moment ook en gooit de olie er bij het luchtfilter uit.
Als hij dan wel goed loopt, zit het waarschijnlijk niet in de ontsteking.
Het lijkt wel of de afsluiting van de vlotterkamer niet goed werkt (afsluiter stuk of vlotter lek of vast).
Daardoor komt er toch nog weer nieuwe benzine in de carburateur en stroomt die over en verzuipt de motor (wat ook verklaart dat hij stationair niet wil en het op toeren nog net wegkrijgt).
Olie die eruit komt bij je luchtfilter dan duiden op overmatige onderdruk als gevolg van compressie verlies via de zuigerveren.
Hoe is de compressie van het blok? (resp. zonder en met scheutje olie op de zuigers).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Hoe doet hij het op LPG?
Als hij dan wel goed loopt, zit het waarschijnlijk niet in de ontsteking.
Het lijkt wel of de afsluiting van de vlotterkamer niet goed werkt (afsluiter stuk of vlotter lek of vast).
Daardoor komt er toch nog weer nieuwe benzine in de carburateur en stroomt die over en verzuipt de motor (wat ook verklaart dat hij stationair niet wil en het op toeren nog net wegkrijgt).
Olie die eruit komt bij je luchtfilter dan duiden op overmatige onderdruk als gevolg van compressie verlies via de zuigerveren.
Hoe is de compressie van het blok? (resp. zonder en met scheutje olie op de zuigers).
Olie uit het luchtfilter? Benzine komt bij het luchtfilter vandaan. Wat kan de oorzaak zijn van een niet goed werkende vlotterkamer?
Of bedoelde je hier benzine en is het niet en olie en benzine?"Kosse" schreef:
en gooit de olie er bij het luchtfilter uit.
Het niet afsluiten komt vanuit de vlotterkamer.
Bijvoorbeeld de afsluiter zelf die vast zit of niet meer sluit.
Of de vlotter die vast zit of lek is, of niet goed is afgesteld waardoor hij de afsluiter niet indrukt.