- Berichten: 35
P1800S '66 Een werk van lange adem ...
- carlos pouilliez
- Junior lid
Minder
Meer
21-02-2017 16:46 - 21-02-2017 17:18 #166890
door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
vorige winter was ik reeds begonnen aan het opknappen van het stuur.
ongelooflijk hoeveel de kunststof krimpt
de ontbrekende stukken en barsten zijn opgeruwd met een dremel tot op het metaal.
De roestige delen met roestomvormer behandeld en nadien opgevuld met kneedbaar 2 component epoxy.
hierna had ik het aan de kant gelegd en terug aan de carrosserie gewerkt.
tot ik deze week de draad terug had opgepikt.
Ik dacht er goed aan te doen om eerst een kunststof primer te gebruiken, maar die bleek te reageren met de vullende primer die erbovenop kwam.
dus er maar terug alles afgeschuurd.
Herbegonnen met de filler primer en daarna een paar lagen 2k zwart erbovenop.
ziet er al niet slecht uit.
hier en daar nog een foutje, dus nog eens met fijn schuurpapier overgaan en polijsten.
hopelijk krijg ik er alle oneffenheden zo nog uit.
iemand een idee met welke korrel ik best aan de slag ga?
Droog of nat?
ongelooflijk hoeveel de kunststof krimpt
de ontbrekende stukken en barsten zijn opgeruwd met een dremel tot op het metaal.
De roestige delen met roestomvormer behandeld en nadien opgevuld met kneedbaar 2 component epoxy.
hierna had ik het aan de kant gelegd en terug aan de carrosserie gewerkt.
tot ik deze week de draad terug had opgepikt.
Ik dacht er goed aan te doen om eerst een kunststof primer te gebruiken, maar die bleek te reageren met de vullende primer die erbovenop kwam.
dus er maar terug alles afgeschuurd.
Herbegonnen met de filler primer en daarna een paar lagen 2k zwart erbovenop.
ziet er al niet slecht uit.
hier en daar nog een foutje, dus nog eens met fijn schuurpapier overgaan en polijsten.
hopelijk krijg ik er alle oneffenheden zo nog uit.
iemand een idee met welke korrel ik best aan de slag ga?
Droog of nat?
Laatst bewerkt 21-02-2017 17:18 door carlos pouilliez.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 84
26-04-2017 23:37 #168564
door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Dat wordt gaaf Carlos!!
Ik heb zelf een stuur met eenzelfde scheur erin... ik ga je tekst en visuele 'handleiding' graag gebruiken voor mn eigen stuur!
Succes nog
Ps ik heb geen verstand van schuren en grove of minder grove korrels ... sorry
Ik heb zelf een stuur met eenzelfde scheur erin... ik ga je tekst en visuele 'handleiding' graag gebruiken voor mn eigen stuur!
Succes nog
Ps ik heb geen verstand van schuren en grove of minder grove korrels ... sorry
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 489
27-04-2017 11:17 #168565
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
natschuren met 1000, dan nog een keer spuiten, is hij overal mooi egaal dan kan je hem polijsten korrels 1000>1200>1500>2000 uitpoetsen met commandant oid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berend van der Molen
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 58
27-04-2017 11:36 #168566
door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Hoi carlos alles wat jij opnoemt ook moeten herstellen of moeten vernieuwen als ook de armsteunen was ook bezig geweest met polyester maar plakt niet op het dunne materiaal dus model maken en nieuwe armsteunen.
Veel werk om het passend te maken opnieuw en uiteindelijk goed hier een foto,
veel succes met de restauratie.
Veel werk om het passend te maken opnieuw en uiteindelijk goed hier een foto,
veel succes met de restauratie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- carlos pouilliez
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 35
27-04-2017 12:21 #168567
door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
bedankt voor de tip, dat ga ik zeker eens proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- carlos pouilliez
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 35
27-04-2017 12:25 #168568
door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
@ Berend dat ziet er goed uit. Hoeveel lagen vlies heb je gebruikt?
bedankt
bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berend van der Molen
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 58
27-04-2017 12:56 #168570
door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
De Mal is dik maar de armsteunen zijn met verf laag en een dun doek en 2 lagen polyester veel steviger dan de oude plastic steun.
Op de site van Duursma is veel info te vinden van hoe en wat ook voor de mal maar deze zal vaak aangepast moeten worden voordat het resultaat ook juist en goed op de deur past.
faduursma.nl/content/8-handleidingen
Een goede tip voor het bekleden met leer, gebruik geen bisontix of andere meubel lijm deze laten na een tijd los.
Dries Bakkenes heeft een tube "Innotec Adheseal kit" deze plakt goed.
Op de site van Duursma is veel info te vinden van hoe en wat ook voor de mal maar deze zal vaak aangepast moeten worden voordat het resultaat ook juist en goed op de deur past.
faduursma.nl/content/8-handleidingen
Een goede tip voor het bekleden met leer, gebruik geen bisontix of andere meubel lijm deze laten na een tijd los.
Dries Bakkenes heeft een tube "Innotec Adheseal kit" deze plakt goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- carlos pouilliez
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 35
17-07-2017 22:41 #170561
door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Ondertussen de voor en achter ophanging geplaatst en ontdekt dat de Bilstein rubbers toch niet bijzonder van kwaliteit zijn. Nog geen meter gereden en na een jaar reeds scheurtjes vertonen.
De (onbehulpzame) klantenservice gecontracteerde ,en na enig heen en weer gemail gaan ze 2 nieuwe rubbertjes opsturen. Vermoedelijk zullen de niet zichtbare rubbers er hetzelfde aan toe zijn. ...
Voor het plamuren en schuren had ik eigenlijk nogal schrik. Het gaat trager dan verwacht maar het eindresultaat komt wel goed. Mede door de steun en support van mijn dochter .
Zoals steeds, tegen de tijd dat het gedaan is begint het pas goed te lukken.
De (onbehulpzame) klantenservice gecontracteerde ,en na enig heen en weer gemail gaan ze 2 nieuwe rubbertjes opsturen. Vermoedelijk zullen de niet zichtbare rubbers er hetzelfde aan toe zijn. ...
Bijlage niet gevonden
Voor het plamuren en schuren had ik eigenlijk nogal schrik. Het gaat trager dan verwacht maar het eindresultaat komt wel goed. Mede door de steun en support van mijn dochter .
Zoals steeds, tegen de tijd dat het gedaan is begint het pas goed te lukken.
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- carlos pouilliez
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 35
17-07-2017 22:55 #170562
door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Dit wou ik ook nog graag even delen.
Bij het schuren van alle lichte bogen en welvingen, had ik het probleem dat mijn schuurblokken naar mijn gevoel te klein, te rigide of onhandig waren. Ik weet ook dat daarvoor kant en klare oplossingen te koop zijn, maar dat geld geef ik liever ergens anders aan uit....
Dus zelf schuurblokken gemaakt van Forex reclame paneel.
Reepjes gezaagd in de breedte van mijn schuurpapier op rol (50mm)
Contactlijm erop en op de uiteinden kleine blokjes hout gekleefd om de uitenden van het papier op vast te nieten. De mouse is van een stuk isolatie buus van armaflex.
Werkt echt super. ..
Bij het schuren van alle lichte bogen en welvingen, had ik het probleem dat mijn schuurblokken naar mijn gevoel te klein, te rigide of onhandig waren. Ik weet ook dat daarvoor kant en klare oplossingen te koop zijn, maar dat geld geef ik liever ergens anders aan uit....
Dus zelf schuurblokken gemaakt van Forex reclame paneel.
Reepjes gezaagd in de breedte van mijn schuurpapier op rol (50mm)
Contactlijm erop en op de uiteinden kleine blokjes hout gekleefd om de uitenden van het papier op vast te nieten. De mouse is van een stuk isolatie buus van armaflex.
Werkt echt super. ..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berend van der Molen
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 58
18-07-2017 21:21 #170577
door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.