- Berichten: 2280
Project Amazon combi '67
- René Minnebo
- Platinum lid
@ Rene; dank voor de tip, ik kan misschien nu het blok nog naast de auto staat alvast azijn er in doen om te laten weken, heb nu de mogelijkheid om het gelijk goed aan te pakken. Krijg je alleen als je de motor laat draaien(na alles weer aansluiten) dan geen roestprut in de radiateur?
Ja maar je moet hem eerst ff laten draaien om alles in beweging te hebben gebracht. En het zijn geen harde brokken het is vloeistof met een hoog ijzer gehalte in de kleur van roest. Kwestie is van veel spoelen. En je kan idd je blok alvast voorbereiden door deze af te vullen met azijn. Mij radiateur moest ik toch al vervangen want deze had een klein gaatje en de pomp had ook zijn beste tijd gehad. Nadat ik mijn blok goed gereinigd had heb ik radiateur en pomp vervangen en de temp meter bleef in de zomer op vakantie mooi in het midden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Senior lid
- Berichten: 50
Update:
Ondertussen een nieuw stuk gelast in het binnenscherm links. Doordat ik een stuk van de bovenkant er af had was de binnenzijde goed te behandelen. Later nog passen met het buitenscherm om te kijken waar de gaten voor de beverstigingsschroeven moeten komen.
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Daarnaast een proefstuk gespoten; ik wil de originele kleur 91 behouden (California green).
Een aantal spuitbussen op kleur laten mengen en even een proefstuk gespoten met de radiator/ motorkapsteun.
Ziet er gelijk een heel stuk fijner uit:
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Daarnaast ook maar het front en het andere spatbord er afgehaald, blijkt dat er ook een slecht stuk in de radiateur steunbalk zit.
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Omdat we ons huis aan het verbouwen zijn is de zolder beschikbaar als spuitcabine:-), ideaal qua temperatuur.
Het linkervoorscherm is nog helemaal netjes, eerst nat geschuurd,
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Daarna in een mooie laag filler en het schuren herhaald om het mooi strak te krijgen.
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Combi '67
240 '85
V70 '09
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Heb je op je zolder voldoende ventilatie? Zou jammer zijn als je CV-ketel een verf- of thinnerdamp ontsteekt...... :evil:
Als je naast de verbouwing van je huis en combi ook nog moet shoppen voor een nieuw dak en wenkbrauwen.
Maar wel een toffe plek die zolder, ideaal voor dat soort klussen!
Ik heb mijn radiateurbalk gewoon vervangen voor een kokerprofiel van (uit m'n hoofd) 40x40x2mm, het leven is al duur genoeg, je kunt alles wel nieuw kopen maar dan loop je leeg :roll:
succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Beste Frank bij het passen van het scherm zou ik wel eerst je motorkap monteren m het e.e.a. goed uit te lijnen.
Zie ook mijn restauratie Renovatei Volvo amazoen Filippijnen
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Senior lid
- Berichten: 50
@johan, dank voor de tip. Echter was het alleen de helft van het bovenste deel van het binnenscherm dus zou nu dezelfde pasvorm moeten hebben als voorheen. Rechts moet er een heel nieuw binnenscherm in, zal dan zeker goed uitlijnen.
Plaatje in de radiateurbalk gelast, was minder slecht dan ik dacht.
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Het voorscherm ben ik tevreden over! Behoorlijk strak geworden, alleen tzt nog goed de spuitdamp er uit poetsen, dan zal de glans nog wat dieper worden. Inderdaad een mooie kleur, zeker in de zon!
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Ook even het scherm op de auto gezet om een indruk te krijgen van de kleur en de lijnen. Dit zijn toch wel de klussen die direct een tevreden gevoel geven:)
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Kwam op het voorruit nog een leuk detail tegen, deze auto is eerder bekend geweest binnen de vereniging...
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Bijlage image.jpeg niet gevonden
Combi '67
240 '85
V70 '09
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Er zijn 5 a 6 lagen lak op gespoten.
Toen is de auto compleet gescheurd met P1500 en daarna gepoleist met BRILL 852 (gewoon in Nederland verkrijgbaar)
Als je een mooi vol gespoten auto wilt hebben moet je dit doen.
Ik ben bijna 63 en ik wil niet rot doen maar dit is de mooist glimmende auto die ik in heel mijn leven heb gehad.
Het spuiten is gewoon buiten gebeurt in de open lucht in het zonnetje.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Senior lid
- Berichten: 50
Ik heb spuitbussen gebruikt, maar dan wel afgevuld met Standox 2K lak op kleur gemengd, had ik in het verleden goede ervaringen mee met het spuiten van delen van mijn 245.
Vanwege temperaturen en ruimte nu een prima alternatief om de losse delen te spuiten.
Als de temperaturen beter worden kan ik in de klusruimte ombouwen tot spuitruimte en de grote delen gaan spuiten, compressor en spuitpistool zijn aanwezig... maar eerst nog maar wat laswerk afmaken..
Combi '67
240 '85
V70 '09
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.