- Berichten: 541
EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Stijn van der Linde
- Moderator
Ik volgde je al op Instagram en mijn maag keerde om toen ik je foto zag uit Zweden. Ik was nog niet eens lid / eigenaar van een Amazon toen jij al was begonnen met dit mega project.
Mooi dat je toch weer de motivatie hebt gevonden om opnieuw te beginnen. Ontzettend veel succes! Ik heb een kleine bijdrage gedoneerd (alle beetjes helpen denk ik maar) en ga je weer volgen. Keep us posted!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Go for it!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 326
Valt er niet te verhalen op de producent/leverancier van die batterijen? Of sluiten die aansprakelijkheid van zulke fouten uit?Lars Rengersen schreef : Conclusie van zowel mijzelf als de technisch expert van de verzekering: het is in de voorste batterijen bak begonnen.
Mijn vermoeden is nu één cel die niet goed (meer) was en van binnenuit een thermal runaway heeft getriggerd. Die kans is klein en daar doe je niks tegen.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 326
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Als de ellende zoals nu aangenomen wordt inderdaad spontaan in één batterijcel is ontstaan dan zou dat dus in iedere e-auto kunnen gebeuren en heb jij gewoon echt domme pech gehad. Lijkt me ook lastig te beveiligen of is daar in moderne auto's wel sprake van?
En dan ook nog de bijkomende pech dat er met dat vervloekte bluspoeder is geblust; troep lijkt dunner dan water en kruipt overal tussen en is voor electr(onic)a sowieso funest.
Ik heb me overigens altijd afgevraagd waarom je de versnellingsbak gehandhaafd hebt, maar nu ik er nog eens over nadenk heeft dat waarschijnlijk alles te maken met de overbrengingsverhouding van de standaard achteras.
Gebruikte je de versnellingsbak ook daadwerkelijk tijdens het rijden of stond die bv standaard in z'n 3 of 4?
Wat ik me ook wel eens afvraag bij moderne e-auto's is of daar nog iets van een "achteruit-versnellingsbak" in zit of dat de motor gewoon achteruit gaat draaien.
Als je de bak en achteras wil elimineren wordt de ombouwklus natuurlijk nog veel ingewikkelder, maar tegelijkertijd snap ik ook die uitdaging wel.
Nogmaals heel veel succes met de wederopbouw!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Sorry, ik had je reactie helemaal gemist.
Ook moderne productie EV’s vliegen heel soms spontaan in de brand. Als zoiets van binnenuit een cel komt doe je daar niks tegen.
Ik had dezelfde beveiligingssystemen en insteek als productie EV’s.
De auto stond meestal in z’n drie.
Heel soms op de snelweg schakelden we naar 4.
Dan was de auto wel stiller, maar omdat de motor we wat toeren wil, moest je dan wel minimaal 80 of nog liever 100 rijden.
Productie EV’s laten de motor gewoon achteruit draaien (wel met andere koppel en rpm limiet dan vooruit).
Ik heb nog een terugblik blogpost geschreven:
www.voltvo.nl/nl/elektrische-volvo-amazon-combi-terugblik/
Inmiddels is de auto dus weer thuis. Nog even door de zure appel van demontage heen en dan kan 2022 het jaar van het begin van de wederopbouw worden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
www.voltvo.nl/nl/ecumaster-bedankt/
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie mijn laatste blogpost Wat een toeval, een jaar later, hetzelfde laadstation voor alle ins en outs.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zie www.voltvo.nl/nl/wat-veroorzaakte-de-bra...ze-elektrische-auto/
En nu tijd voor een nieuw hoofdstuk: de herbouw!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.