EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Rob Baeten
- Platinum lid
Lars Rengersen schreef : Begin 2017 was de auto klaar en was de stand der techniek en vooral beschikbaarheid van delen voor de doe-het-zelf markt alweer zo anders. .
He Lars, niet alleen de doe-het-zelf markt is veranderd, ook jouw werk is veranderd in de afgelopen 4 jaar. Echt heel mooi wat je maakt, uitwerkt, uitprobeerd, leert en doet om tot het resultaat te komen waar je jezelf goed bij voelt. Die tankjes is echt watertanden, wat een detail en techniek geweldig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Groet, Hans
Tja, soms sta ik er zelf ook wel even van te kijken. Vooral als anderen me helpen dat van een afstandje te doen.
Hierbij een nieuwe blogpost:
Aluminium TIG laswerk voor koelsysteem en airco
Frappant genoeg vooral over uitbesteed werk. Maar op het eind toch ook zelf even een oefenstukje gedaan.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Johan Geers
- Platinum lid
Dat is een kunst op zich.
Dat lassen wat ik doe is zo lelijk als de nacht maar wel stevig brand goed door.
ziet er goed uit.
succes
Johan Geers
Ontwikkeling aansturing randapparatuur 'EV-peripherals'
Ik loop nog altijd wat achter met bloggen. De actuele mini updates over dit onderwerp waren al eerder te zien op Facebook en Instagram.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rob Baeten
- Platinum lid
Ik doe er even twee voorbeelden bij, hoeft natuurlijk niet zo uitgebreid te zijn
- Johan Geers
- Platinum lid
Ik zou voor fans en pompen toch wel interface relais gebruiken stromen kunnen flink oplopen bij belasting of was je dit al van plan?
Wat is je dagelijks beroep eigenlijk proces control of iets dergelijks?
m.vr.gr.
Johan Geers
Nu heb ik alles nog scherp op mijn netvlies. Ik ga die voorbeelden even goed bestuderen en een vergelijkbaar iets opstellen voor mijn systeem.
Voor de blowers en fans die door de elektronica geschakeld worden gebruik ik geen relais. In plaats daarvan gebruik ik mosfets, zeg maar de elektronica variant van een relais. De mosfets die ik gebruik kunnen tot 60V en 100A aan dus dat gaat wel goed. De piekspanningen door aan en uitschakelen van de spoelen werden dus wel eerst even groter dan dat en dus ging de mosfet stuk. Een Schottky diode ipv gewone diode loste dat op.
Ik heb technische bedrijfskunde gestudeerd en mijn werk zit in het IT veld waar ik de brug sla tussen programmeurs en de werkvloer en beide ‘talen’ spreek. In die zin weinig raakvlakken met wat ik binnen dit project doe en leer. Daar heb ik meer de insteek: ‘ik heb nog geen idee hoe, maar daar kom ik wel achter’. En dan gewoon veel lezen en experimenteren en af en toe hulp vragen of inhuren van professionals op een vakgebied en dan doorgronden en toepassen. Eigenlijk is het project ook gewoon een excuus om heel veel nieuwe dingen te leren.
Ontwerp schema 2.0 én printplaat layout toch zelf
Nou ja zelf, met dank aan Erik dus. Maar wel heel leuk om dit stuk zelf gedaan te hebben. Dan zijn aanpassingen en printplaatjes in de toekomst ook opeens mogelijk.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Respect Lars!
Straks bij de taxatie zal deze combi zomaar 35.000 kunnen aantikken.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt