EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Minder
Meer
01-11-2016 11:32 #164634
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inmiddels ben ik weer een stap verder. Even dacht ik, laat ik maar conservatief kiezen en gewoon met de CALB's verder gaan. Maar het gaat ook om de uitdaging en leercurve dus dacht ik, met wat hulp is het echt wel een interessante optie.
Dus mocht je kennis hebben van elektronica voor het monitoren en balanceren van de batterij modules en lijkt het je leuk om mee te denken, dan hoor ik het graag.
Zie ook mijn blogpost: Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee?
Daar kun je ook stemmen op hoe en welke CHAdeMO laadstekker klep (heb er nu een van een Golf en Saab opgescharreld).
En ik ben nog aan het puzzelen of ik 4 Tesla modules voorin kwijt kan. Is wel krap, maar dat zou het mooiste zijn.
Dus mocht je kennis hebben van elektronica voor het monitoren en balanceren van de batterij modules en lijkt het je leuk om mee te denken, dan hoor ik het graag.
Zie ook mijn blogpost: Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee?
Daar kun je ook stemmen op hoe en welke CHAdeMO laadstekker klep (heb er nu een van een Golf en Saab opgescharreld).
En ik ben nog aan het puzzelen of ik 4 Tesla modules voorin kwijt kan. Is wel krap, maar dat zou het mooiste zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
03-11-2016 13:50 - 03-11-2016 13:51 #164684
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Tja, batterijen moeten worden opgeladen. Nu kom ik de laatste tijd steeds meer de kreet "wireless charging" tegen, m.n. bij smartphones. Toch maar eens gekeken wat ze daarmee bedoelen want toen ik op school zat ging electricteit nog gewoon via draden ...
Blijkt een oplaadtechniek d.m.v. inductie te zijn :huh:
Schijnt ook te kunnen met electrische auto's zie www.fiaformulae.com/en/news/2014/august/...reless-charging.aspx al weet ik niet goed hoe je je dat moet voorstellen. Ik neem echter aan dat dit betekent dat je dan helemaal geen laadstekker meer nodig hebt :blink:
Heb je daar al eens naar gekeken ?
Blijkt een oplaadtechniek d.m.v. inductie te zijn :huh:
Schijnt ook te kunnen met electrische auto's zie www.fiaformulae.com/en/news/2014/august/...reless-charging.aspx al weet ik niet goed hoe je je dat moet voorstellen. Ik neem echter aan dat dit betekent dat je dan helemaal geen laadstekker meer nodig hebt :blink:
Heb je daar al eens naar gekeken ?
Laatst bewerkt 03-11-2016 13:51 door Rob Vijgenboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-11-2016 13:58 #164685
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ook bij auto's zijn ze hiermee bezig. Ik zag toevallig afgelopen week dit bericht
insideevs.com/7-7-kw-wireless-charging-s...&utm_campaign=buffer
De standaard wordt in januari 2017 vastgesteld, maar commerciële uitrol wordt niet voor 2020 verwacht.
Er zal niet zomaar een draadloos laad netwerk zijn. Daarvoor zullen de wegen moeten worden aangepast.
Ik denk dat dit iets wordt om te zorgen dat je op bijv. snelwegen geen energie uit je batterijen gebruikt.
Opladen met een stekker zal (voorlopig) ook nog wel blijven denk ik.
insideevs.com/7-7-kw-wireless-charging-s...&utm_campaign=buffer
De standaard wordt in januari 2017 vastgesteld, maar commerciële uitrol wordt niet voor 2020 verwacht.
Er zal niet zomaar een draadloos laad netwerk zijn. Daarvoor zullen de wegen moeten worden aangepast.
Ik denk dat dit iets wordt om te zorgen dat je op bijv. snelwegen geen energie uit je batterijen gebruikt.
Opladen met een stekker zal (voorlopig) ook nog wel blijven denk ik.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
03-11-2016 23:55 #164709
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Een benziene klepje in de het voorspatbord, mijn keuze is het niet ik zou het eerder in het achterscherm doen.
Heb ik meer gezien voor LPG en dat staat niet verkeerd.
Voorzijde lijkt net of dat je een Trabantje met benziene aan het vullen bent.
Mag je de aansluiting niet in de koffer of motorruimte doen is hij ook uit het zicht.
success
Johan Geers
Heb ik meer gezien voor LPG en dat staat niet verkeerd.
Voorzijde lijkt net of dat je een Trabantje met benziene aan het vullen bent.
Mag je de aansluiting niet in de koffer of motorruimte doen is hij ook uit het zicht.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
04-11-2016 06:42 #164710
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Op de Filippijnen zie je waarschijnlijk nog niet veel E-auto's, Johan, maar de plaats ergens aan de voorkant van dat soort auto's is helemaal niet vreemd hoor. Of de aansluiting in de kofferbak of motorruimte mag weet ik niet, maar is niet handig omdat je dan altijd met een open achter-/voorklep moet laden, tenzij je ergens een kabelsleuf oid maakt zodat de kap dicht kan.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 132
04-11-2016 15:50 #164721
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ik zou de stekker niet te laag monteren en zorgen dat er niet te veel water in komt.
Ik rij al enkele jaren in een plug in hybride (dik 10000km elektrisch) Het is mijn ervaring dat het belangrijk is dat de stekker er recht en met enige kracht in moet. Laag bij de grond insteken maakt het dan wat lastiger.
Ik rij al enkele jaren in een plug in hybride (dik 10000km elektrisch) Het is mijn ervaring dat het belangrijk is dat de stekker er recht en met enige kracht in moet. Laag bij de grond insteken maakt het dan wat lastiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
05-11-2016 00:31 #164734
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inderdaat in de Filippijnen zie je nog geen electrische auto's zelfs geen hybriede.
Ik denk omdat de electrischetijd hier te veel uitvalt ha ha.
Ik rijdt zelf wel op een electrische fiets/scooter van Racall, ding gaat 40km/h met een acceradius van ongeveer 40km.
Het voorscherm ik vind het zonde van het scherm.
Is het afwater raster bij de vooruit niets of is dat te nat of onhandig.
Waar zit normaal de vulling van de tank bij een combie? die vervangen voor een electriesche aansluiting.
in ieder geval success
Johan Geers
Ik denk omdat de electrischetijd hier te veel uitvalt ha ha.
Ik rijdt zelf wel op een electrische fiets/scooter van Racall, ding gaat 40km/h met een acceradius van ongeveer 40km.
Het voorscherm ik vind het zonde van het scherm.
Is het afwater raster bij de vooruit niets of is dat te nat of onhandig.
Waar zit normaal de vulling van de tank bij een combie? die vervangen voor een electriesche aansluiting.
in ieder geval success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-11-2016 16:25 #164743
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor alle suggesties en ideeen!
Op de plek van de originele tankdop zit sinds deze week de Type 2 laadsocket (voor gewoon langzaam laden).
Met behoud van de originele tankdop.
Meer detail foto's van hoe dit gemaakt is in mijn blogpost: Restauratie Amazon combi sprint 3-daagse . Die laadsocket is een van de vele zaken die ik met Jacco de afgelopen drie dagen heb gedaan. Heerlijk opgeschoten! (en super mooi geworden al zeg ik het zelf)
De snellaad socket is een stuk forser en past niet in een duplicaat van zo'n dop in het andere achterscherm, zie ook blogpost Concept ontwerp hoogspanning schema en laadstekkers .
Hij zou ook onder de motorkap kunnen en mogen. Bij snelladen ben je er toch doorgaans bij.
De meeste stemmen op mijn poll op Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee? zijn overigens voor de rechthoekige klep onder de sierstrip.
Ik zal eens een oud voorscherm opduikelen met een verrotte koplamprand en wat prototypes maken.
Op de plek van de originele tankdop zit sinds deze week de Type 2 laadsocket (voor gewoon langzaam laden).
Met behoud van de originele tankdop.
Meer detail foto's van hoe dit gemaakt is in mijn blogpost: Restauratie Amazon combi sprint 3-daagse . Die laadsocket is een van de vele zaken die ik met Jacco de afgelopen drie dagen heb gedaan. Heerlijk opgeschoten! (en super mooi geworden al zeg ik het zelf)
De snellaad socket is een stuk forser en past niet in een duplicaat van zo'n dop in het andere achterscherm, zie ook blogpost Concept ontwerp hoogspanning schema en laadstekkers .
Hij zou ook onder de motorkap kunnen en mogen. Bij snelladen ben je er toch doorgaans bij.
De meeste stemmen op mijn poll op Tesla batterijen puzzel – wie helpt er mee? zijn overigens voor de rechthoekige klep onder de sierstrip.
Ik zal eens een oud voorscherm opduikelen met een verrotte koplamprand en wat prototypes maken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
06-11-2016 13:41 #164756
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Netjes allemaal weer Lars, leuk om Jacco ook weer voorbij te zien komen.
Wat de contactdoos betreft; ken je die wegklapbare trekhaken van moderne auto's?
Dat zou mooi zijn, een contactdoos die onder de auto vandaan komt........
Maar ja, bekabeling, water pekel etc. etc.
Persoonlijk zou ik ook voor het rechthoekige klepje gaan onder de sierstrip.
Het is niet origineel maar geeft wel juist iets extra's aan zo'n bijzondere auto.
Wat de contactdoos betreft; ken je die wegklapbare trekhaken van moderne auto's?
Dat zou mooi zijn, een contactdoos die onder de auto vandaan komt........
Maar ja, bekabeling, water pekel etc. etc.
Persoonlijk zou ik ook voor het rechthoekige klepje gaan onder de sierstrip.
Het is niet origineel maar geeft wel juist iets extra's aan zo'n bijzondere auto.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-11-2016 23:12 #164843
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Het punt van Leo vind ik wel een belangrijke omdat die te maken heeft met ergonomie. Met name de CHAdeMO plug is een vrij forse waar je best hard op moet duwen. Dat gaat denk ik inderdaad makkelijker als hij wat hoger zit dan onder de sierstrip. Technisch is de vierkante onder de sierstrip het makkelijkste te maken.
Nog even een update. De combi staat inmiddels in Raalte bij Peter Overmars (van het topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek ). Daar werk ik de komende tijd deels zelf en deels samen met Peter aan de laatste reparatiewerkzaamheden.
Zie ook mijn blogpost: Meters maken bij Oldtimer service Overmars .
Zo heb ik weliswaar wel wat meer reistijd voordat ik aan de slag kan, maar ook meer focus, gezelligheid, goede tips en hulp.
Nog even een update. De combi staat inmiddels in Raalte bij Peter Overmars (van het topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek ). Daar werk ik de komende tijd deels zelf en deels samen met Peter aan de laatste reparatiewerkzaamheden.
Zie ook mijn blogpost: Meters maken bij Oldtimer service Overmars .
Zo heb ik weliswaar wel wat meer reistijd voordat ik aan de slag kan, maar ook meer focus, gezelligheid, goede tips en hulp.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.