Katterug project
- Rob Baeten
- Platinum lid
Hans schreef : Errug mooi weer, Rob! Ziet er allemaal keurig en verzorgd uit! Hou je hierbij het originele schema en draadkleuren aan of heb je zelf een verbeterde versie bedacht?
Bedankt Hans
Ik heb op een een paar kleinig heden na voor alles de originele kleuren gebruikt. Omdat ik het originele 6 volt systeem heb aangepast voor 12 volt heb ik een paar kleuren van de PV544 aangehouden, de rest is allemaal PV444.
Heb wel een paar extra relais en zekeringen moeten gebruiken voor de overdrive, het signaal licht en de achter uit rij lamp omdat deze niet op de PV444 zaten
Heb deze brug gemaakt, die komt midden onder het dashboard, van links naar rechts is het
- toetertje voor de remvloeistof niveau waarscuwing
- Groot licht signaal relais
- Spanning omvormer van 12 naar 6 volt voor de benzine meter
- Overdrive relais
- Relais voor achter uit rij licht
- Diode brug voor de duplex led lampen van de achterlichten
En dan mag ik een heel klein beetje mee doe met de grote jongens, het digitale hoogstandje van Lars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Maar uh, ik denk dat het "digitale hoogstandje van Lars" eigenlijk een "digitaal hoogstandje van Ali" is
Groet, Hans
- Rob Baeten
- Platinum lid
Hans schreef : Maar uh, ik denk dat het "digitale hoogstandje van Lars" eigenlijk een "digitaal hoogstandje van Ali" is
Dat van mij is zeer zeker een "Ali special " Hans , als ik het goed heb begrepen dan ontwerpt Lars nu op dit moment zijn eigen custom made print platen vol electronica die uiteindelijk zijn systemen gaan sturen. Echt heeeel knap
- 16020-dummy
- Senior lid
Och en ik kan me helemaal voorstellen dat het kriebelt om te gaan rijden als je de garage binnenstapt!
Keep up the good work
- Rob Baeten
- Platinum lid
Dit was het idee
En dit is het geworden.
Een 80 AMP hoofd relay dat bediend wordt met een kleine afstandbediening en een 40 AMP "houdrelay" dat zijn voeding krijgt via het contactslot. Dus als de wagen van contact gaat verbreekt dit het 80AMP relay en is de wagen spanningsloos.
En dan krijg ik altijd weer een smile op mijn gezicht als het werkt
En heel langzaam komt er dan steeds meer leven in de wagen en worden de losse draden steeds minder
Nu dat ik zo bezig ben met het elektrisch systeem heb ik toch gezien dat een extra zekerringen doos geen overbodige luxe is. Deze komt nu onder het dashboard naast de handel van de motorkap zodat hij toch goed bereikbaar blijft.
- Johan Geers
- Platinum lid
Ik zou er voor de zekerhied een schakelaar overheen zetten.
Ik kan me dat bij winterse toestanden wel voorstellen.
mooie auto
succes
Johan Geers
- Rob Baeten
- Platinum lid
Maar wat een prachtig project en iedere keer zit ik weer uit te kijken naar wat je hebt toegevoegd, geweldig nu er 'steeds minder losse draden zijn' en dat betekent dichter bij de finish, hoop dat je het spandoek al kunt zien...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rob Baeten
- Platinum lid
Deze profieltjes had ik voor mijn verjaardag in december gekregen. De originele Katterug heeft een dergelijk profiel rond de ramen van de deuren zitten, een heel mooi detail wat ik ook graag wilde maken.
Zaterdag begonnen met het afplakken van de deuren en dan eindeloos meten, zagen, vijlen, passen, boren en repeat .
En dan is het klaar en is er weer iets dat geworden is zoals je het al zo vaak in je hoofd hebt gemaakt, helemaal happy
Hier nog wat detail foto's van de linker en rechter deur. Voor de rubber trim heb ik gewoon standaard rubber profieltjes kunnen gebruiken die je per meter op de VKB kunt krijgen.
- 16020-dummy
- Senior lid
Je pakt het weer helemaal op z'n Rob's aan, super! Erg netjes. Ik zit stiekem alweer te wachten op de volgende update.