- Berichten: 3477
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
12-04-2013 13:44 #126007
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, ik wil niet veel zeggen maar dat van dat rempendaal komt niet goed te veel zijdelingse kracht keurt een keurmeester nooit goed.
Je zult iets anders moeten verzinnen waarbij het rempendaal rechstreeks de hoofdremcilinder bedient.
succes
Johan Geers
Je zult iets anders moeten verzinnen waarbij het rempendaal rechstreeks de hoofdremcilinder bedient.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
12-04-2013 14:43 #126012
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel, begrijp me niet verkeerd. Wat je doet vind ik geweldig, elke keer als ik je volg en je volgende creatieve oplossing zie krijg ik lachrimpeltje...je doet het toch allemaal maar echt super. Van je pedaal oplossing ben ik toch ook een beetje geschokken, ik twijvel er niet aan dat het nu sterk is, maar toch deel ik wel de bezorgdheid van de andere. Misschien moet je hier toch nog eens naar kijken. De oplossing van Arjan om de complete pedalen bak te verplaatsen is echt zo gek nog niet. 13 cm gaat waarschijnlijk niet lukken omdat je dan tegen de motorkap scharnier komt. Je kunt ook nog overwegen om de scharnieren helemaal weg te halen, dan kom je zeker uit. Je kap zou je dan kunnen scharnieren op de manier zoals ik het heb gedaan, met de scharnieren van een Morris Minor. Deze tillen de klep weg van de carroserie waardoor alles mooi vrij komt.
Hoop dat je er nog eens naar wilt kijken, dan zal niemand met angstige ogen in zijn binnen spiegel kijken als je bij de volgende toerit achter hun rijdt
Hoop dat je er nog eens naar wilt kijken, dan zal niemand met angstige ogen in zijn binnen spiegel kijken als je bij de volgende toerit achter hun rijdt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ramon van Dijk (GAST)
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 38
12-04-2013 16:05 #126014
door Ramon van Dijk (GAST)
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoi Wessel, maak de verplaatsing van de pedalen zo stevig en solide mogelijk.
Maar dat zal je ook heus wel doen
De APK kan geen verdere eisen stellen omdat het een voertuig van voor 1998 is, alleen dat het deugdelijk (!!!!) moet zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat de keurmeester er vraagtekens bij plaats.
Hij zal zeker een drukproef doen. Hou er rekening mee dat er maar zo 100kg of meer pedaalkracht ontstaat bij een noodstop.
Succes en ik blijf je in de gaten houden
Maar dat zal je ook heus wel doen
De APK kan geen verdere eisen stellen omdat het een voertuig van voor 1998 is, alleen dat het deugdelijk (!!!!) moet zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat de keurmeester er vraagtekens bij plaats.
Hij zal zeker een drukproef doen. Hou er rekening mee dat er maar zo 100kg of meer pedaalkracht ontstaat bij een noodstop.
Succes en ik blijf je in de gaten houden
Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 265
12-04-2013 18:39 #126019
door Wessel Renken
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Heren,
bedankt voor al jullie reacties hierop,
ten eerste moet ik zeggen dat ik totaal niet bang ben dat de pedaal enigzins af gaat breken aangezien ik echt met lompe kracht op die pedalen heb staan stampen haha. daarnaast ga ik hem dus nog extra verstevigen zodat ik zeker weet dat ik goed en veilig zit.
dus ik hou het wel op deze nogal afzichtelijke oplossing, ook aangezien ik gewoonweg geen tijd meer heb om de hele pedalenbak te gaan verplaatsen. en inderdaad ik kom hiermee heerlijk in de weg met mijn motorkapschanier. aangezien ik de auto nodig ben voor m'n vervoer naar het werk heb ik hier dus ook geen tijd voor, want stel dat ik de bak zou moeten gaan verplaatsen, alle aanpassingen voor moet aanbrengen en het hele schutbord weer open moet halen denk ik dat ik met gemak een week of 3 verder zou zijn. en ik word er een beetje moe van om constant aan m'n familieleden te moeten vragen of ik zijn/haar auto mag lenen.
kort samengevat: ik maak de pedalen hoe het er nu bijstaat netjes en stevig af met een mooie bekapping zodat het de apk meester straks niet eens gaat opvallen dat het ooit zo is bijgewerkt :mrgreen:
bedankt voor al jullie reacties hierop,
ten eerste moet ik zeggen dat ik totaal niet bang ben dat de pedaal enigzins af gaat breken aangezien ik echt met lompe kracht op die pedalen heb staan stampen haha. daarnaast ga ik hem dus nog extra verstevigen zodat ik zeker weet dat ik goed en veilig zit.
dus ik hou het wel op deze nogal afzichtelijke oplossing, ook aangezien ik gewoonweg geen tijd meer heb om de hele pedalenbak te gaan verplaatsen. en inderdaad ik kom hiermee heerlijk in de weg met mijn motorkapschanier. aangezien ik de auto nodig ben voor m'n vervoer naar het werk heb ik hier dus ook geen tijd voor, want stel dat ik de bak zou moeten gaan verplaatsen, alle aanpassingen voor moet aanbrengen en het hele schutbord weer open moet halen denk ik dat ik met gemak een week of 3 verder zou zijn. en ik word er een beetje moe van om constant aan m'n familieleden te moeten vragen of ik zijn/haar auto mag lenen.
kort samengevat: ik maak de pedalen hoe het er nu bijstaat netjes en stevig af met een mooie bekapping zodat het de apk meester straks niet eens gaat opvallen dat het ooit zo is bijgewerkt :mrgreen:
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
12-04-2013 19:34 #126021
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik ben niet zo bang dat het pedaal zal afbreken ik ben bang voor metaalmoeiheid in het scharnier van de pedalen omdat hier nu andere en grotere krachten op komen. (lees hefboomeffect en metaalmoeiheid op den duur)
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 746
12-04-2013 19:58 #126023
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel,
Als je nu eens een corsa, justy of een oude Volvo 360 koopt van 200Euro en daar mee rond gaat knorren dan heb je mooi de tijd om alles netjes in orde te maken, hoef je je niet te haasten!
Als je nu eens een corsa, justy of een oude Volvo 360 koopt van 200Euro en daar mee rond gaat knorren dan heb je mooi de tijd om alles netjes in orde te maken, hoef je je niet te haasten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
12-04-2013 22:00 #126027
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Je pedaal kan het ongetwijfeld aan, alleen met die zijdelingse kracht gaat het niet goedkomen.
Dat gaat een maand goed en dan kom je erachter dat je ze zo intensief gebruikt dat ze verkeerd gaan afslijten (uitleuteren) en dat je pedalen scheef gaan staan.
Ik weet niet hoe de rembekrachtiger intern is opgebouwd, maar kan het me goed voorstellen dat hij versneld gaat verslijten als je de ingaande as gaat torderen.
Je voet glijd er eens een keertje vanaf en je denkt daar moet ik opletten en een keer trap je naast.
Als ik het zo ziet zit je rempedaal onder je hydraulische koppeling.
Mik da ding eruit zet daar je rembekrachtiger. Schroef een looskoppelingspedaal op het schutbord en koppel via een kabel, net zoals je met je gaspedaal ga doen.
Maar je huidige oplossing naar je rempedaal gaat kapot en dat gaat ook niet lang duren.
Zoals joost zegt heb je voor een paar honderd euro een ragbak
Dat gaat een maand goed en dan kom je erachter dat je ze zo intensief gebruikt dat ze verkeerd gaan afslijten (uitleuteren) en dat je pedalen scheef gaan staan.
Ik weet niet hoe de rembekrachtiger intern is opgebouwd, maar kan het me goed voorstellen dat hij versneld gaat verslijten als je de ingaande as gaat torderen.
Je voet glijd er eens een keertje vanaf en je denkt daar moet ik opletten en een keer trap je naast.
Als ik het zo ziet zit je rempedaal onder je hydraulische koppeling.
Mik da ding eruit zet daar je rembekrachtiger. Schroef een looskoppelingspedaal op het schutbord en koppel via een kabel, net zoals je met je gaspedaal ga doen.
Maar je huidige oplossing naar je rempedaal gaat kapot en dat gaat ook niet lang duren.
Zoals joost zegt heb je voor een paar honderd euro een ragbak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 746
12-04-2013 22:47 #126031
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Je kunt natuurlijk ook je rempedaal op de plek zetten van het koppelingspedaal dan hoef je alleen voor je koppeling en je gas iets te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
13-04-2013 07:20 #126033
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Goed idee Joost. Ook meteen een goede beveiliging tegen diefstal lijkt mij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 265
13-04-2013 17:20 #126044
door Wessel Renken
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
heren,
ik ben zelf nog niet echt overtuigd om er iets aan te gaan veranderen, aangezien een pijp bijna onmogelijk te draaien valt ookal komt er een enorme kracht op te staan. ook op het punt waar hij word geheft moet hij na mijn inzicht de zijwaardse kracht makkelijk kunnen houden. en qua metaalmoeheid ben ik ook niet bang voor aangezien dit een pijp met 3mm dikte is. metaalmoeheid ontstaat meestal bij verroeste, dunne en materialen wat warm is gemaakt en te snel is afgekoeld. tevens is het materiaal vaak gestookt geweest door de hoeveelheid lassen en op natuurlijke wijze afgekoeld wat het materiaal ook sterker maakt.
mocht het tóch gaan verbuigen wat in mijn inzicht bijna onmogelijk lijkt, dan verzin ik dan wel een nieuwe oplossing :mrgreen:
@joost,
m'n moeder vind een auto van mij op de oprit al meer dan genoeg, laat staan hoe ze zo erg elke dag zat te zeuren dat ik die donor auto weg moest doen haha. dus een 2e auto is helaas geen optie, anders had ik inderdaad een 2e auto gekocht.
hier nog wat foto's van de vorderingen van vandaag
de pedalen zoals het komt te staan
en de uiteindelijke versteviging van de pedalen.
en ook nog een oplossing verzonnen om de veer van het gaspedaal te vervangen om het gaspedaal netjes terug te laten komen. met behulp van wat improvisatie en wat bij elkaar gesprokkelde materialen :mrgreen:
morgen m'n creatie maar eens toepassen en kijken of het lekker werkt.
verdere foto's en updates volgen!
ik ben zelf nog niet echt overtuigd om er iets aan te gaan veranderen, aangezien een pijp bijna onmogelijk te draaien valt ookal komt er een enorme kracht op te staan. ook op het punt waar hij word geheft moet hij na mijn inzicht de zijwaardse kracht makkelijk kunnen houden. en qua metaalmoeheid ben ik ook niet bang voor aangezien dit een pijp met 3mm dikte is. metaalmoeheid ontstaat meestal bij verroeste, dunne en materialen wat warm is gemaakt en te snel is afgekoeld. tevens is het materiaal vaak gestookt geweest door de hoeveelheid lassen en op natuurlijke wijze afgekoeld wat het materiaal ook sterker maakt.
mocht het tóch gaan verbuigen wat in mijn inzicht bijna onmogelijk lijkt, dan verzin ik dan wel een nieuwe oplossing :mrgreen:
@joost,
m'n moeder vind een auto van mij op de oprit al meer dan genoeg, laat staan hoe ze zo erg elke dag zat te zeuren dat ik die donor auto weg moest doen haha. dus een 2e auto is helaas geen optie, anders had ik inderdaad een 2e auto gekocht.
hier nog wat foto's van de vorderingen van vandaag
de pedalen zoals het komt te staan
en de uiteindelijke versteviging van de pedalen.
en ook nog een oplossing verzonnen om de veer van het gaspedaal te vervangen om het gaspedaal netjes terug te laten komen. met behulp van wat improvisatie en wat bij elkaar gesprokkelde materialen :mrgreen:
morgen m'n creatie maar eens toepassen en kijken of het lekker werkt.
verdere foto's en updates volgen!
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.