- Berichten: 78
Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
09-10-2012 20:07 - 29-08-2013 22:21 #118796
door Lars Weffers (GAST)
Volvo 144 TURBO INTERCOOLER! is gemaakt door Lars Weffers (GAST)
UPDATE!
Motor opgeknapt, veren vervangen, onderkant in de tectyl gezet, remmen mooi gemaakt (rubbers moeten er nog in), alles geschuurd en de auto naar de spuiter gebracht. Helaas heb ik daar geen foto van.
Veren waren heel makkelijk te vervangen, vooral achter!
Toen ik naar de spuiter reed (met een trekstang, maar ik mocht in MIJN trots sturen :mrgreen: ) merkte ik meteen verschil, ook al zit er nog geen gewicht in maar de auto deint niet meer en ligt veel stugger op de weg.
Momenteel liggen de velgen bij de straler, schuren was geen optie! Ze worden voor 50,- gestraald en gespoten in 2K lak, geen slechte deal lijkt me
De spuiter zet nu alles in de Epoxy, daarna maakt hij de deurstijlen, motorruimte, achterbak, binnenkant van de deuren enzovoort al groen. Dan komt de auto weer naar huis waar ik alle onderdelen + motor weer monteer en de auto schuur, vervolgens gaat hij dan weer terug. Zo beschadig ik de lak niet tijdens het monteren en hoef ik niet steeds te slepen met onderdelen.
Hij wordt gespoten in een deuren bedrijf voor een hele mooie prijs, dit heb ik kunnen regelen via een vriend van me, zijn vader is de eigenaar. Handig, zulke connecties want spuiten is meestal een duur grapje
Foto's
De velgen die eronder moeten komen, hier zitten er geen veren onder! :
Blok opgeknapt:
Oud VS Nieuw:
Remmen gespoten:
Wielkasten in de tectyl + anti steenslag + nieuwe veren + remschijf gespoten:
Ook wel leuk, dit kreeg ik van mijn opa. Hij heeft het al héél lang, dus ik ben er zuinig op en geef het later ook weer door :
Laat maar een leuke reactie achter.
Ohja, zonder mijn vader was dit alles niet gelukt. Er zijn een hoop tegenslagen geweest en telkens gaf hij me weer moed.
Die verdiend een goede fles cognac als de Volvo klaar is!
Tot de volgende update.
GROTE UPDATE!!
't is al lang geleden maar ondertussen heb ik niet stil gezeten.
We kunnen bijna naar de spuiter, alle gaten zijn dicht, de auto is geplamuurd en bijna helemaal geschuurd.
Er zijn uit eindelijk nog heel veel gaten gevonden maar nu is het allemaal dicht.
Gister heb ik ook het blok eruit gehaald, deze kan nu mooi gespoten worden. Kop er ook meteen afgehaald,
zat niet echt een scheur in de pakking maar bij cilinder 2 was hij lek. Waarschijnlijk komt dit omdat de kop niet gelijkmatig vast zat. De kleppen van de inlaat liggen ruim op de klepzetels, die van de uitlaat minder, vooral van degene die geen speling had. Dat worden nieuwe kleppen, zetels hoeven nog niet direct!
Heb laatst nieuwe veren gekregen, 4 cm verlaging, de schokdempers waren nog goed, en vorige week heb ik revisie-setjes voor de remmen besteld + remblokken.
Foto's;
Gatenkaas wielkast (ander kant was net zo!):
Motor eruit:
Veren:
Dorpel gerepareerd:
Druk aan het schuren:
Een reactie zou leuk zijn! :mrgreen:
Hallo,
Even voorstellen:
Ik ben Lars en ik ben 17 jaar oud, Ik woon in Soerendonk (tussen Weert en Eindhoven), doe de opleiding "technisch specialist personenauto's" en mijn hobby's zijn auto's, brommers en voetbal. Ik heb ook een brommer, daarmee begin het hele verhaal uiteraard , tunen enzovoort, waardoor hij nu een mooie snelheid heeft ect, allemaal mooi maar daarvoor ben ik hier niet!
Ik heb op mijn 16e deze Volvo gekocht, omdat ik graag een auto wilde hebben op m'n 18e die ik zelf had gerestaureerd, nu stond hier nog een "Duett" in de stal, maar dat was dan niet écht van mezelf..
Dus ik verschillende mensen gemaild, waren alle Volvo's net voor m'n neus weg, ineens tipte iemand van een ander forum mij over deze Volvo, hij stond welliswaar al 8 maanden op het internet maar hij was er nog.
Afspraak gemaakt en gaan kijken.
Op 17 december, met de trein naar Alkmaar gegaan waar de eigenaar stond te wachten op het station.
Ik zag hem en wist meteen dat ik haar wilde hebben, de roest viel reuze mee, rondom het raam, 1 reservewiel bak gaar , tussen het achterportier en het achterwiel een gat, de laatste 2 moeten gelast worden.. Voor de rest nog wat krasjes en deukjes en de motorklep is mat zwart . Interieur is helemaal gaaf en het zit geweldig!
(achteraf, tijdens het demonteren kwam ik gaten, gaten en nog eens gaten tegen) De vloermatten bij de bestuurder waren zeiknat, door een gat. Gelukkig liggen ze nu op zolder te drogen!
Maar goed we hadden de auto gekocht (ofja ik eigenlijk ) dus we gingen op weg naar huis, eerst even naar zee en daar gegeten. Auto stond op een grote parkeerplaats dus toen we terug kwamen zei mijn vader; ik rij hem van de parkeerplek af en jij rijd hier maar wat op en neer, dus mijn eerste meters zijn ook al gemaakt in deze auto!
Toen naar huis, geen problemen behalve als je volgas gaf dan bwoapte hij, carburateur schoonmaken dus, ook stotterde en trilde ze.. Harder dan 110 wilde ze niet en trekkracht was ver te zoeken, eenmaal thuis heeft ze heerlijk in de stal kunnen slapen.
Dag erna gekeken waarom ze niet lekker liep, de bougies nagekeken. 1 van de 4 was koffiebruin, de rest zwart dus schoon gemaakt en terug erin gezet.. Nog steeds hetzelfde, toen maar kabel voor kabel gekeken of de motor anders ging lopen als mijn vader die eraf trok, bij cilinder 3 merkte we niks dus die deed niet mee.. Even andere bougie geprobeerd maar geen verschil. Kijken of hij vonkte en dat deed ie.. Aaii dus misschien geen compressie?? Kleppendeksel eraf en gekeken of de klep speling goed was, de uitlaat klep van de cilinder die niet mee deed had tot mijn verbazing GEEN speling dus hij bouwde geen compressie op, ik dacht einde verhaal want dan is de klep verbrand, maar op goede hoop toch afgesteld, kleppendeksel er weer op en starten.. En ja hoor ze liep als een zonnetje , net een stukje gereden en ze loopt véél beter, trekt goed, veel koppel en met gemak 120.. 60 in z'n 4 gaat super. Wel is de koppakking waarschijnlijk lek, heb al een nieuwe liggen inclusief pakkingen en klepseals! Blokje heeft pas 175.000 km gelopen..
Nouja, ik ben pas 17, en word in maart 2013 18 dus heb nog wel even de tijd :lol:
De slechte plekken worden aangepakt, geschuurd, gelast en geplamuurd, daarna word de hele auto gespoten! Verder word ook de hele onderkant opnieuw in de tectyl gezet, evenals de dorpels + wielkasten
Mijn verdere plannen zijn nog;
- andere veren waardoor de auto 35mm lager komt, i.v.m de wegligging, en de achterveren zijn toch al doorgezakt!
- 123gt velgen
Dingen die al zijn vervangen bij de vorige APK;
-remblokken achter
-handremkabels achter
-uitlaat vanaf de midden pijp, dus alle dempers e.d
Aanschouw hier mijn eerste auto :
Bij aanschaf:
Thuis nog op de oprit
Ik
In de stalling, bij mijn werk
Na 1 dag demonteren
Na de 2e dag demonteren
En mijn dagelijkse vervoer (ook oldtimer)
Alle gedemonteerde onderdelen liggen hier thuis, zodat ik er hier ook aan kan werken en ik niet elke week naar de stalling hoef!
De Volvo is nu zover klaar om gelast te worden, eerst nog delen uitslijpen en plaatjes maken..
Heb 3 maanden geleden al een pakketje binnen gehad waaronder:
-bougies
-contactpuntjes
-condensator
-motorolie
-luchtfilter
-oliefilter + afdichtring
-verdelerdoos + rotor
-dorpel rechts achter (hiervan heb ik maar een klein deel nodig)
-reservewielbak rechts achter
-koppakkingset
UPDATE 1: (03-07-12)
We zijn weer wat verder, dit is trouwens vorige week gedaan alleen had ik wat moeite met foto's op de pc zetten.. Je moet tegenwoordig een apart programma ervoor hebben en dat lukte niet zo goed.
Heb een deur gemaakt, moest toch een plaatje gelast worden, dit is de zijkant (waar het slot komt te zitten)
Voor:
Na:
Morgen weer wat schuren.
Ik heb net ook spuitbussen tectyl, anti steenslag en ML besteld van Valvoline
UPDATE 2: (15-07-12)
Ben weer wat verder, 2 spatborden, 2 deuren en de motorkap klaar!
Heb de laatste tijd zoveel gewerkt, dat ik nu de auto ook kan spuiten.
Heeft iemand hier een leuk adres? En iemand een prijs indicatie?
Hier wat foto's, niet heel duidelijk want het werd donker.
Met roestomvormer en polyester mat:
UPDATE 3: (06-08-12)
Gister met mijn vader bezig geweest, o.a de voorruit eruit gehaald,
roest eronder viel mee! Moet alleen nieuwe clipjes om de sierstrip te bevestigen..
Ook wat plekken roestvrij gemaakt, ga niet lassen maar experimenteren met "lijm" want alle plekken met gaten zijn niet dragend!
Had ook even gekeken naar de binnenkant van de achterspatborden, deze zijn KNOER hard!!!
Voorruit eruit. Trouwens, is het gescheurde stuur een bekent probleem? Zag dat gister ineens.. Word lijmen.
Paps aan de beun!
Dit vind ik ook wel mooi om te laten zien.
Zuiger van mijn brommer wilde niet meer...
Een reactie zou leuk zijn!
UPDATE 4: (09-10-12)
Weer eens een update!
Vorige week vrijdag geslaagd voor auto theorie, nu kan ik dus gaan afrijden, heb over 6 lessen mn praktijk aangevraagd!
Heb ondertussen niet stil gezeten, heb hier thuis op de achterklep na alles geschuurd en strak gemaakt. De auto komt zondag naar huis, dan kan ik daaraan verder!
Ook heb ik een spuiter gevonden, maar dat duurt nog wel even.
Vorige week een mooi setje velgen gekocht, of ja mooi, de vorm dan, ze moeten geschuurd en gespoten!
Morgen de achterklep doen en daarna nog de bumper steunen, kortom: het schiet op!!
UPDATE 4:
Afgelopen 2 weken de binnenkant klaar gemaakt,
Nu heb ik de voorkant klaar, raamstijl en de binnenkant, alle bitumen matten zijn eruit en de roest is verwijderd, gaf wel een mooi resultaat onder de douche hahah...
Het gaat binnenkort in de ijzermenie.
Werk er nu alleen op zondag aan, doordeweeks moet ik met school aan de slag.
Nu moet de kofferbak nog, en dan kan ik aan de buitenkant beginnen!
Komende zondag naar de Volvo beurs, kijken of ik witte knipperlicht glaasjes kan vinden.
(Dit heb ik zo van het "volvo-forum gekopieërd, ben vanaf medio april bezig)
Een reactie zou leuk zijn!
Groetjes Lars
Motor opgeknapt, veren vervangen, onderkant in de tectyl gezet, remmen mooi gemaakt (rubbers moeten er nog in), alles geschuurd en de auto naar de spuiter gebracht. Helaas heb ik daar geen foto van.
Veren waren heel makkelijk te vervangen, vooral achter!
Toen ik naar de spuiter reed (met een trekstang, maar ik mocht in MIJN trots sturen :mrgreen: ) merkte ik meteen verschil, ook al zit er nog geen gewicht in maar de auto deint niet meer en ligt veel stugger op de weg.
Momenteel liggen de velgen bij de straler, schuren was geen optie! Ze worden voor 50,- gestraald en gespoten in 2K lak, geen slechte deal lijkt me
De spuiter zet nu alles in de Epoxy, daarna maakt hij de deurstijlen, motorruimte, achterbak, binnenkant van de deuren enzovoort al groen. Dan komt de auto weer naar huis waar ik alle onderdelen + motor weer monteer en de auto schuur, vervolgens gaat hij dan weer terug. Zo beschadig ik de lak niet tijdens het monteren en hoef ik niet steeds te slepen met onderdelen.
Hij wordt gespoten in een deuren bedrijf voor een hele mooie prijs, dit heb ik kunnen regelen via een vriend van me, zijn vader is de eigenaar. Handig, zulke connecties want spuiten is meestal een duur grapje
Foto's
De velgen die eronder moeten komen, hier zitten er geen veren onder! :
Blok opgeknapt:
Oud VS Nieuw:
Remmen gespoten:
Wielkasten in de tectyl + anti steenslag + nieuwe veren + remschijf gespoten:
Ook wel leuk, dit kreeg ik van mijn opa. Hij heeft het al héél lang, dus ik ben er zuinig op en geef het later ook weer door :
Laat maar een leuke reactie achter.
Ohja, zonder mijn vader was dit alles niet gelukt. Er zijn een hoop tegenslagen geweest en telkens gaf hij me weer moed.
Die verdiend een goede fles cognac als de Volvo klaar is!
Tot de volgende update.
GROTE UPDATE!!
't is al lang geleden maar ondertussen heb ik niet stil gezeten.
We kunnen bijna naar de spuiter, alle gaten zijn dicht, de auto is geplamuurd en bijna helemaal geschuurd.
Er zijn uit eindelijk nog heel veel gaten gevonden maar nu is het allemaal dicht.
Gister heb ik ook het blok eruit gehaald, deze kan nu mooi gespoten worden. Kop er ook meteen afgehaald,
zat niet echt een scheur in de pakking maar bij cilinder 2 was hij lek. Waarschijnlijk komt dit omdat de kop niet gelijkmatig vast zat. De kleppen van de inlaat liggen ruim op de klepzetels, die van de uitlaat minder, vooral van degene die geen speling had. Dat worden nieuwe kleppen, zetels hoeven nog niet direct!
Heb laatst nieuwe veren gekregen, 4 cm verlaging, de schokdempers waren nog goed, en vorige week heb ik revisie-setjes voor de remmen besteld + remblokken.
Foto's;
Gatenkaas wielkast (ander kant was net zo!):
Motor eruit:
Veren:
Dorpel gerepareerd:
Druk aan het schuren:
Een reactie zou leuk zijn! :mrgreen:
Hallo,
Even voorstellen:
Ik ben Lars en ik ben 17 jaar oud, Ik woon in Soerendonk (tussen Weert en Eindhoven), doe de opleiding "technisch specialist personenauto's" en mijn hobby's zijn auto's, brommers en voetbal. Ik heb ook een brommer, daarmee begin het hele verhaal uiteraard , tunen enzovoort, waardoor hij nu een mooie snelheid heeft ect, allemaal mooi maar daarvoor ben ik hier niet!
Ik heb op mijn 16e deze Volvo gekocht, omdat ik graag een auto wilde hebben op m'n 18e die ik zelf had gerestaureerd, nu stond hier nog een "Duett" in de stal, maar dat was dan niet écht van mezelf..
Dus ik verschillende mensen gemaild, waren alle Volvo's net voor m'n neus weg, ineens tipte iemand van een ander forum mij over deze Volvo, hij stond welliswaar al 8 maanden op het internet maar hij was er nog.
Afspraak gemaakt en gaan kijken.
Op 17 december, met de trein naar Alkmaar gegaan waar de eigenaar stond te wachten op het station.
Ik zag hem en wist meteen dat ik haar wilde hebben, de roest viel reuze mee, rondom het raam, 1 reservewiel bak gaar , tussen het achterportier en het achterwiel een gat, de laatste 2 moeten gelast worden.. Voor de rest nog wat krasjes en deukjes en de motorklep is mat zwart . Interieur is helemaal gaaf en het zit geweldig!
(achteraf, tijdens het demonteren kwam ik gaten, gaten en nog eens gaten tegen) De vloermatten bij de bestuurder waren zeiknat, door een gat. Gelukkig liggen ze nu op zolder te drogen!
Maar goed we hadden de auto gekocht (ofja ik eigenlijk ) dus we gingen op weg naar huis, eerst even naar zee en daar gegeten. Auto stond op een grote parkeerplaats dus toen we terug kwamen zei mijn vader; ik rij hem van de parkeerplek af en jij rijd hier maar wat op en neer, dus mijn eerste meters zijn ook al gemaakt in deze auto!
Toen naar huis, geen problemen behalve als je volgas gaf dan bwoapte hij, carburateur schoonmaken dus, ook stotterde en trilde ze.. Harder dan 110 wilde ze niet en trekkracht was ver te zoeken, eenmaal thuis heeft ze heerlijk in de stal kunnen slapen.
Dag erna gekeken waarom ze niet lekker liep, de bougies nagekeken. 1 van de 4 was koffiebruin, de rest zwart dus schoon gemaakt en terug erin gezet.. Nog steeds hetzelfde, toen maar kabel voor kabel gekeken of de motor anders ging lopen als mijn vader die eraf trok, bij cilinder 3 merkte we niks dus die deed niet mee.. Even andere bougie geprobeerd maar geen verschil. Kijken of hij vonkte en dat deed ie.. Aaii dus misschien geen compressie?? Kleppendeksel eraf en gekeken of de klep speling goed was, de uitlaat klep van de cilinder die niet mee deed had tot mijn verbazing GEEN speling dus hij bouwde geen compressie op, ik dacht einde verhaal want dan is de klep verbrand, maar op goede hoop toch afgesteld, kleppendeksel er weer op en starten.. En ja hoor ze liep als een zonnetje , net een stukje gereden en ze loopt véél beter, trekt goed, veel koppel en met gemak 120.. 60 in z'n 4 gaat super. Wel is de koppakking waarschijnlijk lek, heb al een nieuwe liggen inclusief pakkingen en klepseals! Blokje heeft pas 175.000 km gelopen..
Nouja, ik ben pas 17, en word in maart 2013 18 dus heb nog wel even de tijd :lol:
De slechte plekken worden aangepakt, geschuurd, gelast en geplamuurd, daarna word de hele auto gespoten! Verder word ook de hele onderkant opnieuw in de tectyl gezet, evenals de dorpels + wielkasten
Mijn verdere plannen zijn nog;
- andere veren waardoor de auto 35mm lager komt, i.v.m de wegligging, en de achterveren zijn toch al doorgezakt!
- 123gt velgen
Dingen die al zijn vervangen bij de vorige APK;
-remblokken achter
-handremkabels achter
-uitlaat vanaf de midden pijp, dus alle dempers e.d
Aanschouw hier mijn eerste auto :
Bij aanschaf:
Thuis nog op de oprit
Ik
In de stalling, bij mijn werk
Na 1 dag demonteren
Na de 2e dag demonteren
En mijn dagelijkse vervoer (ook oldtimer)
Alle gedemonteerde onderdelen liggen hier thuis, zodat ik er hier ook aan kan werken en ik niet elke week naar de stalling hoef!
De Volvo is nu zover klaar om gelast te worden, eerst nog delen uitslijpen en plaatjes maken..
Heb 3 maanden geleden al een pakketje binnen gehad waaronder:
-bougies
-contactpuntjes
-condensator
-motorolie
-luchtfilter
-oliefilter + afdichtring
-verdelerdoos + rotor
-dorpel rechts achter (hiervan heb ik maar een klein deel nodig)
-reservewielbak rechts achter
-koppakkingset
UPDATE 1: (03-07-12)
We zijn weer wat verder, dit is trouwens vorige week gedaan alleen had ik wat moeite met foto's op de pc zetten.. Je moet tegenwoordig een apart programma ervoor hebben en dat lukte niet zo goed.
Heb een deur gemaakt, moest toch een plaatje gelast worden, dit is de zijkant (waar het slot komt te zitten)
Voor:
Na:
Morgen weer wat schuren.
Ik heb net ook spuitbussen tectyl, anti steenslag en ML besteld van Valvoline
UPDATE 2: (15-07-12)
Ben weer wat verder, 2 spatborden, 2 deuren en de motorkap klaar!
Heb de laatste tijd zoveel gewerkt, dat ik nu de auto ook kan spuiten.
Heeft iemand hier een leuk adres? En iemand een prijs indicatie?
Hier wat foto's, niet heel duidelijk want het werd donker.
Met roestomvormer en polyester mat:
UPDATE 3: (06-08-12)
Gister met mijn vader bezig geweest, o.a de voorruit eruit gehaald,
roest eronder viel mee! Moet alleen nieuwe clipjes om de sierstrip te bevestigen..
Ook wat plekken roestvrij gemaakt, ga niet lassen maar experimenteren met "lijm" want alle plekken met gaten zijn niet dragend!
Had ook even gekeken naar de binnenkant van de achterspatborden, deze zijn KNOER hard!!!
Voorruit eruit. Trouwens, is het gescheurde stuur een bekent probleem? Zag dat gister ineens.. Word lijmen.
Paps aan de beun!
Dit vind ik ook wel mooi om te laten zien.
Zuiger van mijn brommer wilde niet meer...
Een reactie zou leuk zijn!
UPDATE 4: (09-10-12)
Weer eens een update!
Vorige week vrijdag geslaagd voor auto theorie, nu kan ik dus gaan afrijden, heb over 6 lessen mn praktijk aangevraagd!
Heb ondertussen niet stil gezeten, heb hier thuis op de achterklep na alles geschuurd en strak gemaakt. De auto komt zondag naar huis, dan kan ik daaraan verder!
Ook heb ik een spuiter gevonden, maar dat duurt nog wel even.
Vorige week een mooi setje velgen gekocht, of ja mooi, de vorm dan, ze moeten geschuurd en gespoten!
Morgen de achterklep doen en daarna nog de bumper steunen, kortom: het schiet op!!
UPDATE 4:
Afgelopen 2 weken de binnenkant klaar gemaakt,
Nu heb ik de voorkant klaar, raamstijl en de binnenkant, alle bitumen matten zijn eruit en de roest is verwijderd, gaf wel een mooi resultaat onder de douche hahah...
Het gaat binnenkort in de ijzermenie.
Werk er nu alleen op zondag aan, doordeweeks moet ik met school aan de slag.
Nu moet de kofferbak nog, en dan kan ik aan de buitenkant beginnen!
Komende zondag naar de Volvo beurs, kijken of ik witte knipperlicht glaasjes kan vinden.
(Dit heb ik zo van het "volvo-forum gekopieërd, ben vanaf medio april bezig)
Een reactie zou leuk zijn!
Groetjes Lars
Laatst bewerkt 29-08-2013 22:21 door Lars Weffers (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
09-10-2012 20:16 #118798
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Leuk project, Lars! Een flinke klus.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar die velgen lijken mij levensgevaarlijk!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar die velgen lijken mij levensgevaarlijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
09-10-2012 20:21 #118800
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Leuk dat zo'n jong iemand zo'n project aanpakt (zegt een 20 jarige haha) maar als ik je 1 ding sterk mag aanraden ga NIET met lijm aan de slag en epoxy matjes.
Kijk je zegt zelf je wil hem opnieuw laten spuiten maar voor dit spuiten ben j 1000-2000 euro kwijt, maar doe je de roest niet goed verwijderen en niet opnieuw materiaal inlassen dan gaat je schitterende spuitwerk over een paar jaar weer blaasjes vertonen(of lekken v/d voorruit).
Doe je zelf een lol en doe er nieuw materiaal inlassen zeker als je een lasapparaat ter beschikking hebt.
En roestomvormer werkt naar mijn idee enkel oppervlakkig daaronder rot het even vrolijk verder.
Kijk je zegt zelf je wil hem opnieuw laten spuiten maar voor dit spuiten ben j 1000-2000 euro kwijt, maar doe je de roest niet goed verwijderen en niet opnieuw materiaal inlassen dan gaat je schitterende spuitwerk over een paar jaar weer blaasjes vertonen(of lekken v/d voorruit).
Doe je zelf een lol en doe er nieuw materiaal inlassen zeker als je een lasapparaat ter beschikking hebt.
En roestomvormer werkt naar mijn idee enkel oppervlakkig daaronder rot het even vrolijk verder.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
09-10-2012 20:26 #118801
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Dankje voor de reacties!
Ben al aardig op weg, alleen de carrosserie moet nog strak worden gemaakt, deze is al voor 80 % roestvrij
En ik kwam erachter dat de bevestiging van de schokdempers wat verrot is, maar dat komt helemaal goed!
Over die velgen; bedoel je de roest? Dit lijkt erger dan dat het is, dit is voornamelijk vliegroest, hij is nergens doorgeroest..
@ Kevin de Leeuw; m'n vader heeft die matjes zelf ook gebruikt, na dik 9 jaar zit er nog nergens een scheurtje!!
En over die lijm, ik maak plaatjes op maat, deze lijm ik dan vast, voornamelijk aan de binnenkant, en dan aan de buitenkant ga ik het plamuren. Dit is de zogenaamde carrosserielijm. Dit wordt steeds vaker gebruikt in plaats van lassen, het is minstens net zo sterk en zelfs hele vliegtuigen en boten zijn tegenwoordig gelijmd
De nieuwste Lotus is trouwens ook gelijmd, daar is geen las aan te pas gekomen.
Ben al aardig op weg, alleen de carrosserie moet nog strak worden gemaakt, deze is al voor 80 % roestvrij
En ik kwam erachter dat de bevestiging van de schokdempers wat verrot is, maar dat komt helemaal goed!
Over die velgen; bedoel je de roest? Dit lijkt erger dan dat het is, dit is voornamelijk vliegroest, hij is nergens doorgeroest..
@ Kevin de Leeuw; m'n vader heeft die matjes zelf ook gebruikt, na dik 9 jaar zit er nog nergens een scheurtje!!
En over die lijm, ik maak plaatjes op maat, deze lijm ik dan vast, voornamelijk aan de binnenkant, en dan aan de buitenkant ga ik het plamuren. Dit is de zogenaamde carrosserielijm. Dit wordt steeds vaker gebruikt in plaats van lassen, het is minstens net zo sterk en zelfs hele vliegtuigen en boten zijn tegenwoordig gelijmd
De nieuwste Lotus is trouwens ook gelijmd, daar is geen las aan te pas gekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
09-10-2012 21:35 #118804
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Boele doelt meer op de manier van verbreden.
Dat die nieuwe auto's steeds meer gelijmt worden geeft mij ook geen veilig gevoel.
Als je kan lassen en je hebt de mogelijkheden is het jammer om het niet in een keer (semi)professioneel te doen.
Strakmaken lijkt goed te lukken voor een beginner dit is toch wel het moeilijkste zowat
Dat die nieuwe auto's steeds meer gelijmt worden geeft mij ook geen veilig gevoel.
Als je kan lassen en je hebt de mogelijkheden is het jammer om het niet in een keer (semi)professioneel te doen.
Strakmaken lijkt goed te lukken voor een beginner dit is toch wel het moeilijkste zowat
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
09-10-2012 21:39 #118806
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Er komen ook 40 mm verlangings veren onder, als je dat bedoelt? Deze zijn doorgezakt..
En ik heb alleen de beschikking over een elektrode apparaat, dit is niet echt ideaal. Ga het natuurlijk wel eerst proberen!
En ik heb alleen de beschikking over een elektrode apparaat, dit is niet echt ideaal. Ga het natuurlijk wel eerst proberen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
09-10-2012 21:47 #118808
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
boele bedoelt hoe de velgen verbreed zijn.
btw nieuwe auto's worden ook geklinknageld
btw nieuwe auto's worden ook geklinknageld
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
09-10-2012 21:49 #118809
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Het zijn gewoon originele verbrede velgen van een 144..
De reservewielbak ga ik klinknagelen en puntlassen, dat moet lukken met dit las apparaat.
Komende week heb ik vakantie, dus heb ik weer een paar dagen de tijd, ga even proberen om wat plaatjes erop te lassen.
De reservewielbak ga ik klinknagelen en puntlassen, dat moet lukken met dit las apparaat.
Komende week heb ik vakantie, dus heb ik weer een paar dagen de tijd, ga even proberen om wat plaatjes erop te lassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-10-2012 00:40 #118813
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Ontzettend leuk zo'n verhaal, nog niet eens een rijbewijs en al de eerste Volvo in de schuur, proficiat !.
Dat de VolvoKV nog steeds jongens van jouw leeftijd trekt, doet me goed, er is dus een toekomst....
Je kunt hier enorm veel informatie vinden en ook krijg je veel -soms ongewenste- adviezen.
In deze restauratie pagina staat al erg veel te lezen over de 144, heb daar ook een bijdrage geplaatst.
Enig jeugdige overmoed herken ik, dus daarom dit: veiligheid is een belangrijk item, wees voorzichtig met 'koopjes' en laat niet door de inhoud van je beurs de veiligheid bepalen.
Die velgen zijn verbreed en zo te zien aan één kant en flink roestig, dus heel lastig goed uit te balanceren.
Die verbreding verandert je 'E' waarde en daar is deze velg niet op berekend, deze komt te veel naar bnuiten te staan.
In de rally zijn de Volvo Amazon en 140 berucht om hun afgebroken steekassen.
Dit ontstaat o.a. door zo'n brede velg in combinatie met een motor met meer vermogen, niet doen dus.
Er zijn voldoende originele velgen, zoals de Krohn Prinz en de ATS velgen, voor de 144 die betrekkelijk makkelijk zijn aan te schaffen. en dan kom je al tot 5 1/2 tot 6 J en als je nog breder wil kan dat.
Originele velgen van de 164 vanaf '72 zijn ook al 5 1/2 J, dus dat kan ook al voor een beperkt budget.
Ik zal je verhaal volgen en ben heel nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.
Groeten,
Ed
Dat de VolvoKV nog steeds jongens van jouw leeftijd trekt, doet me goed, er is dus een toekomst....
Je kunt hier enorm veel informatie vinden en ook krijg je veel -soms ongewenste- adviezen.
In deze restauratie pagina staat al erg veel te lezen over de 144, heb daar ook een bijdrage geplaatst.
Enig jeugdige overmoed herken ik, dus daarom dit: veiligheid is een belangrijk item, wees voorzichtig met 'koopjes' en laat niet door de inhoud van je beurs de veiligheid bepalen.
Die velgen zijn verbreed en zo te zien aan één kant en flink roestig, dus heel lastig goed uit te balanceren.
Die verbreding verandert je 'E' waarde en daar is deze velg niet op berekend, deze komt te veel naar bnuiten te staan.
In de rally zijn de Volvo Amazon en 140 berucht om hun afgebroken steekassen.
Dit ontstaat o.a. door zo'n brede velg in combinatie met een motor met meer vermogen, niet doen dus.
Er zijn voldoende originele velgen, zoals de Krohn Prinz en de ATS velgen, voor de 144 die betrekkelijk makkelijk zijn aan te schaffen. en dan kom je al tot 5 1/2 tot 6 J en als je nog breder wil kan dat.
Originele velgen van de 164 vanaf '72 zijn ook al 5 1/2 J, dus dat kan ook al voor een beperkt budget.
Ik zal je verhaal volgen en ben heel nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.
Groeten,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
10-10-2012 10:33 #118820
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
Ik heb het virus van mijn vader hahah, hier thuis staan nog een citroën id en een 2cv6(door mijn vader opgeknapt).
Er stond ook een Duett, die is verkocht omdat er niks meer aan gedaan werd.
Ik snap dat over die velgen niet, deze zijn gewoon origineel en ook nieuw te koop, waarom worden die verkocht als ze niet goed zijn? Van die roest dat snap ik, maar dat komt goed !
En, als het goed is heb ik over 2 werken mijn rijbewijs, dan heb ik praktijk examen
Er stond ook een Duett, die is verkocht omdat er niks meer aan gedaan werd.
Ik snap dat over die velgen niet, deze zijn gewoon origineel en ook nieuw te koop, waarom worden die verkocht als ze niet goed zijn? Van die roest dat snap ik, maar dat komt goed !
En, als het goed is heb ik over 2 werken mijn rijbewijs, dan heb ik praktijk examen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.