- Berichten: 2280
Project Volvo 122S Down Under
- René Minnebo
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nog ff een waarschuwing/tip als je wilt gaan lakken met Toplac of een ander merk enamel/botenlak. Deze verf maakt gebruik van Terpentine achtige thinners terwijl normale autolak andere/agressievere thinners bevat. Je kunt dus wel Toplac over een bestaande autolak aanbrengen, maar andersom niet. Heb je eenmaal een panel met Toplac gerold dan altijd met Toplac bijstippen en niet met autolak wat direct de onderliggende Toplac oplost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bijgaand wat fotos
Meer foto's staan op de weblog volvo-122s.blogspot.com.au/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb de bijgeslepen krukas vandaag opgehaald en de hoofdlager past nu ook netjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Veel succes met verder monteren, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Meer foto's en verslag staan op de weblog volvo-122s.blogspot.com.au/
Verder wacht ik nog op een zuigerring zodat ik ook de laatste zuiger kan terugplaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Toen ik met de kop bezig was vroeg ik me af waar de 2 schroefgaten boven en achterin voor dienen(zie foto). Volgens mij wordt de bovenste gebruikt voor de temperatuur sensor, maar die andere is me onduidelijk, weet iemand wat hier in/aan moet ?
- Het water kraantje krijg ik er maar half ingeschroefd, het zit nu zo strak dat ik er niet nog meer kracht op durf te zetten, is dit normaal, of moet t schroefdraad helemaal in t blok verdwijnen ?
- De dunne metalen waterpijp vanaf de waterpomp loopt naar achteren, maar ik kan nergens vinden waar ie dan vervolgens op moet worden aangesloten ?
- De pakking tussen de inlaat/uitlaat spruitstuk en blok heeft een kant met "metalen" stukken (na 13 jaar in de schuur zat er zelfs al wat roest op..) en aan de andere kant is t zeg maar gewoon pakking, welke kant moet op t blok ?
- en dan de laatste, hoe wordt het inlaat/uitlaat spruitstuk vast gezet ? Er zitten 5 gaten in t spruitstuk en 4, zeg maar, openingen tussen de uitlaat/inlaat pijpen, moeten daar nog speciale ringen oid tussen om de moeren goed te kunnen vastzetten?
:roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Marc Schunck" schreef:
Momenteel ben ik bezig met de opbouw van t B20B blok. De zuigers en oliepomp zitten erin en ook de distributie tandwielen zitten erop, met dank aan de forumtips. Het kleine stalen tandwiel en de sleeve had ik ca 20 min in de oven gelegd bij 220 graden en toen gleden ze zo op de as. Het fiber tandwiel ging er ook makkelijker op dan gedacht, ik moest alleen ff een 36mm dop aanschaffen om de moer vast te zetten. Om na te gaan of ik alle onderdelen heb, heb ik vanavond (t is hier een paar uur later ) alle onderdelen los geplaatst.En dat riep een aantal vragen op:
- Toen ik met de kop bezig was vroeg ik me af waar de 2 schroefgaten boven en achterin voor dienen(zie foto). Volgens mij wordt de bovenste gebruikt voor de temperatuur sensor, maar die andere is me onduidelijk, weet iemand wat hier in/aan moet ?
- Het water kraantje krijg ik er maar half ingeschroefd, het zit nu zo strak dat ik er niet nog meer kracht op durf te zetten, is dit normaal, of moet t schroefdraad helemaal in t blok verdwijnen ?
- De dunne metalen waterpijp vanaf de waterpomp loopt naar achteren, maar ik kan nergens vinden waar ie dan vervolgens op moet worden aangesloten ?
- De pakking tussen de inlaat/uitlaat spruitstuk en blok heeft een kant met "metalen" stukken (na 13 jaar in de schuur zat er zelfs al wat roest op..) en aan de andere kant is t zeg maar gewoon pakking, welke kant moet op t blok ?
- en dan de laatste, hoe wordt het inlaat/uitlaat spruitstuk vast gezet ? Er zitten 5 gaten in t spruitstuk en 4, zeg maar, openingen tussen de uitlaat/inlaat pijpen, moeten daar nog speciale ringen oid tussen om de moeren goed te kunnen vastzetten?
:roll:
- Bovenste gat in de kop is inderdaad voor de temperatuursensor.
- Onderste gat: daar komt toch het 'korte' (L-vormig?) koelwaterpijpje op/in?
- Kraantje: zo ver draaien als kan, volgens mij is het normaal dat je nog een stukje schroefdraad ziet.
- Dunne lange waterpijpje loopt naar de achterkant van het blok, op het uiteinde komt de slang die naar het kachelhuis loopt. De andere slang van het kachelhuis loopt dan naar het eerder genoemde korte koelwaterpijpje.
- Voor- of achterkant van de pakking: geen flauw idee! Ik kon het met logisch redenen niet bedenken, wie weet het?
- Tussen in- en uitlaatspruitstukken zitten inderdaad speciale, vrij dikke, ringen. Die zorgen ervoor dat als je de moer aandraait, zowel de inlaat als ook de uitlaat strak tegen de kop worden vast gezet.
Dat wordt een mooi blok!!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.