Project Volvo 122S Down Under
- Ton Everaers
- Premium lid
Minder
Meer
15-02-2015 21:36 #148534
door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Project Volvo 122S Down Under
Wat vinden de Ozzies van je Volvo? Ik heb daar nl de 'fout' gemaakt om over mijn Volvo te beginnen en het commentaar was niet van de lucht. Alleen Holdens en Mini's kwamen erin. Haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-02-2015 12:51 #148617
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Bedankt voor alle complimenten!! Ja de ozzies hadden het niet zo op de oudere volvo's. Ze hebben dan met name de 240 in gedachte, en die wordt geassocieerd met slome, irritante, slechte rijders. De uitdrukking "Bloody Volvo driver" werd na een tijdje zelfs als Geuzen naam gebruikt in Volvo commercials Wanneer australiers een Amazon zien vinden ze het altijd een "Cool ride" en zijn ze zeer verbaasd dat het een Volvo is. De nieuwe Volvo modellen gaan hier trouwens als warme broodjes.
Vandaag na aanschaf van een oude bbq-plate nog wat Nickel plating gedaan:
Vandaag na aanschaf van een oude bbq-plate nog wat Nickel plating gedaan:
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
17-02-2015 13:21 #148619
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Volvo 122S Down Under
Wauw dat ziet er eenvoudig uit en met erg mooi resultaat.. heb je wat meer info over dat nickel plating?
Wat voor voeding heb je daarvoor nodig? En wat voor chemische rommel?
Wat voor voeding heb je daarvoor nodig? En wat voor chemische rommel?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
17-02-2015 13:39 #148620
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Project Volvo 122S Down Under
Zie de link in Marc zijn post d.d. 12 februari 2015 in dit topic."Erik Ciesluk" schreef:
.. heb je wat meer info over dat nickel plating?...
18-02-2015 05:02 #148646
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hey Erik, je hebt er niet veel voor nodig: azijn, zout, een bak, eventueel een verwarmingsplaat (kan ook zonder, maar met jullie winter toch wel handig denk ik zo), puur nikkel (bv las electrodes voor gietijzer) en een oude telefoonlader als voeding. Een acculader is wel handig bij het maken van het electrolyte, maar dit kan evt ook met de omgebouwde mobile phone lader. Na wat experimenteren blijkt t belangrijkste deel van de hele procedure het schoon werken te zijn en het mooi glad schuren/polijsten van onderdelen voor de behandeling. Heb je een niet zo glad onderdeel dan zal de nickel plating dat versterken, ook glanst t dan wat minder. Dus gewoon goed schoonmaken, alle roest en oude plating verwijderen, weer schoonmaken en dan direct beginnen met platen. TIjdens het werk was ik m'n handen geregeld en raak het niet meer aan als t voor de laatste keer is afgespoeld. Raak je het toch aan dan heb je grote kans dat het nikkel daar niet goed hecht en krijg je een vlek oid Ik laat bouten gemiddeld 20-25 min in de electrolyte zitten. Zinc plating (wat op de meeste bouten en schroeven zit kun je perfect verwijderen met Hydrochloric acid, dat spul wat ze hier in hun zwembaden gooien (volgens mij heet dat zoutzuur in nl). Tijdens het platen roer ik af en toe wat in het electrolyte en verleg/verdraai het object af en toe zodat ie mooi aan alle kanten even dik word geplaat. Zorg er ook voor dat je het object niet te dicht bij de anode legt want dat geeft slechte resultaten, ik hou minimaal 2.5-3 cm afstand aan. Anyway voor een betere uitleg met wat plaatjes :
yamaha-ls3.blogspot.com.au/2015/02/more-diy-nickel-plating.html
.