Volvo Amazon - 1966
- Maikel Groener
- Platinum lid
succes verder.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
- Ton van der Knijff
- Nieuw lid
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
"Ton van der Knijff" schreef:
Hoi Ik zag je velgen op een van de foto. Echt gaaf. Waar kan ik deze verkrijgen en wat zijn de bestelgegevens
Volgens mij zijn dat velgen van Mangel, even googelen en er is vast een leverancier te vinden.
Erg leuk om dit topic even door te lezen, erg mooi om te zien hoe grondig je alles aanpakt.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
de velgen zijn inderdaad Mangel Modular velgen. Die van mij waren afkomstig van een Ford Mustang en zijn een direct fit.
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te horen dat je goed bezig bent
- Senior lid
deze zat er eigenlijk al op voor het vriesweer... moet nog 1x opgeschuurd worden voor een 2de deklaag.
Hierop komt dan over de volledige wagen een steenslag beschermlaag (zwart)
Alle naden zijn afgekit met nadenkit , hierover nog een grondlaag en daarop het kleur.
dus: Gezandstraald, grondlaag, nadenkit,grondlaag, 2x eindlak en steenslagbescherming. Die blijft nog wel enkele jaartjes mooi
Van zodra de onderkant afgewerkt is gaat de achteras er terug onder.
Hiermee ben ik nu bezig en het ziet er goed uit. Er zit op deze as zo goed als geen speling.
De tanden vertonen ook geen teken van slijtage. Een likje verf en nieuwe dichtingen en deze kan terug onder de wagen
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Senior lid
Omdat het weer niet echt wil meezitten wacht ik liever met het spuitwerk. Koud en nat weer lijken mij niet echt een goede combinatie om te spuiten. De onderkant staat inmiddels opgeschuurd en klaar voor de bodembeschermer.
Hierna gaat hij EINDELIJK terug op zijn pootjes zodat de carrosserie 'in rust' is om de laswerken aan het achterste kofferpaneel uit te voeren. Foto's volgen zodra dat hij terug op z'n wielen staat
Ik neem er mijn tijd voor :lol:
- Senior lid
Even tussendoor wat onderdelen terug netjes gemaakt en het stuurhuis voorzien van nieuwe dichtingen en een laagje verf.
Het stuurhuis volledig uit elkaar gehaald, alles leek in orde te zijn. Lagers en lagerschalen waren nog netjes.
Nieuwe boutjes mochten ook niet ontbreken. Voor het stuurhuis heb ik 80W90 GL4 (geen GL5) versnellingsbak olie gebruikt, wat blijkbaar de vervanger is van de niet meer leverbare SAE80 hypoide olie. 0.25l is voldoende
De stuurstang kon ook wel wat TLC gebruiken met nieuw vet en wat verf.
fototjes!