Volvo Amazon - 1966
- Gerben Polder
- Platinum lid
Minder
Meer
24-08-2011 23:41 #105680
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon - 1966
Wow man, goed werk. En inderdaad, je concentreren op stukken en die afmaken helpt om zo'n project af te maken en niet halverwege (of eerder zelfs) de moed te verliezen.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je voortgang. Houd de moed er in en geniet vast in gedachten van de wagen als hij klaar is
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je voortgang. Houd de moed er in en geniet vast in gedachten van de wagen als hij klaar is
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2011 10:12 #105688
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon - 1966
Als je kunt stralen dan heb je ook een compressor, zet hem flink hoog en gebruik een luchtpistool, ev met een stukje slang erop en s[uit de boel gewoon door, dan krijg je het meeste er wel uit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
18-09-2011 16:01 #106132
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
UPDATE:
De binnenvloer achteraan is geschuurd en werd voorzien van een laag epoxyprimer, ziet er weer netjes uit, terug een afgewerkt stukje
Ook de binnenschermen werden helemaal gestraald en voorzien van een laag epoxyprimer. Voor alle zekerheid besloot ik toch om wat roestomvormer tussen de naden te laten lopen. Enkele uren later stond het geheel volledig in de primer.
Omdat het makkelijker werken is zonder de assen heb ik besloten om mijn gereviseerde achteras er maar terug vanonderuit te halen en de volledige body op een kar te plaatsen. Een gelast kader uit 50x50x3 buizen met twee zwenkwielen met rem. nu kan ik tenminste overal aan
Dit is trouwens mijn radiator: Klopt het dat dit een 'tropenradiator' is ?
Hij zou het blok dus vlot koel moeten kunnen houden?
De binnenvloer achteraan is geschuurd en werd voorzien van een laag epoxyprimer, ziet er weer netjes uit, terug een afgewerkt stukje
Ook de binnenschermen werden helemaal gestraald en voorzien van een laag epoxyprimer. Voor alle zekerheid besloot ik toch om wat roestomvormer tussen de naden te laten lopen. Enkele uren later stond het geheel volledig in de primer.
Omdat het makkelijker werken is zonder de assen heb ik besloten om mijn gereviseerde achteras er maar terug vanonderuit te halen en de volledige body op een kar te plaatsen. Een gelast kader uit 50x50x3 buizen met twee zwenkwielen met rem. nu kan ik tenminste overal aan
Dit is trouwens mijn radiator: Klopt het dat dit een 'tropenradiator' is ?
Hij zou het blok dus vlot koel moeten kunnen houden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
18-09-2011 19:55 #106134
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
18-09-2011 23:29 #106142
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon - 1966
Radiateur heeft 3rijen, dus dit is een goede radiateur!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
09-10-2011 20:31 #106651
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Onderdelen terug van galvanisatie, en ik moet zeggen, op enkele boutjes na ziet het er allemaal zeer proper uit!
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg
Ondertussen heb ik ook een nieuwe bestelling ontvangen van SCANDCAR, ik was niet tevreden met de kwaliteit van het plaatwerk (ribbelplaat linksachter) en heb een origineel volvo exemplaar gevraagd. Inlevering van het oude onderdeel is geen probleem zeiden ze. Goeie service Kostprijs: 100 euro ofzo, maar dan heb je wel een proper stukje om mee te starten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64ZKHKTT.jpg
Tussen al het bodywerk door knap ik enkele losse onderdelen op zodat als de wagen eenmaal gespoten is ik alles direct kan monteren. Ik heb zo ook een overzicht van wat ik nog dien te zoeken/bestellen...
nieuwe klemmen, en een opnieuw gegalvaniseerd klemmetje voor de bevestiging aan de kachel
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N3PD8XVF.jpg
Ik heb nog enkele rotte plekjes weggeslepen zodat ik achter het rotte plaatwerk de chassisbalken kan zandstralen en voorzien van een nieuwe laag verf. De wagen staat nu dus op een verrijdbaar chassis. Verplaatsen van de kas is een fluitje van een cent geworden
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GQDHRRET.jpg
Ondertussen is de achterplaat er ook al aan moeten geloven, deze was hier en daar rot dus heb ik er maar de slijpschijf ingezet. Een nieuwe exemplaar ligt te wachten maar eerst ga ik alles grondig zandstralen en opnieuw in de primer zetten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q4BV4WDW.jpg
Gebruikte producten:
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HNIRTWYF.jpg
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOPOZH84.jpg
Als laatste: Heeft iemand tips om het slaapbeslag uit elkaar te kunnen halen?
De onderdelen zijn aan elkaar geflensd. Ik wil alles uit elkaar halen om te laten herchromen.
Reacties / tips zijn welkom
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg
Ondertussen heb ik ook een nieuwe bestelling ontvangen van SCANDCAR, ik was niet tevreden met de kwaliteit van het plaatwerk (ribbelplaat linksachter) en heb een origineel volvo exemplaar gevraagd. Inlevering van het oude onderdeel is geen probleem zeiden ze. Goeie service Kostprijs: 100 euro ofzo, maar dan heb je wel een proper stukje om mee te starten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64ZKHKTT.jpg
Tussen al het bodywerk door knap ik enkele losse onderdelen op zodat als de wagen eenmaal gespoten is ik alles direct kan monteren. Ik heb zo ook een overzicht van wat ik nog dien te zoeken/bestellen...
nieuwe klemmen, en een opnieuw gegalvaniseerd klemmetje voor de bevestiging aan de kachel
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N3PD8XVF.jpg
Ik heb nog enkele rotte plekjes weggeslepen zodat ik achter het rotte plaatwerk de chassisbalken kan zandstralen en voorzien van een nieuwe laag verf. De wagen staat nu dus op een verrijdbaar chassis. Verplaatsen van de kas is een fluitje van een cent geworden
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GQDHRRET.jpg
Ondertussen is de achterplaat er ook al aan moeten geloven, deze was hier en daar rot dus heb ik er maar de slijpschijf ingezet. Een nieuwe exemplaar ligt te wachten maar eerst ga ik alles grondig zandstralen en opnieuw in de primer zetten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q4BV4WDW.jpg
Gebruikte producten:
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HNIRTWYF.jpg
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOPOZH84.jpg
Als laatste: Heeft iemand tips om het slaapbeslag uit elkaar te kunnen halen?
De onderdelen zijn aan elkaar geflensd. Ik wil alles uit elkaar halen om te laten herchromen.
Reacties / tips zijn welkom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
09-10-2011 20:34 #106652
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
:x Wat is dit HEEL vervelend dat ik mn eigen berichten niet kan aanpassen éénmaal ze gepost zijn! :evil:
Kan deze optie niet ingeschakeld worden zodat ik mn eigen spellingsfouten eruit kan filteren of foto's kan linken? :roll:
Kan deze optie niet ingeschakeld worden zodat ik mn eigen spellingsfouten eruit kan filteren of foto's kan linken? :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2280
09-10-2011 22:43 #106658
door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon - 1966
Je bent niet de enige, ik heb dat ook maar er zijn nog meer dingen die niet helemaal goed werken of missen die andere weer wel hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1286
10-10-2011 09:05 #106660
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon - 1966
Goed bezig hoor!
Resultaat van 't galvaniseren ziet er goed uit! Paar vraagjes daarover:
- Welke soort galvaniseren is dit, is dit verzinken?
- En, als ik vragen mag, hoeveel kost het om dit te laten doen, bijvoorbeeld voor de hoeveelheid onderdelen zoals op je foto's? ( www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg )
Ik ben niet bepaald expert in chemie, maar begrijp dat je door te galvaniseren een dun laagje metaal over het materiaal aanbrengt. Hoe 'stevig' is dat.. Loop je geen risico dat als je straks een steeksleutel op de boutjes zet dat het dunne laagje weer loslaat?
Leuk en interessant verslag verder, ga zo door!!
Resultaat van 't galvaniseren ziet er goed uit! Paar vraagjes daarover:
- Welke soort galvaniseren is dit, is dit verzinken?
- En, als ik vragen mag, hoeveel kost het om dit te laten doen, bijvoorbeeld voor de hoeveelheid onderdelen zoals op je foto's? ( www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg )
Ik ben niet bepaald expert in chemie, maar begrijp dat je door te galvaniseren een dun laagje metaal over het materiaal aanbrengt. Hoe 'stevig' is dat.. Loop je geen risico dat als je straks een steeksleutel op de boutjes zet dat het dunne laagje weer loslaat?
Leuk en interessant verslag verder, ga zo door!!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
10-10-2011 12:49 #106667
door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Galvaniseren is het metaal voorzien van een laagje zink.
Er werd nadien nog een extra behandeling uitgevoerd om de onderdelen te laten glanzen, maar daar weet ik niet zoveel van..
kostprijs: kleine 50 euro ofzo
Je kan koud en warm galvaniseren. Koud galvaniseren zoals ik gedaan heb zorgt voor een mooie effen oppervlak, het warm galvaniseren zorgt voor 'vlekken' zoals je kan zien op vangrails langs de autostrade ofzo... (zie link hieronder)
upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... surface.jp
Er werd nadien nog een extra behandeling uitgevoerd om de onderdelen te laten glanzen, maar daar weet ik niet zoveel van..
kostprijs: kleine 50 euro ofzo
Je kan koud en warm galvaniseren. Koud galvaniseren zoals ik gedaan heb zorgt voor een mooie effen oppervlak, het warm galvaniseren zorgt voor 'vlekken' zoals je kan zien op vangrails langs de autostrade ofzo... (zie link hieronder)
upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... surface.jp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.