Het opknappen van mijn 1800E
- Bezoeker
Nu zit ik alleen nog met het probleem dat van alle delen die ik nu nog over heb, geen mooie voorbumper te maken is. De bevestigingspunten zijn erg slecht aan de bumper gelast. Met ringen is dit verschil niet weg te werken, de ruimte tussen de bumpersteunen en de bumperdelen is juist te klein. Hier goed te zien:
Ondertussen verder gegaan met het monteren van de centrale deurvergrendeling. Hiervoor moet ik nog doorvoertules kopen zodat de draden niet beschadigen bij het sluiten van de deuren. De deurvangers zijn door het autoschadebedrijf nieuw gemonteerd inclusief de clipjes. Echter bleven de deuren nog niet goed openstaan. De lipjes van de deurvanger, waar de clipjes achter moeten haken, waren niet strak genoeg. Dit hebben we opgelost door de klinknagel door te slijpen, lipjes bij te buigen, weer te monteren met een m5 RVS boutje met zelfborgend moertje. Nu blijft de deur perfect openstaan!
Nu de deuren er toch uit zijn, en ik eerst de doorvoertules moet hebben zodat ik gaten kan boren, gelijk maar even de deurrubbers in de gootjes gestopt. Klein beetje lijm op de uiteinden en bochten lijkt voldoende qua grip.
Via Marktplaats mooie witte knipperlichtglaasjes kunnen kopen van LUCAS. Niet origineel, wel erg mooi!
Nu eerst verder met de deuren en dan beginnen aan het dashboard!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Platinum lid
ga zo door en laat ons weten hoe het loopt.
Over RVS bumpers, zie je niet heel erg een kleur verschil met chroom?. Ik had ze gezien maar was nog al huiverig voor het (mogelijk ingebeelde?) kleur verschil.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
"Gerben Polder" schreef:
Over RVS bumpers, zie je niet heel erg een kleur verschil met chroom?. Ik had ze gezien maar was nog al huiverig voor het (mogelijk ingebeelde?) kleur verschil.
Ik heb hem nog niet in de openlucht gezien, tot nu toe is het kleurverschil me in ieder geval niet opgevallen. Geloof ook niet dat het zo'n groot verschil is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Van het weekend heb ik een goed passend bumperstuk gehaald bij het VOD te Elshout, Gelijk gepast, en de voorbumper zit nu goed!! Voor de perfectie moet de linkersteun nog 07cm meer richting de body. Dan zit ie exact gelijk. Bumpersteungaten iets uitfrezen dus. Komt later wel, moet toch nog los voor het monteren van de aluminium binnenschermen.
Zaterdag bezig geweest om de heldere koplampen uit een Golf 1 passend te maken. Dit is toch wel een erg bewerkelijke klus. Het chromenrandje dat met drie schroefjes het glas op zn plek houdt, heeft een kleinere omtrek. Het verschil is ongeveer 5mm. Dus opengeslepen, stukje ertussen, en weer dicht gelast. Zit alleen niet fraai gemonteerd. De bolling van het glas is anders waardoor de rand niet aansluit. Dit is zo bewerkelijk om het goed te doen, dat ik eerst maar de focus op het afbouwen leg, en dit als een zorg voor later beschouw. Het creeren van problemen door aanpassingen is bij mij toch al een heikel punt
Verder heb ik de nieuwe chromen grille die ik via Ebay heb weten te bemachtigen gemonteerd. Pasvorm is perfect! Nergens een openstaande kier of iets dergelijks. Samen met de nieuw zwart gecoate grille ziet het er keurig uit! Nu snel verder met de normale koplampen, en verder met de deuren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Door drukte van mijn studie, schiet het allemaal niet zo op! Inmiddels zitten de originele koplampen netjes gemonteerd en werkt alle verlichting weer naar behoren. Dit heb ik eerst moeten doen, anders zaten de aluminium binnenschermen in de weg.
De aluminium binnenschermen heb ik samen met mijn vader afgelopen week gemonteerd. Zitten er keurig in. Dit zal veel bagger schelen op plekken waar ik het absoluut niet meer wil hebben.
Voor het wegwerken van de centrale deurvergrendeling heb ik enige tijd gezocht naar doorvoertules.
Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij Doetam te Doetinchem. Een groot automaterialencentrum. Voor het monteren heb ik een boor van 25mm gebruikt, gaten gemaakt in de deur en A-stijl, rubber gemonteerd, deur er weer in gehangen, vervolgens draden erdoor getrokken. Was een vrij lastige klus!
Hier is te zien hoe de motor van de CV weggewerkt zit in de deur. Deze zit met een soort ‘spaak’ gemonteerd aan het slot.
Nu moet alleen nog de rechterdeur gedaan worden en dan kan ik met het dashboard beginnen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Het lijkt wel of ik een stuurslot heb in de 1800, klopt dat? Dan ben ik er nog niet achter hoe ie werkt.. (of hij is al tijden defect.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163
Anders zoeken op 682656. Ik weet niet zeker of dit het juiste type is, maar ik zou denken van wel.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Danny Meeuwessen" schreef:
Bij het VOD:
www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163
Anders zoeken op 682656. Ik weet niet zeker of dit het juiste type is, maar ik zou denken van wel.
Ai, das een duur grapje!
Dan laten we het voorlopig maar even zo!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.