- Berichten: 152
blijft warm lopen
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
07-07-2016 09:12 #161674
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic blijft warm lopen
Wat is het nut om een gaatje Te Boren in de thermostaat ALS die bij 82 graden toch helemaal open gaat
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 152
07-07-2016 09:14 #161675
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic blijft warm lopen
Waar is een 75 graden thermostaat Te koop
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 66
07-07-2016 09:15 #161676
door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic blijft warm lopen
Gaatje in de thermostaat, zijn al meerdere discussies over geweest hier. Lucht of druk kan de oorzaak zijn van niet/of heel laat opengaan thermostaat in het kort.
Volgens mij zat in de originele ook een gaatje met een pinnetje erin.
Volgens mij zat in de originele ook een gaatje met een pinnetje erin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 420
07-07-2016 09:26 #161677
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic blijft warm lopen
Koelere thermostaten kun je bij de betere automaterialenhandel kopen.
Maar ook bij ons eigen VKO:
418496 - Thermostaat 76°C B18/B20 incl rubberring (€ 17.50)
140 en 164.
Zou toch overwegen de motortemperatuur beter te meten. Bijvoorbeeld thermometer in radiateur, de voeler zit overigens wel op het heetste punt in het systeem, dus daar is het warmer.
Of je metertesten met de voeler in een pannetje water, samen met een betrouwbare thermometer en dan de werkelijke temperatuur vergelijken met wat je metertje doet.
Als alles schoon is en goed functioneert is de kans groot dat je meter gewoon verkeerd aanwijst. Koelsysteem van Volvo is niet erg gecompliceerd en als er geen uitzonderlijke omstandigheden zijn (extreme hitte, bergen, caravan etc) heeft het voldoende capaciteit.
Maar ook bij ons eigen VKO:
418496 - Thermostaat 76°C B18/B20 incl rubberring (€ 17.50)
140 en 164.
Zou toch overwegen de motortemperatuur beter te meten. Bijvoorbeeld thermometer in radiateur, de voeler zit overigens wel op het heetste punt in het systeem, dus daar is het warmer.
Of je metertesten met de voeler in een pannetje water, samen met een betrouwbare thermometer en dan de werkelijke temperatuur vergelijken met wat je metertje doet.
Als alles schoon is en goed functioneert is de kans groot dat je meter gewoon verkeerd aanwijst. Koelsysteem van Volvo is niet erg gecompliceerd en als er geen uitzonderlijke omstandigheden zijn (extreme hitte, bergen, caravan etc) heeft het voldoende capaciteit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 152
07-07-2016 09:54 #161678
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic blijft warm lopen
bestaan er ook metertjes die je op de sensor kan aansluiten
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 420
07-07-2016 10:58 #161680
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic blijft warm lopen
Dat weet ik niet, een vriendelijke garagehouder vragen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-07-2016 11:02 #161681
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic blijft warm lopen
Om een indicatie te krijgen van de temperatuur op meerdere plaatsen, zou ik een infrarood-thermometer gebruiken. Gaat dit trouwens nog steeds over je 245? Lijkt me handig om dat nog even te vermelden, omdat er nu mensen zijn die denken dat het een B18/B20-motor betreft...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 10013-dummy
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 27
07-07-2016 11:03 #161682
door 10013-dummy
Beantwoord door 10013-dummy in topic blijft warm lopen
Heb je een open of gesloten systeem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 637
07-07-2016 11:06 #161683
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic blijft warm lopen
Kijk hier eens:
www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/25571-v...-b18?start=10#161539
Daar staat ook van alles over thermostaten en koeling.
www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/25571-v...-b18?start=10#161539
Daar staat ook van alles over thermostaten en koeling.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 152
07-07-2016 12:30 #161686
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic blijft warm lopen
Het gaat om een 245 met een b21 motor en ik heb een gesloten systeem
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.