- Berichten: 831
Motor loopt stationair wat warm na motor wissel
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Radiator is dezelfde als ik ook met de b18 gebruikte (zonder expansievat) dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand een idee???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Kooi (GAST)
- Premium lid
- Berichten: 99
Er is een verschil in tempuratuurmeters. T.w. B18 en B20.
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Rob Kooi" schreef:
Hallo Jeroen,
Er is een verschil in tempuratuurmeters. T.w. B18 en B20.
Dag Rob,
bedoel je de "sensor" welke in de kop geschroefd wordt? Ik heb nu gewoon dezelfde weer terug geschroefd. Gek blijft dan wel dat de temperatuur tijdens het rijden wel in het goede gebied zit, maar zodra je stil staat (motor aan) omhoog gaat tot iets meer dan driekwart van de schaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
als de ontsteking niet op tijd staat kan de motor ook warmer worden.
er zit verschil in ontstekingstijdstip tussen de b18 en b20.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"rene Brandt" schreef:
Staat de ontsteking wel goed?
als de ontsteking niet op tijd staat kan de motor ook warmer worden.
er zit verschil in ontstekingstijdstip tussen de b18 en b20.
Dag Rene,
ik heb deze gesteld op 12graden, volgens 123ign (curve voor de b20e, ik heb een b20b blok met nokkenas van b20e) moet ik deze stellen op 10graden (+2 voor lpg). Methode: vacuüm los, stationair draaien op +/-750 tpm en het lampje erbij. Denk je niet dat hij dan ook warmer zou moeten worden tijdens het rijden?
Zou goed moeten zitten lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
- Berichten: 534
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 211
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Heb nooit geen problemen meer gehad.
Het probleem is dat je te wijnig koelcapaciteid heb bij stilstand lage toeren.
Bij een laag toerental is de watercirculatie (waterflow) door het motorblok niet zo hoog en geen rijwind.
Een electrische fan kan ook wel wat doen maar ik denk dat je van de zomer dan toch tekort komt.
Ik rij op het moment ook met een B20E met twee SU carburators en TTgasstukken op LPG in de Filippijen met een tropenradiator.
Geen probelemen ook op gas niet.
Als je een (Tropen) radiator heb zonder expansievat niet verder opvullen dan ca 2cm boven de koelkanalen.
De lege ruimte boven de koelvloeistof kan dan dienen als expansie.
Zeg niet dat het niet werkt ik doe het hier op de Filippijnen ook zo geen problemen en als ik soms in mij auto stap als hij een halve dag in de zon heeft gestaan staat de temperateurmeter al in het eerst groene vlakje maar hij komt nooit boven de helft van het tweede groen vlakje uit.
ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
- Berichten: 534
Je hebt geen 'leegte' nodig om als expansievat te dienen, daarvoor dient de afvoer van het open systeem.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.