- Berichten: 2145
koelvloeisof sensor in radiateur solderen.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
12-03-2012 22:16 #111574
door Boele Braaksma
Toevallig foto's gemaakt? Vervalt dan het pijpje langs het motorblok?
Beantwoord door Boele Braaksma in topic koelvloeisof sensor in radiateur solderen.
"Erik Ciesluk" schreef:
"Rob Kooi" schreef:
Er zijn gewoon flensjes met een uitloop in de handel die hierop passen zonder enige aanpassing. Hierin kun je dan de sensor solderen. Deze aansluiting wordt o.a. geleverd bij Weber Redline kits. Ook de standaard pakking is dan voorhanden.
Van het weekend gezien dat exact zo'n flensje ook gebruikt kan worden bij gebruik van een gasinstallatie. Dan heb je namelijk een mooie extra koelwateruitgang uit het blok die je direct naar de verdamper kunt leiden (=korte slang). Scheelt weer een lange koelwaterslang die over het blok loopt en met een T-stuk bij het kachelhuis gemonteerd moet worden.. Had dat nooit eerder zo gezien.
Toevallig foto's gemaakt? Vervalt dan het pijpje langs het motorblok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1286
12-03-2012 22:43 #111579
door Erik Ciesluk
Geen foto helaas.. Het pijpje langs het motorblok blijft gewoon zitten en wordt gebruikt voor de aansluiting naar de kachel.
De flens zat op het 'het blok met het gat' en is tijdens het demonteren gesneuveld. Het was niet meer dan een (aluminium?) plaatje met een gat in het midden, waar een kort stukje pijp in geperst/gelijmd/geklemd/ zat.
Als de verdamper rechtsvoor (bijrijderskant) zit, is het mooier om vanuit dit flensje naar de verdamper te gaan, in plaats van eerst via het lange pijpje richting kachelhuis, en vervolgens met een lange slang weer terug. Scheelt 1 slang.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic koelvloeisof sensor in radiateur solderen.
"Boele Braaksma" schreef:
Toevallig foto's gemaakt? Vervalt dan het pijpje langs het motorblok?
Geen foto helaas.. Het pijpje langs het motorblok blijft gewoon zitten en wordt gebruikt voor de aansluiting naar de kachel.
De flens zat op het 'het blok met het gat' en is tijdens het demonteren gesneuveld. Het was niet meer dan een (aluminium?) plaatje met een gat in het midden, waar een kort stukje pijp in geperst/gelijmd/geklemd/ zat.
Als de verdamper rechtsvoor (bijrijderskant) zit, is het mooier om vanuit dit flensje naar de verdamper te gaan, in plaats van eerst via het lange pijpje richting kachelhuis, en vervolgens met een lange slang weer terug. Scheelt 1 slang.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
13-03-2012 07:04 #111583
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic koelvloeisof sensor in radiateur solderen.
Deze manier van aansluiten van een "LPG-waterslang" wordt vaker toegepast, gaat natuurlijk niet bij een injectiemotor vanwege de AAV. Meestal wordt er gewoon een gat in het originele plaatje geboord en er een pijpje in gelast of geschroefd.
Hier een foto van het verloop van de slang (amazon, verdamper rechtsvoor geplaatst):
Hier een foto van het verloop van de slang (amazon, verdamper rechtsvoor geplaatst):
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1286
13-03-2012 17:44 #111599
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic koelvloeisof sensor in radiateur solderen.
Yes, zo zat het ook bij de Volvo 145.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.