- Berichten: 801
Donkerblauwe Amazon uit 1967
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Hetzelfde vraag ik mij af bij de voetschakelaar; in de webshop van de vereniging zijn prima originele voetschakelaars te koop voor een concurrerende prijs!
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
- Berichten: 347
René Minnebo schreef : Je taxatie had mogelijk hoger uitgevallen als je hem door de VKV had laten taxeren.
Ik woon in België. Een Nederlandse taxatie biedt voor de verzekering hier geen enkele geloofwaardigheid. Zo liggen de waardes en prijzen in NL vaak een pak hoger dan in B. Dit is de belangrijkste reden, maar daarnaast ben ik ook geen lid van VKV en heb ik nog geen enkele gelegenheid gehad om effectief een taxatie mee te pikken.Cor Kraaijeveld schreef : Een leuk verhaal, Saskia. Wel mis ik in je verhaal waarom je de Volvo niet hebt laten taxeren door een volvo-deskundige taxateur van de vereniging. Of wilde je wellicht een second opinion?
Het is dezelfde voetschakelaar. Voor een betere prijs.Cor Kraaijeveld schreef : Hetzelfde vraag ik mij af bij de voetschakelaar; in de webshop van de vereniging zijn prima originele voetschakelaars te koop voor een concurrerende prijs!
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
- Berichten: 347
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Ik vraag me af hoe dat kan, normaal gesproken wordt je als gast weergegeven als je geen lid bent.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
- Berichten: 347
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
- Berichten: 347
Tijdens die rit bleek ook dat de auto scheeftrok tijdens het remmen en dat vermoedelijk de linker remklauw bleef hangen.
Op 1 juli ben ik met de Volvo naar Jan Troch gereden in Serskamp (, om daar op zijn minst de remmen na te kijken. Binnen de Belgische Volvo-klassiekerkringen een gekend adres. Een man die als bijberoep niets liever doet dan aan oude Volvo's sleutelen en bovendien een berg onderdelen heeft, alsook een hele collectie waaronder een paar Laplanders en een Välp. Bij aankomst bleek het reservoir weer leeg en was de vloer aan passagierszijde echt kletsnat van de koelvloeistof. Bummer.
Jan heeft druk gezet op het koelsysteem en hierbij was goed te zien dat de koelvloeistof langs de kachelkraan het interieur in liep. Nieuwe kachelkraan kost 172 euro, tikt flink aan..
Maar goed; eerst de remmen nagekeken. De flexibels vooraan zagen er niet al te geweldig meer uit, dus deze sowieso vervangen. En omdat één van de aansluitnippels van de remleidingen muurvast bleek, gelijk ook maar de voorste remleidingen helemaal vervangen. Op de remklauw rechtsvoor brak helaas de ontluchtingsnippel af. Omdat de dag al bijna om was, besloten om zo goed mogelijk te ontluchten via de aansluiting van de remleiding. Dat ging redelijk en ik kon toch goed remmend weer naar huis. Weliswaar in een sauna, want als tijdelijke maatregel de kachelslangen met elkaar doorverbonden buiten de defecte kachelkraan om. Had ik toch geen lekkage meer, maar dat betekende dat de hete koelvloeistof ongehinderd langs de kachel kon. Raampjes open dus!
Twee dagen later mij opnieuw in Serskamp aangemeld. Jan kon de afgebroken ontluchtingsnippel met succes uitboren en vervangen door nieuw. Toch maar de linker remklauw ook eens gedemonteerd, waaruit bleek dat de zuigertjes toch een roestig randje hadden en maar weinig zin hadden in beweging. Revisiesetje dus! Ook de trommels achteraan er eens afgehaald en daar bleek dat inmiddels de rechter remcilinder ook geen zin meer had. Niet zo heel lang geleden de linker vervangen, en nu was het blijkbaar de beurt aan de rechter. Hopelijk houden ze het nu even vol.
Tenslotte de nieuwe kachelkraan vervangen en de gelegenheid genomen om alle lelijke blauwe slangen die door de vorige eigenaar met koperen elleboogjes aan elkaar verbonden had, te vervangen door originele, in zwarte kleur. Staat toch beter onder de kap. Ik had de moed niet om de sensor van de kachelkraan op zijn juiste plek te monteren, omdat dat betekent dat de hele kachelbehuizing moet worden verwijderd en opengemaakt... Eerst maar eens zien wat het nu geeft. Eventueel stop ik de sensor in één van de luchtinlaten in het interieur, heeft hij daar toch wat voeling met de temperatuur. We zien wel. Hopelijk kunnen we nu lekvrij rijden!
Jan is overigens een topkerel!
Sfeerbeelden:
Mooi uitzicht!
En de nieuwe slangen:
Beter dan de vorige warboel:
Oude kachelkraan:
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ook een hippe blauwe kleur..
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.