lekkage

  • Tania van de Graaf
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2016 18:16 #164331 door Tania van de Graaf
Beantwoord door Tania van de Graaf in topic lekkage
ik zou gewone motorolie gebruiken, maar het verband vanzelf dus kan niet veel kwaad als je andere olie gebruikt dacht ik. Maar heb het zelf niet gedaan omdat dit wat zegt over de conditie van de zuigerveren/groeven id cilinderwanden compressie druk van 2 bar leek me zo veel dat ik maar besloten heb de kop er gewoon af te halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tania van de Graaf
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2016 19:19 - 24-10-2016 19:27 #164433 door Tania van de Graaf
Beantwoord door Tania van de Graaf in topic lekkage
iedereen bedankt voor het meedenken, de koppaking is vervangen en de compressie is nagenoeg gelijk, 10,5 bar op alle cilinders, echter is nog wel 1 maar en dat is dat bij montage vd kop de momentsleutel niet inklikte en ik met mijn eigen dommekracht de 2e in volgorde (middelste dus) geen klik vd sleutel maar een knal en de kopbout was afgebroken, rest op gevoel(niet vertrouwende op de momentsleutel nagetrokken) motor trekt weer prima etc, hopenlijk blijft dit nog heel lang goed gaan, als de kop er ooit weer af moet wordt het wel problematisch de afgebroken bout uit het onderblok te krijgen. in het kader zolang het goed gaat, gaat het goed! ik heb daar een wijze les uit geleerd, na overleg met een kennis die veel aan oude opels sleuteld, (oude kopbouten heb ik goed gereinigd en geolied, schroefdraad in de kop met luchtdruk schoongespoten) altijd nieuwe kopbouten gebruiken en een momentsleutel van kwaliteit (geen kijkshop) en je eigen krachten kennen :)
Laatst bewerkt 24-10-2016 19:27 door Tania van de Graaf. Reden: extra info

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Dick Spieard (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-10-2016 19:29 - 24-10-2016 19:31 #164434 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic lekkage
Vaak gebeurd dit inderdaad door het niet schoonspuiten van de kopboutgaten in het motorblok. Omdat daar vaak koelvloeistof of olie-drab in blijft zitten.
Laatst bewerkt 24-10-2016 19:31 door Dick Spieard (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2016 22:11 - 25-10-2016 21:38 #164446 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic lekkage

Tania van de Graaf schreef : als de kop er ooit weer af moet wordt het wel problematisch de afgebroken bout uit het onderblok te krijgen

Bedoel je dat er nog een kapotte bout in zit, dan zit de kop dus maar met 9 Bouten vast???
Laatst bewerkt 25-10-2016 21:38 door Ivo Van Antwerpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2016 22:53 #164452 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic lekkage
Ja en dan toch nog goede compressie, de tijd zal het leren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2016 00:40 #164454 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage
Ik heb het een keer gehad afgebroken kopbout ik heb met een lange dunne boor een gat in het afgebroke stuk geboord en met een dunne linkse tap het stuk eruit gekregen.
Kunst is om een cenetrunp in het afgebroken stuk te krijgen.
of een stukje pijp als center gebruiken.

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2016 19:33 #164462 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic lekkage
Als bij het vastdraaien een kopbout breekt, hoeft het restant niet vast in de schroefdraad te zitten. Bekijk de breuk eens, er is een goede kans dat de breuk niet glad en haaks is. Ik heb eens een dergelijk restant gewoon met een grote schroevendraaier los kunnen draaien (haakte net genoeg tegen de breukkant). Na het losdraaien heb ik het restant met een telescoopmagneetje eruit gehaald.
Ik zou niet gewoon met een kopbout te weinig blijven rijden.
Succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD