- Berichten: 237
Project: B20 + 4x Keihin CVK38
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
07-05-2017 09:46 - 22-07-2018 21:38 #168803
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Gisteren de afstelling gedaan. Resultaat is 137PK & 196NM koppel.
Zal van de week even een scan maken van de de dyno uitdraai.
Setup is als volgt:
Hoofdsproeier 165
Stationair sproeier 38
Dynojet naald op zijn laagst.
Dempingsveren van de de Piston met 2cm ingekort om minder voorspanning te krijgen
Eigenlijk zouden de naalden nog iets dikker moeten zijn bovenin, zodat hij net boven stationair iets armer loopt.
Als je nu in 4e versnelling vanaf 1000rpm vol op het gas gaat dan trekt hij niet omdat hij te rijk loopt, zodra je richting de 1800rpm komt pakt hij weer lekker op. Overigens is 1000rpm volgas in de 4e versnelling niet echt een conditie die zich in de praktijk voordoet, maar puur met dyno's gebruikt wordt.
Ben alleen in alle drukte vergeten een filmpje te maken..... Foto's hebben ze van het Speedcenter zelf gemaakt, die zal ik nog even vragen.
Ben er iig blij mee.
Zal van de week even een scan maken van de de dyno uitdraai.
Setup is als volgt:
Hoofdsproeier 165
Stationair sproeier 38
Dynojet naald op zijn laagst.
Dempingsveren van de de Piston met 2cm ingekort om minder voorspanning te krijgen
Eigenlijk zouden de naalden nog iets dikker moeten zijn bovenin, zodat hij net boven stationair iets armer loopt.
Als je nu in 4e versnelling vanaf 1000rpm vol op het gas gaat dan trekt hij niet omdat hij te rijk loopt, zodra je richting de 1800rpm komt pakt hij weer lekker op. Overigens is 1000rpm volgas in de 4e versnelling niet echt een conditie die zich in de praktijk voordoet, maar puur met dyno's gebruikt wordt.
Ben alleen in alle drukte vergeten een filmpje te maken..... Foto's hebben ze van het Speedcenter zelf gemaakt, die zal ik nog even vragen.
Ben er iig blij mee.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Laatst bewerkt 22-07-2018 21:38 door Arco Ruighaver (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
07-05-2017 11:53 #168804
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Wat een mooi resultaat Arco en super om zo over je schouder mee te kunnen kijken. Knap werk, met bijna 140 echte pk's heb je toch echt een wolf in schaaps kleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
07-05-2017 23:43 #168816
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Experiment geslaagd (toch?)
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1286
08-05-2017 12:35 #168818
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Gaaf project hoor. Netjes uitgevoerd en mooi resultaat!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-05-2017 22:37 #168857
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Wow!
www.facebook.com/speedcentre.jaap/posts/1865855070336009
Respect, mooi project en mooi resultaat.
www.facebook.com/speedcentre.jaap/posts/1865855070336009
Respect, mooi project en mooi resultaat.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 237
10-05-2017 10:33 - 10-05-2017 10:34 #168868
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Gelukkig hadden ze daar een film gemaakt
Paar dipjes in de curve. Ik wil nog eens testen met een andere curve in de 123Ontsteking en ik moest de vacuum vervroeging nog aansluiten.
Paar dipjes in de curve. Ik wil nog eens testen met een andere curve in de 123Ontsteking en ik moest de vacuum vervroeging nog aansluiten.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Laatst bewerkt 10-05-2017 10:34 door Arco Ruighaver (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1146
10-05-2017 13:18 #168873
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Hij klinkt lekker
wat probeer je nog te verbeteren de dip tussen 4500-5000 tpm of onder de 2000 tpm.
Het laatste wordt lastig lijkt mij met een tt6 as , het resultaat is mooi.
wat probeer je nog te verbeteren de dip tussen 4500-5000 tpm of onder de 2000 tpm.
Het laatste wordt lastig lijkt mij met een tt6 as , het resultaat is mooi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 237
10-05-2017 13:27 #168874
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Onder de 2000 is inderdaad niet te doen in deze situatie.
Dip tussen de 4500 - 5000 ga ik proberen met iets extra voorontsteking te eruit te krijgen, andere curve in de 123 ontsteking. De AFR is op dat moment prima, daar ligt het niet aan.
Dip tussen de 4500 - 5000 ga ik proberen met iets extra voorontsteking te eruit te krijgen, andere curve in de 123 ontsteking. De AFR is op dat moment prima, daar ligt het niet aan.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1146
10-05-2017 17:24 #168878
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Ik heb in het verleden ook geëxperimenteerd met dubbele en grotere carburateurs en diverse nokkenassen.
je bevindingen komen redelijk overeen met de mijne , i.p.v. de tt6 was ik tot de tt5 gekomen.
Het is natuurlijk net wat je wilt maar ik vond de dip tot +-1500 tpm voor de tt5 niet zo comfortabel.
met het spelen met de onsteking , paar graden vroeger/later/ curves verschuif je meestal de "dip" naar een naastgelegen toerengebied.
de dip zelf blijft , m.i.hoort het bij deze assen.
wat mij interessant lijkt is hoe dit loopt met een K as , ik denk een waar koppelmonster.
Ga je ook nog wat experimenteren met verschillende assen??
je bevindingen komen redelijk overeen met de mijne , i.p.v. de tt6 was ik tot de tt5 gekomen.
Het is natuurlijk net wat je wilt maar ik vond de dip tot +-1500 tpm voor de tt5 niet zo comfortabel.
met het spelen met de onsteking , paar graden vroeger/later/ curves verschuif je meestal de "dip" naar een naastgelegen toerengebied.
de dip zelf blijft , m.i.hoort het bij deze assen.
wat mij interessant lijkt is hoe dit loopt met een K as , ik denk een waar koppelmonster.
Ga je ook nog wat experimenteren met verschillende assen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 237
10-05-2017 17:56 - 10-05-2017 17:57 #168880
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Project: B20 + 4x Keihin CVK38
Ik heb een tt3 liggen, maar wilde daar geen grote studie van maken. Ik gebruik de auto in de zomer nagenoeg dagelijks met zo links een rechts een tourrit waarbij stevig doorgereden wordt.
Daarnaast hebben mijn andere dagelijkse auto's rond de 300pk, ben best een sportieve rijder.
Vooral het doortrekken is nu leuk, maar heb nog te weinig dagelijkse kilometers gemaakt met deze setup om ervaring op te doen. Heb nu net de afstelling goed. Eerst maar eens een tankje of 5 leeg rijden voordat ik weer verder ga.
Daarnaast hebben mijn andere dagelijkse auto's rond de 300pk, ben best een sportieve rijder.
Vooral het doortrekken is nu leuk, maar heb nog te weinig dagelijkse kilometers gemaakt met deze setup om ervaring op te doen. Heb nu net de afstelling goed. Eerst maar eens een tankje of 5 leeg rijden voordat ik weer verder ga.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Laatst bewerkt 10-05-2017 17:57 door Arco Ruighaver (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.