- Berichten: 2145
Project: B20 + 4x Keihin CVK38
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
Boele Braaksma schreef : Gaaf project! En ontzettend leuk om zelf te doen. Ik heb iets vergelijkbaars maar dan van Jenvey in 45 DCOE uitvoering. Werkt enorm goed. Ik merk wel dat het vacuum flink tegenvalt, met name onderin de toeren. Ik zou dus echt heroverwegen om de inlaat met 4cm in te korten. Hoe langer de inlaat, hoe beter koppel onderin.
Welk vacuum bedoel je precies ? Ported, Manifold of Venturi? Of allemaal
Ported gebruik ik niet (gebruik de vacuum vervroeging van de 123ontsteking niet)
Manifold gebruik ik alleen voor de Rembekrachtiger
Venturi verwacht ik minder problemen als met Weber/Solexen omdat ik geen last heb van een gasklep die de venturi volledig open zet. Het Vacuum moet immers de luchtschuif openen.
Gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
Spruitstuk is ingekort en zit weer aan elkaar. Vandaag mijn uitlaat spruitstuk vervangen voor een spaghetti die ik nog had liggen.
Nu de laatste puntjes op de gasbediening en een set luchtfilters en dan kunnen we gaan testen.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat functioneren en klinken.
Het ziet er in elk geval heel profi uit.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
1e start. Nog niets aan de sproeiers gedaan en nog niets aan de mengsel afstelling gedaan.
Verhoogd stationair is voor het inlopen van de TT6 as en ter controle of alles dicht is. Morgen verder met de gasbediening.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Goed resultaat zo te zien en dat zonder af te stellen, dat beloofd nog wat
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Hoe zij de ervaringen tot nu toe? Ben erg benieuwd!
Groeten, Boele
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
Sproeiers zijn tot 2mm opgeboord. Loopt nu prima stationair op 1000rpm en trekt en 1 stuk door tot + 6000rpm.
Ben met het luchtfilter bezig en dan kan ik een afspraak maken bij het speedcentre voor de laatste afstelling en de dyno run.
Aansluiting rembekrachtiger ben ik bijna mee klaar.
Serieuze herrie
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.