dubbele pijp op 544

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2016 16:20 #162576 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic dubbele pijp op 544

Steven Bleeker schreef : Dat zou inderdaad ook nog een optie zijn om het wat beter te krijgen. Wordt wel even zoeken wie zoiets in huis heeft.

Als het nog actueel is, je bent welkom! Ik wil wat gaan oefenen met autogeen lassen naar aanleiding van wat proberen tijdens de restauratiecursus dus ik heb een klein setje gekocht.
Lijkt me wel raadzaam om de bij te werken plek af te tekenen en met de losse uitlaatpijp te komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2016 01:43 #162594 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic dubbele pijp op 544
Beste Steven, heb je er al eens aan gedacht om een schuine flens te maken daar waar de dubbele pijp tegen het uitlaatspruitstuk wordt geschroeft.
Deze flens loopt dan iets taps toe richting blok als je die er dan tussen schroeft met twee uitlaat pakkingen komt de dubbelle pijp meer richt blok te zitten.
Lijkt mij iets eenvoudiger en minder geslijp en buigen.

Het is jammer genoeg nou eenmaal zo dat die flenzen niet altijd exact onder dezelfde hoek op de dubbellepijp worden gelast en dan heb je bij een katterug al gauw het probleem wat jij heb.

Heb je toevallig geen oude dubbele uitlaat pijp waar nog een flens opzit kun je die eraf slijpen en taps maken.

Draadstukken in het uitlaat spruitstuk zijn meestal lang genoeg.

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD