Benzinepomp levert opeens geen benzine meer

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 08:23 #100646 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Benzinepomp levert opeens geen benzine meer
Valse lucht heb ik inderdaad ook aan gedacht. Misschien zit er wel een gaatje in de benzineleiding, ergens aan een bovenkant. Wellicht dat als er eenmaal benzine zit, hij niet lekt, maar dat hij net te groot is om goed vacuüm te creëren in de leiding om brandstof uit de tank aan te zuigen.

Vacuüm zuigen van de tank is een goede gedachte, daar had ik nog niet aan gedacht, maar kan rare dingen veroorzaken. Ik heb de leiding echter van voor naar achter doorgeblazen en toen kon de lucht gewoon weg.

Het vreemde is echter dat hij eerst ook niet eens wilde aanzuigen uit een potje direct onder de auto aan de voorkant en nu dus weer loopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 08:59 #100648 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Benzinepomp levert opeens geen benzine meer
Ik denk dat het komt omdat klepjes beter afdichten met vloeistof dan met lucht, in verband met de veel grotere soortelijke massa. Bovendien is lucht samendrukbaar en vloeistoffen vrijwel niet. Puur natuurkunde. Vacuüm zuigen van de tank zie ik niet als een reden, omdat er dan eerst wel een redelijke grote hoeveelheid brandstof moet zijn weggepompt, en dat was dacht ik niet het geval. Tenzij de tank natuurlijk tot de tankdop gevuld was, maar dat zal wel niet zo zijn! :D
Groeten
Leo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD