Stralen of niet? En welke aanpak dan?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-08-2015 19:33 #153406
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Stralen of niet? En welke aanpak dan?
@Gertjan Dank voor de aanvulling. Ik had je bericht in eerste instantie niet goed gelezen/begrepen en dacht dat het thermisch verzinken net als vlamverzinken een beschermende onderlaag was en je daarna (zij het met een lastiger proces voor bijvoorbeeld opruwen) verder kon met opbouwen met epoxy, strakmaken en 2K spuiten.
Gezien het feit dat dus blijkbaar niet kan, vervalt voor mij de optie sowieso al.
Ik wil hem toch wel graag helemaal in z'n originele kleur groen laten spuiten.
Komt bij dat ik het risico van proefkonijn qua warmte inbreng niet zo zie zitten.
Lijkt me trouwens wel een perfecte aanpak voor bijvoorbeeld een Duett chassis.
@Ed Ik ben benieuwd! Volgend vraagstuk is namelijk met welk materiaal ik wil laten stralen.
Gezien het feit dat dus blijkbaar niet kan, vervalt voor mij de optie sowieso al.
Ik wil hem toch wel graag helemaal in z'n originele kleur groen laten spuiten.
Komt bij dat ik het risico van proefkonijn qua warmte inbreng niet zo zie zitten.
Lijkt me trouwens wel een perfecte aanpak voor bijvoorbeeld een Duett chassis.
@Ed Ik ben benieuwd! Volgend vraagstuk is namelijk met welk materiaal ik wil laten stralen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
13-08-2015 20:34 #153407
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Stralen of niet? En welke aanpak dan?
Mooie bijdrage Gertjan,
Dat ga ik nog eens op mijn gemak lezen.
Niet dat er voor mijn combi nog iets te kiezen valt maar een mens is nooit te oud om te leren
In mijn carrosseriebouwers-periode kwam er eens een zending met kopjukken (gelaste stalen rekken om de cabine te beschermen bij toepassing open laadbak) terug van de galvaniseerderij, ze waren zó krom dat ze linea recta de ijzerbak in konden.
Als er een bulldozer overheen gereden was hadden ze er nog knapper uit gezien :twisted:
Wat de oorzaak was heb ik nooit mee gekregen, meestal was er wel wat vervorming maar zó erg was de eerste keer.
De partij er na voldeed gewoon aan de verwachtingen.
Maar ik vertrouw er op dat de mannen met de 2CV's inmiddels van de hoed en de rand weten en dat het bedrijf dat de zaken voor hen behandeld pure vaklui zijn!
groet Jan
Dat ga ik nog eens op mijn gemak lezen.
Niet dat er voor mijn combi nog iets te kiezen valt maar een mens is nooit te oud om te leren

In mijn carrosseriebouwers-periode kwam er eens een zending met kopjukken (gelaste stalen rekken om de cabine te beschermen bij toepassing open laadbak) terug van de galvaniseerderij, ze waren zó krom dat ze linea recta de ijzerbak in konden.
Als er een bulldozer overheen gereden was hadden ze er nog knapper uit gezien :twisted:
Wat de oorzaak was heb ik nooit mee gekregen, meestal was er wel wat vervorming maar zó erg was de eerste keer.
De partij er na voldeed gewoon aan de verwachtingen.
Maar ik vertrouw er op dat de mannen met de 2CV's inmiddels van de hoed en de rand weten en dat het bedrijf dat de zaken voor hen behandeld pure vaklui zijn!
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.