- Berichten: 805
sleepoog set voor Amazon
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Hoi Ronald. bij mij was het eigenlijk de angst om de bumpersteunen, en daarmee de bumper, te beschadigen. Zoals je op de foto kan zien uit het instructie boekje van mijn 145, die ik sedert 1975 berijd, is deze voorzien van een trekoog, gelast onder het vooraslichaam. Dit bevalt prima en daarom heb ik, toen ik een amazon en een P1800 kocht, een soortgelijk oog gelast onder het vooraslichaam. En dit bevalt gewoon uitstekend!
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Senior lid
- Berichten: 77
Klaar voor inbouw in mijn 1800S.
mvgr Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je hier ooit nog een verdere invulling aan gegeven? Ik wil ook een sleepoog, maar m'n subframe is al gecoat dus ik wil er geen oog aan lassen. Een dergelijke geboute oplossing lijkt me ideaal.Jan van Bochove schreef : Omdat de sleepoogdiscussie van tijd tot tijd toch weer de kop opsteekt zal ik eens een oog ontwerpen dat zonder lassen toch stevig aan de vooras te klemmen is.
Misschien wil de shop ze dan wel in 10-voud laten lasersnijden en kan het een clubartikel worden?
Ik heb een strip/plaat voor ogen die in de lengte onder de vooras loopt en met klemplaten op zijn plaats gehouden wordt. Alles schroefbaar, dat houdt het goedkoop en demontabel.
De bouten bijvoorbeeld vanaf onderzijde verzonken zodat de bodemvrijheid van de vooras slechts door de plaatdikte wordt verminderd en geen onnodige haakpunten ontstaan.
Groet Jan
Mocht jij er niet verder mee zijn gegaan kan ik wel eens wat 3D tekenen en prijzen opvragen. Misschien willen er meer meedoen en wordt het best betaalbaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Vanwege het uitblijven van genoeg reacties heb ik het laten varen.
Zelf heb ik tijdens revisie van mijn vooras ook gewoon een oog aan de voortrein gelast.
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Carol Hendriks
- Senior lid
- Berichten: 57
Misschien kan ik nog wel iets betekenen voor het tekenwerk(zelf) en voor het laten snijden ervan via mijn werk.
Groetjes Carol
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Onderplaat heb ik op 6mm gezet, montageplaatjes op 3mm
Kom ik als ik 4 sets uit RVS laat maken op 30 euro per set (onderplaat + 2x montageplaatje)
Bij 10 sets wordt dat 17,50 euro.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Wat alleen wel een nadeel is (waar ik zelf eerder ook niet goed bij nagedacht had) ; beschadiging van je gespoten / gepoedercoatte aslichaam.
Er is misschien nog wel een optie; een simpel hijsstropje om het voor-aslichaam.
Snel aan te brengen en zeker net zo sterk als een stalen plaat.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Carol Hendriks
- Senior lid
- Berichten: 57
Ik ben enthousiast.
Gr Carol
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dus dacht ik: Kun je niet gewoon een oog aan de voorlip bouten en dan zodanig dat je precies niet door de originele puntlassen heen boort maar ertussen. Zoiets:
Gaten zijn nog op een willekeurige plek nu.
Ook nog eens goedkoper en eenvoudiger
4 stuks = 15 euro per stuk
10 stuks = 10 euro per stuk
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Carol Hendriks
- Senior lid
- Berichten: 57
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.