- Berichten: 8
Kent iemand hier deze '68er Amazon?
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
Het is een aangepast B20 blok met snelle nokkenas.
Ook heb ik gevraagd naar hoe grondig de restauratie is geweest.
Hierover wordt aangegeven dat de auto helemaal kaal is geweest, en dat alles wat roestig was vervangen is, daarna alles afgekit is en in de korrelfix (???) is gezet. Ook de bodem is helemaal gedaan dus..... er is een uitgebreide fotoreportage van!
Het jeukt behoorlijk om de auto op te gaan halen, dus denk dat ik me heel binnenkort even netjes ga voorstellen op t forum :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat blok blijft me intrigeren. Een 2,3 liter met 160 PK en een auto er omheen die hard is en dat alles voor 5500 euro klinkt toch bijna te mooi om waar te zijn?"Ivo Berendsen" schreef:
Het is een aangepast B20 blok met snelle nokkenas.
Zoals Gert schreef, om tot 2,3 te komen moet je en de boring en de slag aanpassen en met name dat laatste is niet goedkoop volgens mij. Weet je ook meer over welke aanpassingen er aan het blok zijn gedaan?
Is het niet toch een 2,1? Alleen opboren en zuigers uit een B21 erin is een stuk makkelijker/goedkoper.
Maar ja, dan kom je niet zomaar aan 160PK. Is dat trouwens gemeten of geschat vermogen?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Ga even verder graven.
Is de prijs op zich vreemd als het een licht gemodificeerd blok is, zoals je beschtijft?
Ik kan me voorstellen dat een aangepaste/gemode Amazon minder waarde heeft als 1 die elk schroefje en booutje orgineel heeft.
Zijn er mensen op dit forum die in de buurt van Broek op langedijk wonen, en eventueel mee kunnen kijken (evt. tegen vergoeding) als ik naar de auto ga kijken?
mvg Ivo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volgens mij kun je aan reviseren en tunen van een blok en carbs met 2,3 liter en 160 PK al bijna het bedrag uitgeven wat voor de hele auto gevraagd wordt. Als het blok alleen is opgeboord en voorzien is van een snelle nokkenas, dan is het al logischer. Maar goed, tenzij iemand veel zelf heeft kunnen doen wellicht?"Ivo Berendsen" schreef:
Is de prijs op zich vreemd als het een licht gemodificeerd blok is, zoals je beschtijft?
Dat hangt ervan af, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik denk alleen wel dat veel mensen afknappen op de looks van deze auto en dat een relatief kleine groep het mooi vindt. Dat maakt hem niet erg verkoopbaar."Ivo Berendsen" schreef:
Ik kan me voorstellen dat een aangepaste/gemode Amazon minder waarde heeft als 1 die elk schroefje en booutje orgineel heeft.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
- Berichten: 303
Ik woon in Alkmaar ,dat is vlak bij Langedijk en ik wil best met je de auto bekijken.
Ik heb in Warmenhuizen (dat is er vlak bij ) een eigen sleutelruimte met brug ,dan kan je hem ook aan de onderzijde inspecteren .
Ik hoor het wel .
Gr Jan Oudijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Zijn er momenten voor jou dat het het meeste schikt?
Mvg Ivo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
- Berichten: 303
Stuur me even een mailtje met je tel nm naar adsl588498@tiscali.nl .
Kunnen we een afspraak maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
De "Hotrod" blijft staan, ik ben eens verder gaan kijken omdat ik uit de comments begrijp dat de prijs (4500,- was de bodemprijs : ) zou kunnen betekenen dat er onder de matzwarte toplaag een diep zwart gat kan zitten!
Is er een duidelijk verschil merkbaar bij het rijden met een B18 en een B20? ( wbt het vermogen)
Het hoeft geen strepetrekker te zijn natuurlijk.
Het is voor mij de bedoeling om een auto aan te schaffen die naast mijn MX-5 dienst zal doen als KM-vreter.
Ca. 15.000 p.j. zal de Amazon voor zn kiezen krijgen.....
Ben ik een ras optimist die elke week aan het sleutelen komt ( kan wel iets, maar niet alles ) of zijn er meer mensen die de amazon op een soortgelijke manier gebruiken.
En Jan! Nogmaals bedankt voor je aanbod, als er een auto in de regio Noord-noord Holland staat maak ik graag gebruik van je aanbod!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Verrassend, als de restauratie goed gedocumenteerd is en je een aankoopkeuring doet heb je volgens mij een beter beeld dan comments op basis van foto's. Persoonlijk denk ik dat het veel auto voor het geld kan zijn en dat hij relatief goedkoop is doordat weinig mensen de looks mooi vinden."Ivo Berendsen" schreef:
De "Hotrod" blijft staan, ik ben eens verder gaan kijken omdat ik uit de comments begrijp dat de prijs (4500,- was de bodemprijs : ) zou kunnen betekenen dat er onder de matzwarte toplaag een diep zwart gat kan zitten!
Op papier wel, maar in de praktijk hangt het meer af van de staat van de motor. Een frisse (net gereviseerde) B18 zal beter rijden dan een versleten B20."Ivo Berendsen" schreef:
Is er een duidelijk verschil merkbaar bij het rijden met een B18 en een B20? ( wbt het vermogen)
Heb ik ook gedaan. Een overdrive is dan wel een pre. De auto kan het prima aan en bij goed (preventief) onderhoud ben je heus niet wekelijks aan het sleutelen. Gewoon wel goed naar de auto luisteren."Ivo Berendsen" schreef:
Ca. 15.000 p.j. zal de Amazon voor zn kiezen krijgen.....
Ben ik een ras optimist die elke week aan het sleutelen komt ( kan wel iets, maar niet alles ) of zijn er meer mensen die de amazon op een soortgelijke manier gebruiken.
Weet niet of je al wat anders op het oog hebt?
Deze kwam al voorbij op het forum en lijkt mij ook een leuke auto (met leuke opties) voor het geld.
Linkje: link.marktplaats.nl/m889826006
Alleen die two-tone zou ik persoonlijk op afknappen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.