- Berichten: 8
Kent iemand hier deze '68er Amazon?
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
Hallo iedereen!
Ik ben zoekende naar een Amazon als Daily en bendeze tegen gekomen op MP.
Op het eerste oog lijkt dit een leuke auto, er is reeds een eerste contact geweest met de eigenaar.
De auto staat voor mij ongeveer aan de andere kant van het land en ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de auto!
Klopt het dat een '68er iig de meerdelige stuurkolom heeft?
En wat zijn de belangrijkste punten waar je naar kijkt als je een Amazon wil kopen?
Alvast bedankt en wellicht tot een meeting/beurs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
De eigenaar komt als een oprecht persoon over en de auto is in 2009 helemaal aangepakt.
Ik kan me voorstellen dat het aanpassen van een Amazon voor veel mensen op dit forum als vloeken in de kerk is, en ben dan ook benieuwd hoe forumleden aankijken tegen de vraagprijs van 5500,-
De motor is in 2009 vervangen voor een 2,3 (?) en weet dus niet of dit bij de RDW een probleem zou opleveren.
Alvast bedankt voor je reactie, ik lees me op dit moment in maar alle tips zijn van harte welkom :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik ken de auto of verkoper niet.
Of je met de vermogenstoename langs de RDW moet kun je het beste even bij de RDW checken.
Volgens mij niet want de auto is van voor 1973.
Bovendien is het aantal cilinders gelijk gebleven en is de basis zelfs gewoon een blok zoals dat er origineel in zat.
Volgens mij hoef je voor een auto van na 1973 ook pas langs de RDW voor een toename van meer dan 40 of 50% en je had al Amazons met 115PK dus dan hoeft dat ook ik dat licht niet met 160PK.
Voor het blok zou ik het wel een leuke auto vinden, 160PK eruit halen is niet goedkoop.
De rest van de auto moet je van houden qua smaak. Als dat zo is, lijkt het me veel auto voor 5500 euro omdat hij ook nog eens helemaal is aangepakt.
Houd er wel rekening mee dat een andere APK keurmeester anders tegen zaken aan kan kijken dan degene die de afgelopen APK heeft gedaan. Zo had hij volgens mij niet goedgekeurd mogen worden zonder achter nummerplaatverlichting en weet ik ook niet of de plak reflectoren achter wel afdoende zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 547
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Een artikel over de DR-12-57 en zijn eigenaar is te vinden in het “Automobiel Klassiekermagazine” d.d. januari 2015, dat in deze “custom car special” voor het eerst in zijn lange bestaan aandacht besteedt aan hotrods of wat daar voor door moet gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Er hoeft toch geen B23 uit bijvoorveeld een 240 in te zitten om op een 2,3 liter uit te komen?"Gert Vegter" schreef:
Gezien de tekst bij de MP-advertentie is de foto van de B18 dus blijkbaar verouderd.
Dit kan ook door inwendig aanpassen van een B18/B20 door opboren en andere krukas etc.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Klopt natuurlijk, dat zou ook kunnen, maar tot 2300 cc opboren wordt zelden gedaan. De foto zou dan idd wel actueel zijn. Zal eens informeren bij de verkoper."Lars Rengersen" schreef:
Er hoeft toch geen B23 uit bijvoorveeld een 240 in te zitten om op een 2,3 liter uit te komen?
Dit kan ook door inwendig aanpassen van een B18/B20 door opboren en andere krukas etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Destijds met Ben over gesproken om mijn 1.8 op te boren naar 2, maar dit was zelfs al tricky ivm mogelijke holle ruimten/bellen in het blok. Dus toen een 2L opgeboord naar 2.1+....maar geen 2.3L. De stap hierna zou een grotere slag van de zuigers zijn dmv een andere krukas en zou je bij een 2L op 2.5L kunnen uitkomen...
Dus 2.3L uit een 1.8L....uitzondering lijkt mij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 931
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.