Kent iemand hier deze '68er Amazon?

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 20:27 #147238 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Waarom Teun?
Het moet uiteraard je smaak zijn, maar als ik de voorstoelen bekijk ziet dat er mooi gedaan uit.
En als het hele opknap proces gedocumenteerd is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 20:54 #147241 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Omdat Ivo op zoek is naar een "daily". Deze auto is hoog gemodificeerd. Ik vind dat prima en zelf toe te juichen, maar om met zo'n ding naar en van je werk te rijden kan ik niet serieus nemen en echt niemand aanraden.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 21:00 #147243 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Arno Pfennings" schreef:
Tricky 2.3L in een 1.8....zelfs in een 2L...
Destijds met Ben over gesproken om mijn 1.8 op te boren naar 2, maar dit was zelfs al tricky ivm mogelijke holle ruimten/bellen in het blok. Dus toen een 2L opgeboord naar 2.1+....maar geen 2.3L. De stap hierna zou een grotere slag van de zuigers zijn dmv een andere krukas en zou je bij een 2L op 2.5L kunnen uitkomen...

Dus 2.3L uit een 1.8L....uitzondering lijkt mij


Als je een B20 diameter pakt en daar een grotere boring in maakt, kom je op 2.3. Werd in Zweden veel gedaan. Als je er dan een B21 diameter zuiger bij pakt, kom je op 2.5 :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 21:13 #147244 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Boele Braaksma" schreef:
Als je een B20 diameter pakt en daar een grotere boring in maakt, kom je op 2.3.

Grotere slag bedoel je?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 21:30 #147245 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Maar de conversie van 2.0 naar 2.5 gaat niet met B21 zuigers.
Je hebt in de eerste plaats een andere krukas nodig. Ook kunnen van een bestaande krukas de kruktappen worden omgeslepen zodat het centrum meer excentrisch komt te liggen. Er zijn ook echt mooie krukassen in de USA te krijgen.
Voor de zuigers heb je speciale jongens nodig van Mahle of K&E. Prachtig maar veel doekoe.
Een B20 opboren naar 92 mm en dan B21 zuigers is relatief goedkoop en geeft voornamelijk stijging van het koppel. Heerlijk!

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2015 22:52 #147249 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Teun van Popta" schreef:
...om met zo'n ding naar en van je werk te rijden kan ik niet serieus nemen en echt niemand aanraden.

In deze auto zou ik met plezier naar m’n werk willen rijden, ware het niet dat ik gepensioneerd ben...
Alleen als het vanwege een te wilde nokkenas een onhandelbare auto is in druk verkeer, zou ik hem afraden als daily driver. Maar dat zal wel meevallen, anders had men er geen LPG-tank in gezet.

Opboren van een B20 gaat tot maximaal 2200 cc. Nog meer cc’s (tot max. 2500) lukt alleen door de slag te vergroten en dus een speciale krukas te installeren. Zie ook hier . Zo’n “gestrookte” motor is echter een kostbare zaak en laat zich moeilijk rijmen met de vraagprijs van deze auto, maar goed, uitgesloten is het niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Berendsen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 00:13 #147252 door Ivo Berendsen
Beantwoord door Ivo Berendsen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Bedankt voor alle reacties!

Ik zal verder contact opnemen met de verkoper.

Wat betreft het dagelijks naar werk ed rijden.... ik rijdt nu in een mx-5 10th anniversary met knijterhard bilstein onderstel. :mrgreen:

Of wordt er,iets anders bedoeld misschien?

Groet Ivo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Berendsen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 00:26 #147253 door Ivo Berendsen
Beantwoord door Ivo Berendsen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Ik begrijp volgens mij ook uit de reacties dat op de foto een B18 motor gemonteerd is?

Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-01-2015 01:04 #147254 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Ivo Berendsen" schreef:
Ik begrijp volgens mij ook uit de reacties dat op de foto een B18 motor gemonteerd is?

Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?


gewoon een stevige proefrit maken in de spits, en als dat bevalt koop je dat ding toch?
maakt niet uit wat voor motor er in zit; auto moet gewoon lekker rijden, remmen en sturen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2015 09:09 #147257 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Ivo Berendsen" schreef:
Ik begrijp volgens mij ook uit de reacties dat op de foto een B18 motor gemonteerd is?

Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?

Op een afstand is niet te zeggen of het een B18 of B20 is. Die zien er aan de buitenkant hetzelfde uit.
Mede afgaande op de andere reacties zou ik zeggen een B20 die is aangepast zodat het geen 2.0 maar een 2.3 is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD