Kent iemand hier deze '68er Amazon?
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Het moet uiteraard je smaak zijn, maar als ik de voorstoelen bekijk ziet dat er mooi gedaan uit.
En als het hele opknap proces gedocumenteerd is.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 931
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Arno Pfennings" schreef:
Tricky 2.3L in een 1.8....zelfs in een 2L...
Destijds met Ben over gesproken om mijn 1.8 op te boren naar 2, maar dit was zelfs al tricky ivm mogelijke holle ruimten/bellen in het blok. Dus toen een 2L opgeboord naar 2.1+....maar geen 2.3L. De stap hierna zou een grotere slag van de zuigers zijn dmv een andere krukas en zou je bij een 2L op 2.5L kunnen uitkomen...
Dus 2.3L uit een 1.8L....uitzondering lijkt mij
Als je een B20 diameter pakt en daar een grotere boring in maakt, kom je op 2.3. Werd in Zweden veel gedaan. Als je er dan een B21 diameter zuiger bij pakt, kom je op 2.5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Grotere slag bedoel je?"Boele Braaksma" schreef:
Als je een B20 diameter pakt en daar een grotere boring in maakt, kom je op 2.3.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 931
Je hebt in de eerste plaats een andere krukas nodig. Ook kunnen van een bestaande krukas de kruktappen worden omgeslepen zodat het centrum meer excentrisch komt te liggen. Er zijn ook echt mooie krukassen in de USA te krijgen.
Voor de zuigers heb je speciale jongens nodig van Mahle of K&E. Prachtig maar veel doekoe.
Een B20 opboren naar 92 mm en dan B21 zuigers is relatief goedkoop en geeft voornamelijk stijging van het koppel. Heerlijk!
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In deze auto zou ik met plezier naar m’n werk willen rijden, ware het niet dat ik gepensioneerd ben..."Teun van Popta" schreef:
...om met zo'n ding naar en van je werk te rijden kan ik niet serieus nemen en echt niemand aanraden.
Alleen als het vanwege een te wilde nokkenas een onhandelbare auto is in druk verkeer, zou ik hem afraden als daily driver. Maar dat zal wel meevallen, anders had men er geen LPG-tank in gezet.
Opboren van een B20 gaat tot maximaal 2200 cc. Nog meer cc’s (tot max. 2500) lukt alleen door de slag te vergroten en dus een speciale krukas te installeren. Zie ook hier . Zo’n “gestrookte” motor is echter een kostbare zaak en laat zich moeilijk rijmen met de vraagprijs van deze auto, maar goed, uitgesloten is het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Ik zal verder contact opnemen met de verkoper.
Wat betreft het dagelijks naar werk ed rijden.... ik rijdt nu in een mx-5 10th anniversary met knijterhard bilstein onderstel. :mrgreen:
Of wordt er,iets anders bedoeld misschien?
Groet Ivo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Berendsen
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 188
"Ivo Berendsen" schreef:
Ik begrijp volgens mij ook uit de reacties dat op de foto een B18 motor gemonteerd is?
Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?
gewoon een stevige proefrit maken in de spits, en als dat bevalt koop je dat ding toch?
maakt niet uit wat voor motor er in zit; auto moet gewoon lekker rijden, remmen en sturen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Op een afstand is niet te zeggen of het een B18 of B20 is. Die zien er aan de buitenkant hetzelfde uit."Ivo Berendsen" schreef:
Ik begrijp volgens mij ook uit de reacties dat op de foto een B18 motor gemonteerd is?
Veelweetik er nog niet over, alleen dat dit de 1.8 is.
Heeft die ook een dubbele carb?
Mede afgaande op de andere reacties zou ik zeggen een B20 die is aangepast zodat het geen 2.0 maar een 2.3 is.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.