Renovate Philippine Amazone.1966

Lees meer
14-01-2016 00:29 #157371 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Beste Pieter, gelast vlak geslepen en geplamuurd.
Ik denk dat vertinnen beter is maar daar ben ik niet in thuis, plamuur werkt tot nu toe goed bij mij.
Als je dik moet plamuren (was bij nodig bij linker voorportier, was de keuze of de plaat er uit slijpen of dik plamuren) moet je het wel in lagen doen niet in een keer dik.
Maar ik moet zeggen de weersomstandigheden zijn hier beter dan in Nederland constantere temperatuur.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2016 19:21 #157391 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Hoi Pieter,

Heb zelf inmiddels wat met vertinnen zitten spelen (pakket via RustBuster aan geschaft).
Niet alleen vergt het wat meer ervaring en centen, maar ook is het zo dat het aanbrengen van de initiële hechtlaag gebeurt met een vrij agressief goedje. In principe een soort S36 of zelfs S39 met daaraan tin oxiden of zo toegevoegd. Dat zorgt er voor dat je niet alleen achteraf alles goed schoon moet maken om geen resten van dat zuur achter te laten, maar ook dat tijdens de verwerking alles wat blank staal is spontaan begint te roesten van de dampen.

Hieronder een foto van een klein aambeeld dat ik al 2 jaar ongeroest in mijn werkplaats had staan, maar wat ik als ondergrond gebruikte toen ik een kwetsbare naad met tin opvulde.





Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2016 09:34 #157410 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Goedemorgen Gerben en Johan,

Enorm bedankt voor de tips, ik heb meteen een set bij rustbuster besteld.
Wanneer ik alle beplating gelast heb zal mijn vader alles vertinnen, m'n vader is gepensioneerd installatiemonteur van verwarming enz en liet weten hier bekend mee te zijn.
Ik zal in de loop van aankomende week wat foto's op "mijn restauratie" zetten.

Gr Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2017 10:00 #169995 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Renovate Philippine Amazone.1966
Gerben, wat is dat voor goedje S36 ? of 39, als het plaatwerk gaat roesten van de damp.... Mijn ervaring is dat goed schoonmaken met Thinner of Remmereiniger (wat milieu vriendelijker en minder schadelijk) goed werkt en dan gelijk 2K epoxyprimer erover. Tin geeft zuren en kan juist de hechting verminderen (zie eerder draadje hierover).
Ik gebruik af en toe Tin, maar schuur dat goed op om de hechting van epoxy te verbeteren.
Overigens dit is al een oud draadje zeg..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.