digitale thermometers voor P1800 en 1800S

Lees meer
26-04-2013 12:20 #126587 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S

"Steven Bleeker" schreef:
Hoi Rob,

wat is dat rode lampje naast je lichtschakelaar? is dat ter indicatie dat het licht aan staat?
ziet er mooi uit. stoort het niet als je 's nachts rijdt?


Dat is volgens mij een schakelaar met lampje er omheen, niet alleen een lampje dus. Zijn geen felle lampjes.
Maar ik ben ook wel benieuwd waar hij voor is!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2013 12:24 #126589 door 09951-dummy
Beantwoord door 09951-dummy in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Ik denk dat die rode lamp is van de handrem.

Groetjes.
Leen Luijendijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2013 13:12 #126594 door Pieter Elzendoorn
Beantwoord door Pieter Elzendoorn in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Even over die olietemperatuur. Indertijd dat ik nog met mijn Volvo 480 reed was dat altijd leuk om in de gaten te houden.

Mijn ervaring was dat de KVS gerust tussen 85 en 95 kon zitten zonder problemen. Pas vanaf een graad of 100 begon ik mij echt zorgen te maken (immers: KVS staat onder druk dus het heeft een hogere kooktemperatuur dan 100° én er zitten middelen in opgelost waardoor het kookpunt nog eens verhoogd kan zijn).

Olie, ja, 100° is niet uitzonderlijk. Zelfs 120° is geen probleem. Olie kan écht wel warm worden. Ik schrok er in elk geval altijd van hoe warm mijn olie was, maar nooit zorgen gemaakt. En zelfs als maak je je zorgen, je kan er toch niets aan doen. Dus trek het je niet aan :lol:

En de olie-temperatuur is een overbodig gadget. Het enige dat je hoeft te weten is wanneer je olie op temperatuur is (dan is de motor warm), hoe warm die daarna wordt maakt weinig uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-04-2013 13:18 #126595 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Tuurlijk is er niets mis met je motor,
<veilige olietemperatuur genoemd rond de 80 gr.C) hier heeft je smeerolie de meest optimale smering, bij hogere en lagere temperaturen zijn de smerend eigenschappen gewoon aantoonbaar minder.
Neem het bouwjaar van je 1800 in acht, er is zeker het een en ander verbeterd in de tussentijd ook qua temperatuurmanagement in je motor.
Waar je de temperatuuraanduiding wel voor kunt gebruiken is het moment dat je echt "voluit" wilt gaan na een koude start,
koelwater/ vloeistof is veel eerder warm dan alle smeerolie, hier kun je de motor slijtage beperken .

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2013 19:46 #126614 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Dank voor de antwoorden over de olietemp. Het rode lampje is inderdaad van een schakelaar. Ik heb vijf strakke kleine schakelaartjes toegevoegd. Deze is voor de verstralers, rechts van het stuur zit de benzinepomp. Rechts naast het contactslot zitten LPG/benzine, de sjonnieclaxon en het alarmlicht. Alles loopt via een hoofdschakelaar, behalve het alarmlicht. En elke schakelaar heeft een relais.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-04-2013 13:04 #126695 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Rob, hoe heb je de temperatuursensoren gemaakt en wat heb je daarvoor gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2013 21:04 #126710 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
uhhh... een hoop electronica. Daarvoor heb ik Marco. hij heeft koperdraad in zijn lijf.
Eerder heeft Erik al wat gevraagd over de componenten: 'Zie ik daar een Atmel ATMEGA processor met twee DS1820 temp. sensoren?'
Het had ook een ATmega8 kunnen zijn. Maar die is het niet. Is wat 'van de plank'. Die sensors zijn inderdaad DS1820.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2013 16:50 #133632 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
effe dit topic afblazen PFFFFFFFFFFFFFF. zo las ik dat goed sjonnie claxon is dat alla de dukes of hazard of een andere ?

groetjes

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2013 18:32 #133642 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S

"Laurens Zondag" schreef:
sjonnie claxon

is 'gewoon' een grote luchtclaxon. Wel drietonig, maar gelijktijdig. Vooral veel!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 16:49 #134137 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic digitale thermometers voor P1800 en 1800S
Zo, model 1.1 is klaar, voor Rudi. Deze is voorzien van een dimstand. Een tweede 12V voeding schakelt de LEDs gedimd, 's avonds wel zo prettig. Rudi wilde de set zelf inbouwen, vandaar de kale set, gemaakt om in het originele thermometers-huis te passen. Bijgaand een foto zoals 1.0 bij mijn S is ingebouwd, zonder dimstand.




groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.