- Berichten: 1287
digitale thermometers voor P1800 en 1800S
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
"Steven Bleeker" schreef:
Hoi Rob,
wat is dat rode lampje naast je lichtschakelaar? is dat ter indicatie dat het licht aan staat?
ziet er mooi uit. stoort het niet als je 's nachts rijdt?
Dat is volgens mij een schakelaar met lampje er omheen, niet alleen een lampje dus. Zijn geen felle lampjes.
Maar ik ben ook wel benieuwd waar hij voor is!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 09951-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Groetjes.
Leen Luijendijk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Elzendoorn
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 10
Mijn ervaring was dat de KVS gerust tussen 85 en 95 kon zitten zonder problemen. Pas vanaf een graad of 100 begon ik mij echt zorgen te maken (immers: KVS staat onder druk dus het heeft een hogere kooktemperatuur dan 100° én er zitten middelen in opgelost waardoor het kookpunt nog eens verhoogd kan zijn).
Olie, ja, 100° is niet uitzonderlijk. Zelfs 120° is geen probleem. Olie kan écht wel warm worden. Ik schrok er in elk geval altijd van hoe warm mijn olie was, maar nooit zorgen gemaakt. En zelfs als maak je je zorgen, je kan er toch niets aan doen. Dus trek het je niet aan
En de olie-temperatuur is een overbodig gadget. Het enige dat je hoeft te weten is wanneer je olie op temperatuur is (dan is de motor warm), hoe warm die daarna wordt maakt weinig uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
<veilige olietemperatuur genoemd rond de 80 gr.C) hier heeft je smeerolie de meest optimale smering, bij hogere en lagere temperaturen zijn de smerend eigenschappen gewoon aantoonbaar minder.
Neem het bouwjaar van je 1800 in acht, er is zeker het een en ander verbeterd in de tussentijd ook qua temperatuurmanagement in je motor.
Waar je de temperatuuraanduiding wel voor kunt gebruiken is het moment dat je echt "voluit" wilt gaan na een koude start,
koelwater/ vloeistof is veel eerder warm dan alle smeerolie, hier kun je de motor slijtage beperken .
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Eerder heeft Erik al wat gevraagd over de componenten: 'Zie ik daar een Atmel ATMEGA processor met twee DS1820 temp. sensoren?'
Het had ook een ATmega8 kunnen zijn. Maar die is het niet. Is wat 'van de plank'. Die sensors zijn inderdaad DS1820.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 78
groetjes
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
is 'gewoon' een grote luchtclaxon. Wel drietonig, maar gelijktijdig. Vooral veel!"Laurens Zondag" schreef:
sjonnie claxon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.