- Berichten: 146
Alternatieven IPD stabilisatorenset?
- G. Los
- Premium lid
Ik dacht zelf aan pu-rubbers, gaz-instelbare dempers, verlagingsveren(40 mm), geventileerde schijven, subframe versterken, etc.
Ook op het programma staan dikkere stabilisatiestangen(voor en achter).
Via volvo lotte staan ze te koop voor 550 euro. Misschien het geld dubbel en dwars waard, maar ik vroeg mij af of er goedkopere alternatieven te koop zijn. Misschien past iets van een andere auto, of van een lichte bedrijfsauto?
Heeft iemand ervaringen met andere stabilisatoren, of is er alleen ipd te krijgen op dit gebied?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Platinum lid
- Berichten: 889
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
"Siang Phoa" schreef:
Waarom zou je een straatauto verlagen met alle verkeersdrempels?
Ik wou hem 4 cm verlagen ongeveer. Een beetje dus. Vanwege lager zwaartepunt, beter weggedrag en mooiere looks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
"Ed van der Zee" schreef:
De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.
Is het zo dat verlagen bij een p1800 dus meer problemen geeft dan bij een amazon? Amazon zal standaard wel hoger staan schat ik in zo.
Met progressieve veren bedoel je dus gelijk hoogte behouden , maar stugger en dus geschikter voor sportief gebruik? Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Ed, gebruik je geen IPD stang achter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Ik heb ook verlagingsveren op de 1800. Middendemper weg laten en zorgen dat de uitlaat zo dicht mogelijk langs de bodem loopt zonder te resoneren. Ik heb pas 1x aan de grond gezeten. Gewoon rustig rijden in een gebied met drempels.
Overigens zijn mijn verlagingsveren van Lesjofors. Die zou ik nu niet meer kopen. Verlagen te veel. Dit heb ik toen handmatig op moeten lossen.
Ik weet dat er nu setjes zijn die 'speciaal gemaakt' worden zodat ze maar max 30mm verlagen. Dit zijn dezelfde veren als van Intrax heb ik begrepen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /home/volvo03/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Meningen zijn wat verdeeld of dit wel verstandig is, je zou bij uitbreken minder marge hebben om tegen te sturen en de wagen in een keer kwijt zijn.
Bevestigen is lastig en je moet er gaten voor in de bodem maken.
Demper weglaten is wel een sportief alternatief en het wordt waarschijnlijk minder warm daar rechts voor.... goede tip
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.