Pitmanarm lossen?
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Minder
Meer
09-11-2015 19:12 #155551
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Pitmanarm lossen?
Dat is ook mijn methode, maar begrijp ik nu goed dat dat eigenlijk een beunhaas/nood aanpak is en dat het eigenlijk wordt afgeraden? In dat geval ga ik gelijk over tot aanschaffen van een kogeltrekker."Hans Wassink" schreef:
Als je een fuseekogel los wilt halen en je ondersteunt hem aan de achterkant met een vuist hamer stuuk je het metaal toch ook iets?
Hans
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
10-11-2015 00:41 #155578
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Pitmanarm lossen?
Op het gedeelte waar de arm rond de gekartelde as zit aan bijde zijde een paar klappen met een vuisthamer geven, andere zijde wel ondersteuen.
Op die manier wordt het gekartelde gedeelte sterk overdreven iets ovaal en dat kan genoeg zijn om de arm los te krijgen.
success
Johan Geers
Op die manier wordt het gekartelde gedeelte sterk overdreven iets ovaal en dat kan genoeg zijn om de arm los te krijgen.
success
Johan Geers
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Minder
Meer
10-11-2015 12:52 #155588
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Pitmanarm lossen?
Beetje off-topic: zo'n kogeltrekker werkt zoveel prettiger en gecontroleerder dan het slaan met een hamer, dat is die paar tientjes dubbel en dwars waard. Heb je bij het lossen van de pitmanarm waarschijnlijk weinig aan..
De oplossing met een omgebouwde remtrommeltrekker vind ik wel fraai
De oplossing met een omgebouwde remtrommeltrekker vind ik wel fraai
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
05-07-2016 23:14 #161623
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Pitmanarm lossen?
bij de Hornbach verkopen ze vrij stevig uitgevoerde poelietrekkers, 200 mm, driepoot, 38,- euro. Gister daarmee de pitarm kunnen lossen.
Zat muurvast, maar met een hoop kruipolie, poelietrekker en een flinke hefboom, kwam hij met een enorme knal los. (Viel ervan achter over zowat :silly: :lol: ). Gelukkig had ik de moer wel op de as gedraaid.
Mooi alle tips in dit onderwerp heeft mij super geholpen!
Groeten,
Frans
Zat muurvast, maar met een hoop kruipolie, poelietrekker en een flinke hefboom, kwam hij met een enorme knal los. (Viel ervan achter over zowat :silly: :lol: ). Gelukkig had ik de moer wel op de as gedraaid.
Mooi alle tips in dit onderwerp heeft mij super geholpen!
Groeten,
Frans