Pitmanarm lossen?
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
07-11-2015 19:34 #155460
door Hansw
Pitmanarm lossen? is gemaakt door Hansw
Ivm lekke keerringen heb ik het stuurhuis er af gehaald. de pitmanarm echter zit zo onnoemelijk vast dat ik zelf even vast loop. ingespoten met kruipolie, paar dagen in laten trekken... niks. . Met een smeedhamer op een blok geprobeerd de arm iets op te stukken.. ook niet. zelfs niet toe nik hem goed warm gestookt heb. Een drie poot trekker kapot getrokken...
Toen maar van een donor het stuurhuis overgezet, die was nog goed.. Maar toch zou ik graag dit stuurhuis willen repareren.
heeft iemand een mega trekker of andere tip?
klopt het trouwens dat als je het stuurhuis net spelingsvrij afstelt (op de middenstand) dat je bij het draaien een wat "rauw" gevoel voelt net of er een versleten lager inzit?
Hans
Toen maar van een donor het stuurhuis overgezet, die was nog goed.. Maar toch zou ik graag dit stuurhuis willen repareren.
heeft iemand een mega trekker of andere tip?
klopt het trouwens dat als je het stuurhuis net spelingsvrij afstelt (op de middenstand) dat je bij het draaien een wat "rauw" gevoel voelt net of er een versleten lager inzit?
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
07-11-2015 19:45 #155461
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Pitmanarm lossen?
Hoi Hans,
Er loopt een heel mooi topic over dit onderwerp op dit forum; ZF stuurhuis revisie
Wat je gevoel na afstellen betreft; daar kan ik niets over zeggen.
groet Jan
Er loopt een heel mooi topic over dit onderwerp op dit forum; ZF stuurhuis revisie
Wat je gevoel na afstellen betreft; daar kan ik niets over zeggen.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
07-11-2015 23:10 #155470
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Pitmanarm lossen?
Jan bedankt! Ik ga eens wat fabrieken!
- Teun van Popta
- Platinum lid
Minder
Meer
07-11-2015 23:42 #155476
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Pitmanarm lossen?
Hi Hans,
De moer komt met een slagmoersleutel wel los. De splines van de pitmanarm zijn conisch. Je moet even naar een bedrijf waar ze een mega-trekker hebben.
Willy de Baere had het over Snap-On trekkers, maar die modellen deden het bij mij ook niet.
Bij vrachtwagenbedrijven jebben ze wel lekker stevig spul.
Succes,
Teun
De moer komt met een slagmoersleutel wel los. De splines van de pitmanarm zijn conisch. Je moet even naar een bedrijf waar ze een mega-trekker hebben.
Willy de Baere had het over Snap-On trekkers, maar die modellen deden het bij mij ook niet.
Bij vrachtwagenbedrijven jebben ze wel lekker stevig spul.
Succes,
Teun
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
08-11-2015 00:26 #155479
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Pitmanarm lossen?
Goed heet stoken en dan inderdaad een mega trekker erop.
Of in een werkplaatspers en een goed sterke lagerpersblokken gebruiken.
Of een ietwat beunhaas methode, arm met een kant op een aanbeeld leggen, op de andere kant een goede klap met een hamer geven.
Zelfde manier als primitief een kogel loshalen onder een auto je laat hem goed schrikken hiermee.
Of in een werkplaatspers en een goed sterke lagerpersblokken gebruiken.
Of een ietwat beunhaas methode, arm met een kant op een aanbeeld leggen, op de andere kant een goede klap met een hamer geven.
Zelfde manier als primitief een kogel loshalen onder een auto je laat hem goed schrikken hiermee.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
08-11-2015 09:15 #155481
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Pitmanarm lossen?
Ik heb er een verstelbare twee-arm trekker voor gekocht. De twee haken schuiven over een rail, maar wel zodanig dat die niet zou kunnen buigen. Dat buigen lukte dus wel, maar met wat extra versteviging (slangklem om de twee haken heen) is de arm toch losgekomen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
08-11-2015 12:35 #155491
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Pitmanarm lossen?
Hè Hans, misschien kan ik je helpen. Mocht je bij jou in de buurt niets kunnen vinden dan zou je het stuurhuis misschien naar mij kunnen sturen dan doe ik een poging voor je met de trommeltrekker / adapter. Bij kwam hij los
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
08-11-2015 14:17 - 09-11-2015 17:59 #155502
door Hansw
Bedankt voor alle reacties en aanbiedingen. Ik heb even de tijd omdat er een ander stuurhuis opgezet heb. Ik wil zelf een kleine trekker maken. Mocht het niet lukken maak ik graag gebruik van je aanbod Rob.
Iemand nog een idee voor een goedkope oplosing voor een paar forse bouten met moer met (zeer) fijne draad?
Iemand nog een idee voor een goedkope oplosing voor een paar forse bouten met moer met (zeer) fijne draad?
Laatst bewerkt 09-11-2015 17:59 door Hansw.
- Teun van Popta
- Platinum lid
Minder
Meer
09-11-2015 13:54 #155544
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Pitmanarm lossen?
Nooit een klap met een hamer geven! Dat stuikt het materiaal.
Oud Chinees spreekwoord: "degene die geweld gebruikt heeft bij voorbaat verloren"
Teun
Oud Chinees spreekwoord: "degene die geweld gebruikt heeft bij voorbaat verloren"
Teun
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
09-11-2015 17:58 #155547
door Hansw
Teun, een goed gesprek heb al geprobeerd. Na een uurtje of wat proberen kwamen er zelfs allerlei nieuwe woorden in me op.. :oops:
Als je een fuseekogel los wilt halen en je ondersteunt hem aan de achterkant met een vuist hamer stuuk je het metaal toch ook iets?
Hans
Als je een fuseekogel los wilt halen en je ondersteunt hem aan de achterkant met een vuist hamer stuuk je het metaal toch ook iets?
Hans