Verzekering klassieker

• Edwin
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Volvo Amazon P131 B20 ’68
Meer
29-12-2024 12:14 #1047596 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Verzekering klassieker
Ik liep tegen het probleem aan dat ik de Amazon ook af en toe wel eens wilde gebruiken voor woon-werk om dan na het werk door te rijden naar de camping. Bij Kuipers, en ook bij veel andere verzekeraars/tussenpersonen, is alleen recreatief gebruik verzekerd. MAW een boodschap, woon-werk e.d. niet. En onder het motto geeft een verzekeraar een stok………
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Unigarant, geen eisen mbt het gebruik wel een max aantal km per jaar van 7.500 km.

Groet Edwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees Kleinendorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2025 11:21 #1047848 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic Verzekering klassieker
Ik ben al reguimte tijd verzekerd bij de KNAC (Ama getaxeerd op 17.000; WA+ (brand, diefstal, storm) premie € 245,-/jaar). De KNAC stelt wel als voorwaarde dat er een familieauto voor dagelijks gebruik is.  Ik mag jaarloijks 5.000 km rijden en er gelden geenbeperkingen voor winterperiode. Lidmaatschap KNAC is wel voorwaarde. Kost 127,=/jaar. Ze zijn heel coulant met uitbetalen.

• Sieds Hiddema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-01-2025 18:21 #1047856 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Verzekering klassieker
€ 245,- per jaar voor WA+ en een lidmaatschap van de KNAC voor 127,- is totaal € 372 p.jr. en is best veel.
Ik vind het ook wel apart die verschillen want bij UNIVE waar ik nu verzekerd ben voor € 139,- p.j. is in principe hetzelfde gedekt en ook voor een taxatiewaarde van 17.000,- voor de 544 '65 en ook max 7500 km p.jr.
Dit voorjaar als de restauratie helemaal compleet is, dan wordt het een WA casco verzekering en weet ik de premie nog niet van
NU heb ik al mijn hele werkende leven alles bij UNIVE verzekerd en altijd tevreden, maar ik claim ook zelden iets.
Dit geld ook voor mijn oldtimer motoren die ik gewoon WA verzekerd heb voor 36,- p.jr. en dat haalt geen enkele verzekeringsmij.
Maar de verschillen zouden dan in de voorwaarden moeten zitten en dan blijken deze ook vaak hetzelfde te zijn.
Geen dagelijks gebruik dus 2e auto, maar hobbymatig gebruik, plezier ritjes bij mooi weer etc alles in het licht van de hobby.
M.a.w. ik denk dat met af en toe ritjes maken en clubritten etc er niets aan de hand is en dan kies ik toch liever voor de goedkoopste met dezelfde dekking.

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-01-2025 09:48 #1047961 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Verzekering klassieker
Bij Gio, als je hem dan verzekerd voor 20.ooo km/jaar hoef je geen 2e auto te hebben en mag je dagelijks rijden. Kan ook all-risk voor een getaxeerde waarde, ze accepteren voor een online taxaties 5 fotoos. Ik had mijn auto all-risk met buitenlanddekking voor hetzelfde geld als bij OHRA alleen de WA verzekering.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
28-01-2025 19:12 - 28-01-2025 19:12 #1047966 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Verzekering klassieker
Die Gio 20k heb ik ook . VKV taxatie wordt geaccepteerd. 
Idd geen aanvullende eisen, je mag het hele jaar rijden, en ook woon-werk etc.
Met een Bonus/Malus ladder  opgebouwde schadevrije jaren tellen dus mee.

All-risk genomen, niet de goekoopste, wel brede dekking. Nog niet hoeven claimen, dus wat het echt waard is is nog niet gebleken.
Laatst bewerkt 28-01-2025 19:12 door BartJu.

• Sieds Hiddema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-01-2025 19:19 - 28-01-2025 19:57 #1047967 door Sieds Hiddema
Dit zijn dus ook geen klassieker verzekeringen.
Bij de oldtimer bestaat er geen bonus/malus en moet er altijd een 2e auto zijn en is het aantal km's gelimiteerd tot 7.500 km

Laatst bewerkt 28-01-2025 19:57 door Sieds Hiddema.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
28-01-2025 19:44 #1047968 door BartJu
Jawel, het wel degelijk een klassiekerverzekering.
Je stelling is redelijk stellig, maar niet beargumenteerd. In de zelfde redenering doordenekend:

Is de definitie van een klassikerverzekering dat er (ongefundeerde) beperkingen zijn?
Is een oldtimer geen oldtimer als je er een keer mee naar je werk rijdt?
Is een klassieker zonder eerste auto ernaast geen klassieker?
Is een klassieker geen klassieker omdat er in de premieeffing een systeem van beloning voor goed gedrag zit?

Gio biedt deze verzekering aan onder de noemer klassieker verzekering.
Met bonus/malus en geen eerste auto vereist (Niet een 2e, dat is de klassieker, leuk voor erbij).
Zie hun voorwaarden .

• Sieds Hiddema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-01-2025 20:54 - 28-01-2025 21:00 #1047970 door Sieds Hiddema
Dit is in principe een gewone auto verzekering onder de noemer oldtimerverzekering, zie je voorwaarden.
In jouw algemene voorwaarden staat het volgende:
Dagelijks gebruik: situaties die regelmatig voorkomen en waarbij gereden wordt met uw oldtimer zoals woon-
werkverkeer en boodschappen doen
.
Maar in de Bijzondere voorwaarden All Risk Oldtimer staat:
Oldtimer: De oldtimer die op uw polisblad staat en voorzien is van een geldig Nederlands kentekenbewijs.
De oldtimer is alleen bedoeld en ingericht voor recreatief gebruik

en wordt er niet meer gesproken over dagelijks gebruik en gelden er wel beperkingen.
Maar goed ik ken je polis niet wat daar in staat, dit zijn alleen voorwarden.

Maar nog het volgende:
GIO klassiekerverzekering is Heinenoord assuradeuren B.V. een tussenpersoon.
Je bent dus verzekerd bij Heinenoord assuradeuren B.V. die een volmacht heeft van een of meerdere verzekeraars m.a.w. waar je verzekering is ondergebracht is onbekend.
Ook Kuipers Heerenveen is een gevolmachtigde assuradeur.
Een direct writer verzekeringsmaatschappij zoals b.v. Unive en FBTO is rechtstreeks zaken doen met de verzekeringsmij en meestal goedkoper.

Hier nog een leuk overzicht/vergelijking van oldtimerverzekeringen.
En dan blijkt dat de meesten hetzelfde zijn qua voorwaarden
www.wa.nl/autoverzekering/oldtimerverzekering/vergelijken/

Laatst bewerkt 28-01-2025 21:00 door Sieds Hiddema.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
28-01-2025 23:04 #1047971 door BartJu
Een oldtimer is uiteindelijk ook gewoon een auto...
Maar een gewne autoverzekering gaat veelal uit van nieuwwaarde, dagwaarde, koerslijst. In geval van Oldtimerverzekering komt daar een extra stukje waardering obv taxatie bij. Dat heeft deze ook. In deze Algemene vorwaarden oldtimerverzekering staat een hoofdstuk 9: No-claim regeling, alleen van teoapassing bij de 20.000km/jaar versie.
Wel helemaal mee eens dat dit geen steandaard oldtimerverzekering is, maar ook geen stadaard autoverzekering. M.i. zit het ergens tussenin: wel een klassieker als klassieker waarderen, maar gebruik iets breder toestaan dan alleen af en toe een puzzelritje...

Ik wilde vooral geen gezeik als ik in het weekend, al toerend een stop bij de Gamma heb gemaakt en dan gebeurd er iets: nou meneer, u was aan het winkelen met de auto, dat is dagelijks gebruik en niet gedekt.
Of bij mooi weer een keer met de Volvo naar het werk, relaxt binnendoor.: nee, woon-werk is dagelijks gebruik, dus niet gedekt...
Overigens heb ik ook een tijdje een 340 gehad, deze was de 2e (of 3e, 240 stond geschorst) auto en klassiek verzekerd. Maar ik ging er wel mee naar het werk, zij het niet dagelijks (fietste ook vaak). Die viel wel binnen de voorwaarden, maar het gebruik formeel dus niet altijd.

De vermelding van deze verzekering is ook niet bedoeld als aanrader of reclame. Meer om de vreemde eend in deze vijver aan te wijzen omdat deze voor specifieke gevallen wellicht passend kan zijn. Bijvoorbeeld om de hoge km-grens als je toch echt een flinke toer van de Noordkaap naar Gibraltar en terug wilt maken. Of als je geen andere auto ernaast hebt. Of als je wel ermee woon-werk verkeer wil doen.
Als ik al iets zou aanraden, dan is het dat iedereen de voorwaarden er op na slaat om te beoordelen of de verzekering passend is qua dekking, voorwaarden en premie.

PS: op mijn groene kaart staat vermeld waar de verzekering is ondergebracht, dus het is mij niet onbekend (meer).

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-01-2025 11:18 #1047973 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Verzekering klassieker
GOI is dus een vreemde eend in de bijt, waarbij ik mijn Volvo voor alles mag gebruiken, met een max van 20.ooo km onder zeer gunstige voorwaarden. Met een buitenlanddekking, die veel verder gaat dan gewone autoverzekeringen. Niet achterlaten als de reparatie onder de dagwaarde is bijvoorbeeld. Vervangend vervoer en repatriatie van mijn oldtimer en klassieker en dagelijks vervoer. En die veel goedkoper is dan een gewone WA verzekering.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD