Verzekering klassieker

Meer
15-07-2024 17:14 #1045841 door Henk Schippers
Verzekering klassieker is gemaakt door Henk Schippers
Ik ben al 22 jaar all risk verzekerd voor mijn klassieker. Ik heb geen andere auto dan de Volvo. Nu krijg ik te horen dat ik na afloop van de verzekering geen verlenging meer krijg. De enige keus zou zijn een gewone verzekering, maar die wordt dermate duur, dat is geen optie. Wie kan mij inlichtingen geven of en waar hij/zij verzekerd is voor alleen zijn oldtimer. Ik heb dus geen 2e auto. Ik hoor graag reacties. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15-07-2024 19:37 #1045842 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Verzekering klassieker
Ja, dat lukt niet meer. Met een oldtimer met oldtimerpolis  kan slechts beperkt worden gereden.Uitsluitend  hobbymatig gebruik ,zegt de polis.Dat.beperkt de risico’s voor de verzekeraar. Dus bijvoorbeeld geen boodschappen doen ,geen woon - werkverkeer , niet de kinderen naar school brengen ,slechts beperkt aantal kilometers rijden enz. Daar werd al jaren misbruik van gemaakt en ik heb daar al vaak voor gewaarschuwd en sinds een paar jaar stellen  alle maatschappijen  de voorwaarde ,dat je naast jouw oldtimer een andere auto voor dagelijks gebruik op jouw naam  moet hebben. Daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

vriendelijke groet ,Niek de Boer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Offline
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
15-07-2024 19:48 - 15-07-2024 19:54 #1045844 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Verzekering klassieker
En welke verzekeraar betreft dit, als ik vragen mag?
Zelf heb ik een klassieker verzekering via Gio(.eu), tot 20000km/jaar, all-risk met bonus/malus en schadevrije jaren. Ben dus benieuwd of die bij verlengen (april meen ik) dan ook dit bericht ga krijgen....

PS: de premie is hierbij wel hoger dan bij de klassieke klassiekerverzekering...

PPS: ik heb ooit een tijdje geen andere auto op mijn naam gehad, wel van mijn vrouw. Toen had ik wel de klassieke voorwaarden, dus moest dat eigenlijk wel. Uitgelegd dat het tweede auto binnen gezin is, ik heb toen per mail bevestigd gekregen dat dit geen probleem was. OOk niet direct een probrleem als ik sporadisch boodschappen zou doen, naar werk rijden, kinder naar school brengen. Mits binnen km per jaar. Moet je wel even zwart-op-wit hebben, als het op uitkeren aan mocht komen hebben ze mogelijk een andere mening.

 
Laatst bewerkt 15-07-2024 19:54 door BartJu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15-07-2024 22:42 #1045847 door Henk Schippers
Beantwoord door Henk Schippers in topic Verzekering klassieker
Verzekerd bij A.S.R. Verzekeringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17-07-2024 22:28 #1045867 door Stijn
Beantwoord door Stijn in topic Verzekering klassieker

En welke verzekeraar betreft dit, als ik vragen mag?
Zelf heb ik een klassieker verzekering via Gio(.eu), tot 20000km/jaar, all-risk met bonus/malus en schadevrije jaren. Ben dus benieuwd of die bij verlengen (april meen ik) dan ook dit bericht ga krijgen....

PS: de premie is hierbij wel hoger dan bij de klassieke klassiekerverzekering...

PPS: ik heb ooit een tijdje geen andere auto op mijn naam gehad, wel van mijn vrouw. Toen had ik wel de klassieke voorwaarden, dus moest dat eigenlijk wel. Uitgelegd dat het tweede auto binnen gezin is, ik heb toen per mail bevestigd gekregen dat dit geen probleem was. OOk niet direct een probrleem als ik sporadisch boodschappen zou doen, naar werk rijden, kinder naar school brengen. Mits binnen km per jaar. Moet je wel even zwart-op-wit hebben, als het op uitkeren aan mocht komen hebben ze mogelijk een andere mening.


 
Die heb ik ook, alleen dan WA+. Maar dit is een 'normale' autoverzekering dus daar heb je niet hetzelfde als Henk. In je polis staat waarschijnlijk ook dat de polis automatisch wordt verlengd. Gio (eigenlijk Fidus) is een normale assuradeur. Wel zo fijn, maar ook iets duurder dan een oldtimerverzekering. 

Ik heb verder niet zoveel met ze te maken. Ze herinneren me netjes aan de aanstaande hertaxaties en het vervangen van mijn ruit werd gewoon vergoed met garage naar keuze, omdat het een oldtimer is. Duurde wel lang, maar dat was iets tussen de garagehouder en de verzekeraar. Ik ben er dus wel over te spreken.

Ps. dit topic komt met enige regelmaat voor. Met de zoekfunctie kan je eigenlijk alles wel vinden.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20-07-2024 12:37 #1045882 door Ruben Mook
Beantwoord door Ruben Mook in topic Verzekering klassieker
Ha Henk,

Ik heb ook al een keer ruzie gehad met de verzekeraars in dit land. Ik ben 23 dus ze willen voor mij meestal nog geen knikker verzekeren. Ik kwam er begin dit jaar achter dat Centraal Beheer de auto nog wel als 1e auto wil verzekeren. Ben 44 euro per maand kwijt en ik ben WA+ beperkt casco verzekerd met inzittendenverzekering en 0 euro eigen risico.

Geen beperkingen wat betreft kilometers of maanden en ik hoef geen andere auto te hebben. 

Hoop dat het helpt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20-07-2024 19:39 #1045885 door Stijn
Beantwoord door Stijn in topic Verzekering klassieker
Interessant Ruben. Mij wilde ze in 2019 niet helpen bij Centraal Beheer / Achmea! Toch maar eens navraag doen!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20-07-2024 21:11 #1045886 door Ruben Mook
Beantwoord door Ruben Mook in topic Verzekering klassieker
Mij ook niet in 2021! Zelfs een Amazon voor laten staan dus. Begin dit jaar zag ik een reclame met een lelijke eend daarop dus ik heb ze een beetje sceptisch gebeld maar t was raak!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20-07-2024 21:45 #1045887 door Henk Schippers
Beantwoord door Henk Schippers in topic Verzekering klassieker
Mensen, ontzettend bedankt voor de positieve antwoorden. Ik weet wat me te doen staat. Als ik nieuws heb laat ik het weten.
Henk Schippers 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21-07-2024 09:44 #1045893 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Verzekering klassieker
Nog wel even een tip: laat niks vastleggen in een mail bericht maar laat de uitzonderingen vermelden op de polis.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD