Kachelkraan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 22:29 #1287643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe krijg ik dat pdf je geupload
mischien een stomme vraag..
maar hoe krijg ik dat pdf je geupload.
ik heb tot op heden alleen gebruikers rechten...
gr. ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 22:31 #1287644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Link
Heb je geen link naar de originele pdf op die Engelse website?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 22:37 #1287645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hierbij het de link
<a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 "> www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621
met dit draadje moet het inderdaad lukken...
succes.
laat even horen of je er wat aan denkt te hebben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 23:20 #1287660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi

blauwe schuit schreef : <a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 "> www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621
met dit draadje moet het inderdaad lukken...
succes.
laat even horen of je er wat aan denkt te hebben

Dat is hele goede info Ron, op detail zal het iets verschillen maar waar ik vooral blij mee ben is dat je ziet hoe de middenconsole los moet zonder dat je de hele boel "molt".Thnx en blue sky's   ;b

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 06:09 #1287684 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Fijne actie... not...
ik heb er zelf ook mee zitten sukkelen een tweetal maanden terug. De beste tip die ik je kan geven is om er de tijd voor te nemen, ik heb het namelijk twee keer moeten doen.
die twee keer komt omdat ik geleerd heb dat de enige die goed past, de originele kachelradiator van Volvo is. (kost ook flink wat!) Alle andere merken die verkocht worden, worden door Nissens gemaakt en die past erg slecht.
het vervangen kost je een uurtje of 8 a 10. Mocht je ergens tegenaanlopen tijdens deze fijne actie, PB me dan maar ff.
Succes!
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 09:00 #1287691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okay.

Chilm schreef : omdat het blauw is en zoet smaakt Bas. Dacht eerst ook dat het door overvloedige regenval en lekkage kwam, niet dus, gezien het kvs is.

Maar dan kan het dus ook nog ruitensproeiervloeistof zijn, met een lek slangetje, niet?Of hebbie van die oranje/roze rommel in het vaatje?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 19:27 #1287736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
@Bas: het is kvs, geen rwv  ;b@Chris: dank je wel voor de input, als ik in de problemen kom ga ik je zeker contacten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2010 20:45 #1287747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van uit de kachelkraan loopt
Van uit de kachelkraan loopt een klein !"£$%&amp; slangetje de kachel in, die heb ik al eens doormidden gehad, echt lollig een paar liter zeikhete koelvloeistof in je interieur en over je voeten, alles slaat in een keer dicht en je poten verbrandt, achteraf was het nog een heel gemier om de nieuwe erin te krijgen maar toen was alles weer dicht, overigens kan je de kachelradiateurs gewoon bij estate services en bij nordicar bekomen, nieuwe voor een minder dure prijs als bij de dealert en net zo goed. Ze sturen ze ook zo op, als je dat wilt.

Groetjes Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 00:36 #1287796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank je Co, ik heb net even overleg gehad met Wytze, hij kan nieuwe leveren (bak geld), of imitatie voor een stuk minder. Volgens Wytze zien deze er bijna exact zo uit als de originele. Ik gok het er maar op, hij heeft ook een gebruikte (zelf uitbouwen pfff) maar die is i.d.d. ook al 12 jaar oud dus waar begin je dan aan he.Als het zo doorgaat in dit tempo heb ik over een jaar een gloednieuwe Volvo aan onderdelen, maar ik ga volhouden nu... de pechduivel krijgt mij niet klein.Iedereen (ik ook) roept altijd dat het koelsysteem zo lekker overbemeten is, maar ik durf de stelling ook wel aan dat dit het zwakste onderdeel van Volvo is. De totale koelingsperiferie dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2010 11:01 #1287804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog twee linkjes
eentje over vervangen van de kachelradiator:
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm "> www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm
en een aanbeveling voor het koelsysteem:
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/Cooling.html#Su...OverheatingIncidents "> www.volvoclub.org.uk/faq/Cooling.html#Su...OverheatingIncidents www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm ">
by "lessons learned":
Lessons learned:<div>
  1. Assume that your cooling system components have a limited lifespan. Replace them according to an intelligent schedule. I replace hoses and water valve every eight years and the radiator at year ten. I replace the water pump either at a convenient maintenance interval or when it starts leaking at the seal.
</div>Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC