Kachelkraan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 19:42 #1082776
door V700 register
Kachelkraan is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,het lijkt momenteel wel of ik adaptief alles wat er mis kan gaan met een Volvo overneem uit dit forum.Momenteel heb ik een lekkende kachelkraan en deze moet vervangen worden.Alhoewel ik DENK dat het een lekkende kachelkraan is want er staat koelvloeistof op de bodem,en uit de luchtopeningen van de kachel onder het schopbord lekt koelvloeistof.Nu is het rare dat ik dit onderdeel in Vadis niet kan vinden, en hem visueel in mijn auto ook niet kan zien.Mijn auto heeft Ecc heeft dat er iets mee te maken?Wil graag het onderdeel bestellen maar moet dan wel weten welk onderdeel.Iemand enig idee hierover? :-(Oh ja... mijn Volvo is uit 1998.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 19:46 #1287588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECC
ECC heeft de kachelkraan in de motorruimte. Er is dus iets anders mis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 19:57 #1287592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MMmmm..
lekker is dat, wat zou het dan kunnen zijn, dat wordt dan het e.e.a. "slopen" volgens mij om te kunnen zien wat er mis is.Wordt er een beetje moe van af en toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 20:07 #1287594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachel radiateur?
is het niet de kachelradiateur? en kun je die niet van buiten afpersen om te controleren?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 20:11 #1287595
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leiding of radiator
Misschien is de leiding vergaan-losgeraak-gat erin die vanaf de motorruimte naar binnen naar de kachelradiator gaat?
Of anders misschien een lekke radiator?
Groeten,Gerben
Of anders misschien een lekke radiator?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 20:55 #1287605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warm
De verwarming doet het wel gewoon, dat is toch tegenstrijdig dan denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 21:10 #1287617
door V700 register
)
Waarom denk je trouwens dat het koelvloeistof is?
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?
Waarom? Is je expansievat leeg dan?Als je expansievaatje leeg is en je krijgt het nog warm (maar ook koud) in auto, is er met de kraan niks mis en met de circulatie ook niet.Dat het lekt, dat zal best, maar ik neem niet aan dat er een hoveelheid uit komt die door de waterpomp uit rond 16mm gepompt wordt, wel....Chilm schreef : De verwarming doet het wel gewoon, dat is toch tegenstrijdig dan denk ik.

Waarom denk je trouwens dat het koelvloeistof is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 21:54 #1287630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoet
omdat het blauw is en zoet smaakt Bas. Dacht eerst ook dat het door overvloedige regenval en lekkage kwam, niet dus, gezien het kvs is.Mijn expansievat moet ik de laatste tijd heftig bijvullen ja, de hoeveelheid is evenredig aan de hoeveelheid die er dan op de bestuurdersvloer ligt. Ik kan ook niet echt goed zien waar het vandaan komt. In die hoek is b.v. het tapijt in het "gootje" niet nat of zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 22:08 #1287635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelradiator lek?
De kachelradiator zou lek kunnen zijn.
Het komt zelden voor maar....
ik heb op een engelse site een complete stap by stap handleiding om de radiator te vervangen. hierbij is het een 96er met handmatige airco. ik heb hem op pdf. als je wil kan hem je wel mailen. wellicht kun je dan controleren of er inderdaad een lek is.
ik dacht bij mijn auto ook dat de radiator lek was, echter de boel redelijk gedmonteerd en het bleek niet lek. uiteindleijk bleek dit een verstopte afvoer van de parafan te zijn waardoor water bij mijn voetjes stond.
gr.ron
Het komt zelden voor maar....
ik heb op een engelse site een complete stap by stap handleiding om de radiator te vervangen. hierbij is het een 96er met handmatige airco. ik heb hem op pdf. als je wil kan hem je wel mailen. wellicht kun je dan controleren of er inderdaad een lek is.
ik dacht bij mijn auto ook dat de radiator lek was, echter de boel redelijk gedmonteerd en het bleek niet lek. uiteindleijk bleek dit een verstopte afvoer van de parafan te zijn waardoor water bij mijn voetjes stond.
gr.ron
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 22:15 #1287639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paravan
dat van die paravan dat hoopte ik eerst ook ja, maar het is echt kvs. Kun jij mij een pb'tje sturen met een link naar die pdf, of nog beter in een bericht in dit draadje, Dan hebben anderen er ook nog wat aan.Bedankt vast...
Moderators: Jerry Stam