nieuwe banden
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
ldoensen schreef :
Even voor de duidelijkheid, met droog weer hebben alle banden goeie grip, daar zit weinig verschil in maar met regen komt de echte kwaliteit(=grip) naar boven.
Op m'n leasewagen heb ik een set continentals gehad (onbekend welk type, 'standaard VW band voor nederland') en die hebben er bij mij slechts 25 km op gezeten. Op droog wegdek heb iik een uitwijk actie moeten doen en ik was bijna de macht over het stuur kwijt. (ik was erg blij met het ontbreken van tegenliggers) De banden zaten er toen ruim 10 km op, dus tijd genoeg om de waslaag weg te rijden.
In elk geval had je in 2001 nog banden die ook niets presteren op droog wegdek en volgens mij zijn ze er nog steeds. De betere banden hebben geen verschil meer op droog wegdek, de goede nauwelijks op nat en de perfecte banden doen het gewoon, ongeacht het weer. (wat nou, winterbanden...

Voor ik met volvo's reed deed ik een kleine 30-40.000 km met een set banden. Het 'record' was 15.000 met een set pirelli P6000, terwijl er daarvoor P5000 onder zaten. (zelfde rijgedrag, alleen niet gemeld dat de banden die besteld waren niet op voorraad waren)
Op de 480 heb ik toyo R610's gehad, 30.000 km gereden en krap 2 mm profiel er af, witje heeft mabor sports gehad waar ie nog op staat en nu heb ik dunlop die met 60.000 krap aan halverwege zijn. (maar ze slijten wat ongelijk af, vaak ballanceren tijdens het gebruik) De volgende worden vast toyo proxes T1-S (de R ken ik, maar die deed het minder op nat wegdek)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Is inderdaad nog net iets goedkoper, maar het verschil volgens de sites is niet groot: 77,94 tegen 80,50 per band voor de T1R.
Wat ik wel een punt van zorg vind: op de site van EJ staat bij de T1R als jaartal 2005 vermeld, dat wekt de indruk dat je banden krijgt die al twee jaar op de plank liggen. Als dat zo is, dan geef ik nog steeds de voorkeur aan autobandenmarkt, daar ben ik in ieder geval zeker van recent geproduceerde banden (tenzij in het geval van uitloopmodellen).
HET voordel van autobandenmarkt is dat ze zo groot zijn, dat de prijzen door aantallen-inkoop goed zijn, niet door restpartijen-inkoop.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is een goeie, dat zal ik hem eens vragen. Voor zover ik weet heeft hij ook geen restpartijden maar nieuwe banden.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Wat ik wel een punt van zorg vind: op de site van EJ staat bij de T1R als jaartal 2005 vermeld, dat wekt de indruk dat je banden krijgt die al twee jaar op de plank liggen. Als dat zo is, dan geef ik nog steeds de voorkeur aan autobandenmarkt, daar ben ik in ieder geval zeker van recent geproduceerde banden (tenzij in het geval van uitloopmodellen).HET voordel van autobandenmarkt is dat ze zo groot zijn, dat de prijzen door aantallen-inkoop goed zijn, niet door restpartijen-inkoop.
Hij heeft geen grote voorraad, alleen de banden waar spoed achter staat heeft hij op de plank liggen. Die zijn binnen 24 uur bezorgd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Allemaal hartelijk dank voor het geven van uw meningen en adviezen omtrent mijn bandenkeus.
Over de UNIROYALS lees ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen, en dus worden deze het.
PS. DE maat is toch ECHT 205/50/zr16 ,dus geen foutje...
zitten nu VIKING PRO TECH 500 banden op maat: 205/50 zr16...(met AURIGA VELGEN)
Nogmaals dank... vriendelijke groet Frank Enschede 940POLAR ESTATE LPT....1995...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wat er nu op zit hoeft niet perse de juiste maat te zijn... Ik ben ook overtuigd van mijn 205/55R16. Ziet er nog beter uit ook. Op mijn velgen zat ook 50.
Die kwamen onder een 940 vandaan. Misschien dat die maat daar wel op geleverd is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
205/50/16 zit onder een oudere 850.
ik heb met 205/55/16 al een licht overdrijvende snelheidsmeter, als je 205/50 er onder gooit, dan overdrijft de teller nog meer.
bovendien zoals hierboven ook al gesteld: 205/55/16 is een heel gangbare maat en dat scheelt in prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is heel simpel, je snelheidsmeetsysteem is ontworpen voor 195-65-15, als je dit omrekend naar 16 Inch is dezelfde omtrek 205-55-16. Of volg deze <a href=" www.michelin.nl/nl/autonl/auto_TS_result...%2F1994&saison=S " target="_blank">link:

[edit: link hersteld]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze zitten er nu een dag of 6 op, de uniroyal 205/50/16 ralley550 banden, en ze gaan perfect..
vooral met de afgelopen plensbuien een heerlijk gevoel
Groet uit Enschede
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-