nieuwe banden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft iemand van u ervaring met UNIROYAL 205/50/16 banden, die ik onder mn 940 Estate wil laten zetten..(slijtage,lawaai...??)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welkom op deze site. Op deze <a href=" www.autobandenmarkt.nl/start.html " target="_blank">site vind je veel info en tests van banden. Zelf was ik vervent Michelin rijder, maar sinds kort heb ik Pirelli P7 banden aangeschaft. Deze bevallen mij uitstekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
frank940 schreef : ze zitten op de auriga velgen( ik krijg die foto van de velg maar niet voor elkaar), en 205-50-16 klopt, ook volgens de bandenboeren hier in town. Het is niet zo'n gagbare maat, bijna niemand heeft iets in voorraad, maar Uniroyal kwam met 100 euro p stuk all-inn nog het best over. ik weet alleen hoeveel/weinig lawaai ze zullen gaan maken, slijtagegedag etc...
Frank, Jouw bandenboer heeft het niet goed. De maat is toch echt 205/55/16. Heb de die bandensite al bekeken? Ik heb een bandendealer via die site opgezocht en vervolgens gevraagd wat de banden bij hem kosten i.p.v. deze via Autobanden.nl te bestellen. Hij was twee dagen sneller met leveren en enkele euro's per band goedkoper. Welke type Uniroyal is jou aangeboden? Daar zit nogal verschil in.
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Zijn comfortabele, behoorlijk stille banden, slijtage is niet meer dan redelijk (ik deed ongeveer 50000 km met een set), hebben goede grip op droog wegdek, en onovertroffen grip op nat wegdek.
Prijs is meestal via autobandenmarkt rond de 75 euro, in 15 inch dan.
In 16 inch (inderdaad 205/55R16) ben ik vooral een fan van de Toyo Proxes T1R, voor de maat een redelijk goedkope band, met geweldige grip op droog, grip op nat die alleen door de Uniroyals wordt overtroffen, comfortabel en stil. Qua slijtvastheid: ik haal met die banden ook ongeveer 50000 km, en heb niet bepaald een rustige rijstijl voor de banden (minirotondes met 50 nemen bijvoorbeeld) maar rijd wel hoofdzakelijk lange afstanden.T1R voor 16 inch: laatste setje via autobandenmarkt kostte 193 euro per twee, inclusief montage (a 12,50 per band).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die uniroyals bevallen mij uitstekend
ik ben intussen aan mijn 4de setje (van 2) toe.
De wegligging is uitstekend, in de regen zijn ze onovertroffen zelfs bij heftige regen, zelfs als ze al een heel eind zijn afgesleten. en ze zijn stil tenminste ik heb ze nog nooit gehoord.
de prijs is dan ook nog aangenaam, ik betaal ongeveer 85 eur p st.inclusief balanceren.
Ze zijn alleen niet zo slijtvast als een michelin maar ik ben er erg tevreden over, met raggen en rauzen door de bochten kwam ik met mijn laatste voorsetje toch 43.000 km's achter zitten ze er ook al 45.000 km (ong) op ,maar die zijn nog lang niet versleten.
echt aan te raden in ons regenland!
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
De maat moet inderdaad 205/55/R16 zijn!
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik zweer ook bij Uniroyal, ik had op de 760 type "rally 540"(heel fijn, mooi profiel) daarna "rally 550" (zagen er smal uit en minder grip dan de 540)
Nu op de 960 heb ik de "rainsport1" en men wat heeft die een grip Op een rotonde kan ik niet eens meer driften met nat weer Even voor de duidelijkheid, met droog weer hebben alle banden goeie grip, daar zit weinig verschil in maar met regen komt de echte kwaliteit(=grip) naar boven. Ik moet zeggen dat ik op het moment nog een beetje aan het 'vechten' ben met de uitlijning en dat daardoor het trillingsvrij krijgen een probleempje is op dit moment. Maar het is geen stille band en dat kan ook niet met zo'n redelijk grof profiel. Hoe 'fijner' het profiel, des te stiller de band maaaaar des te slechter de waterafvoer en dus minder grip.
Kortom wil je echt veel grip en ben je niet al te gevoelig voor geluid dan is dit DE band. Voor de mensen die net als ik van een beetje driften houden moet je deze banden alleen voor monteren en achterop iets met minder grip(rally 550 bijv.) Hoeveel km's ze meegaan hou ik niet bij, hoe rustiger je rijdt des te langer gaan ze mee....
Oja, een paar weken geleden E 94,- p/st. incl. alles
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : laatste setje via autobandenmarkt kostte 193 euro per twee, inclusief montage (a 12,50 per band).
Bij www.ej-banden.nl heb ik er 2 voor 155 euro... (met montage zal het je rond de 170 kosten...)
ej-banden (mijn overbuurman) is over het algemeen nog net even goedkoper als andere internetaanbieders.
<a href=" img338.imageshack.us/img338/5624/picture262sa6.jpg ">1990 745 GLE 16V Pullman</a>
Wel 16 kleppen, geen Turbo...