Thuisbrengervelg, mistlicht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2006 21:24 #1136932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thuisbrengertje
Ik heb ooit eens gehoord dat een auto op 4 thuiskomertjes goedgekeurd kan worden. Schokbrekers mogen niet lekken, maar als ze niet functioneren is er formeel niets aan de hand. Volgens de APK moet <u>bij twijfel</u> de wielbasis worden nagemeten. Nou ken ik iemand die ooit een fiat 500 giardiniera (stationkarretje) heeft verlengd en zelf keurmeester is. Uiteraard twijfelt hij niet over de juistheid van de wielbasis dus hij meet niet na. Maar goed, een nauwkeurige keurmeester is misschien lastig, maar is wel in belang van je eigen veiligheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2006 00:21 #1136938 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic regeltjes

de regeltjes zeggen dat er op een as banden moeten zitten van gelijke soort, dwz geen combinatie van diagonaal- met radiaal. Zomer- of winterband maakt niet uit. Wat voor type band zit op de thuisbrenger?
Op mijn 940 die ik nieuw gekocht heb zaten vier lichtmetalen velgen met een stalen velg als reservewiel met een identieke band als op het lichtmetaal. Van een thuisbrengertje met een duidelijke waarschuwingssticker met betrekking tot rijafstand en rijsnelheid bij de Volvo 700/900 serie heb ik nog niet gehoord. (itt bv Saab)
Mbt extra verlichting: die lampen die gemonteerd zijn moeten het voor de apk doen. Breedstralers ofwel mistlampen in paar, verstraler mag een enkele zijn als bermlamp, vermits de auto is toegelaten voor 01-01-1968. Daarna in paar. Als een extra lamp het niet doet, moet je die in functie herstellen of beide lampen verwijderen, niet alleen de peertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2006 19:15 #1138573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: regeltjes

Siang Phoa schreef : Van een thuisbrengertje met een duidelijke waarschuwingssticker met betrekking tot rijafstand en rijsnelheid bij de Volvo 700/900 serie heb ik nog niet gehoord. (itt bv Saab)

Meld! Ik heb een "normale"stalen velg, zoals gebruikt bij V900's zonder Lichtmetaal, maar met een thuiskomer band zegmaar. Er zit een sticker op dat ik niet harder mag dan 100km/h. Ik meen dat er niks vermeld is mbt de afstand die er mee te rijden is.
Michael, 940 SE

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2006 23:25 #1138600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch maar snel naar de bandenboer

Ik heb toevallig wat zitten lezen in oude autokampioenen.
daar deden ze een test met Thuiskomertjes (TK)
Die TK gaven al een schrikbarend effect in een slalomtest bij 40 km/u, en soms zelfs al 30 km/u!
Wat daar ook uit kwam, en dat is niet onbelangrijk, je kunt ze het beste NIET aan de aangedreven as doen, want dat is slecht voor je diff, en je auto gaat er nog slechter van rijden
Dat houdt in voor ons, heb je een lekke band achter, wissel je band van voor naar achter en doe je TK voor.
Rij daarmee linea recta naar een bandenboer en laat je lekke wiel band maken/vervangen. want je kunt je TK gemiddeld 2 keer gebruiken en dan is ie echt op.
Ik ga nu echt overwegen om een van mijn wintervelgen, waar nog een zomerband om zit, mee te nemen op vakantie. Alleen kijken of ie past.
Al was het maar voor de veiligheid.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2006 20:03 #1140818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had ook een thuiskomer

Ik had ook een thuiskomer maar aangezien er in de 940 estate genoeg ruimte is voor een volwaardig reservewiel heb ik de thuiskomer maar naar de garage verwezen en vervangen door een reserve lichtmetalen wiel.
Op die manier kan je ook met het reservewiel toch nog thuis komen (hoe ver je ook weg bent).
Groet, Johan vd Hoven Lidnummer 424 Volvo 940 GLE 16V estate1992

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC