te hoog co-gehalte
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2005 09:21 #1123596
door Timen Smit
Sorry,
Ik nam voetstoots aan dat je op LPG reed. (zie bijna nooit een Volvo op benzine als het dan geen LPG is dan is het wel een diesel)
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Niet op gas?
Sorry,
Ik nam voetstoots aan dat je op LPG reed. (zie bijna nooit een Volvo op benzine als het dan geen LPG is dan is het wel een diesel)
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2005 21:43 #1123704
door V700 register
Marcel, bedankt voor de zeer uitgebreide, technische reactie. Ik ga weer aan de bak. Overigens zit er een minimaal scheurtje in de voorpijp, en die voorpijp is er afgelopen jaar (2e hands) ondergezet. Dat kan dus iets wezen. vorig jaar kwam ie wel door de keuring (overigens toen met een lekkend spruitstuk).
Timen overigens ook bedankt, maar ik rij niet genoeg voor LPG, en zuipen doet ie inderdaad. Ik zit nog te overwegen om een keer een pijp in de kat. te laten maken, misschien dat ie dan wat zuiniger rijdt, bij rustige rijstijl (ik haal nu nauwelijks de 1:10 zelfs bij erg rustig langeafstandrijden).
Peter
Beantwoord door V700 register in topic lambda
Marcel, bedankt voor de zeer uitgebreide, technische reactie. Ik ga weer aan de bak. Overigens zit er een minimaal scheurtje in de voorpijp, en die voorpijp is er afgelopen jaar (2e hands) ondergezet. Dat kan dus iets wezen. vorig jaar kwam ie wel door de keuring (overigens toen met een lekkend spruitstuk).
Timen overigens ook bedankt, maar ik rij niet genoeg voor LPG, en zuipen doet ie inderdaad. Ik zit nog te overwegen om een keer een pijp in de kat. te laten maken, misschien dat ie dan wat zuiniger rijdt, bij rustige rijstijl (ik haal nu nauwelijks de 1:10 zelfs bij erg rustig langeafstandrijden).
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2005 02:35 #1123714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dierenmishandeling
Kun je doen, maar als de kat nog goed was (als!) dan helpt het je verbruik niet of nauwelijks. Zit ie dichtgekoekt/gesmolten dan is het een ander verhaal.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2005 21:45 #1124121
door V700 register
Na een paar dagen en aardig wat werkplaatsuren verder, en na van alles te hebben gemeten en geprobeerd, hebben ze bij de garage in een pure wanhoopspoging nog eens de oude KAT eronder gezet (is twee maanden geleden vervangen door 2e-hands KAT. De rotte KAT die eronder vandaan kwam hadden ze toevallig nog liggen), met wat ijzerdraad, en gungum en lekkend en blazend de CO gemeten, en.....: 0,3%. Hoe het kan weet ik niet, maar het lag dus aan de KAT. Vrijdag hopelijk een andere gebruikte KAT beschikbaar die eronder gaat, en dan maar duimen.
KATtige 940GLE
Beantwoord door V700 register in topic rotKAT
Na een paar dagen en aardig wat werkplaatsuren verder, en na van alles te hebben gemeten en geprobeerd, hebben ze bij de garage in een pure wanhoopspoging nog eens de oude KAT eronder gezet (is twee maanden geleden vervangen door 2e-hands KAT. De rotte KAT die eronder vandaan kwam hadden ze toevallig nog liggen), met wat ijzerdraad, en gungum en lekkend en blazend de CO gemeten, en.....: 0,3%. Hoe het kan weet ik niet, maar het lag dus aan de KAT. Vrijdag hopelijk een andere gebruikte KAT beschikbaar die eronder gaat, en dan maar duimen.
KATtige 940GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2005 12:42 #1124183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mi-auw
Kat reduceert het CO ook, maar zelfs zonder kat moet een gezonde injectiemotor met lambdasensor de CO norm makkelijk halen. Goeie kat eronder is dus een mooie pleister om door de APK te komen, maar een structurele oplossing is het niet. Kan me echter voorstellen dat APK de eerste zorg is op dit moment 
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 22:41 #1124409
door V700 register
Jawel; hij is door de keuring. CO: 0,18%. Met de oude KAT eronder (flens van de andere afgesneden en op de oude KAT gelast). Ik hoop dat die ouwe troep het een tijdje uithoudt.
Maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, Marcel; het probleem zat niet in de KAT, zoals mijn garage beweert. Ook zonder Kat moet ie weinig CO uitstoten.
Vandaag bleef ie weer plots enkele malen 1500 rpm stationair draaien, en ik vind ook dat ie onder de motorkap stinkt (uitlaat- of carterdampen). Er zijn dus nog steeds wat probleempjes. Ik ga eerst wel weer eens nakijken (effe snuffelen) of alle carterslangen en de uitlaat goed vastzitten, en misschien dat ik nog eens naar die mengselverhouding moet laten kijken, maar dat is nu nog moeilijker te meten. Afijn, in ieder geval bedankt voor je inzet.
Groetjes,
Peter Eigenzinnige stinkende baksteen
Beantwoord door V700 register in topic APK-proof
Jawel; hij is door de keuring. CO: 0,18%. Met de oude KAT eronder (flens van de andere afgesneden en op de oude KAT gelast). Ik hoop dat die ouwe troep het een tijdje uithoudt.
Maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, Marcel; het probleem zat niet in de KAT, zoals mijn garage beweert. Ook zonder Kat moet ie weinig CO uitstoten.
Vandaag bleef ie weer plots enkele malen 1500 rpm stationair draaien, en ik vind ook dat ie onder de motorkap stinkt (uitlaat- of carterdampen). Er zijn dus nog steeds wat probleempjes. Ik ga eerst wel weer eens nakijken (effe snuffelen) of alle carterslangen en de uitlaat goed vastzitten, en misschien dat ik nog eens naar die mengselverhouding moet laten kijken, maar dat is nu nog moeilijker te meten. Afijn, in ieder geval bedankt voor je inzet.
Groetjes,
Peter Eigenzinnige stinkende baksteen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam