verbruik koelvloeistof enorm (opgelost!!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 17:16 #1348408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan
Het kan haast niet anders dan dat er een lek is richting de verbrandings kamer, als je het niet in de olie hebt, je ziet geen lekage sporen dan kan het maar op 1 manier verdijwen en dat is via de verbrandings kamer de uitlaat uit, dus ik denk toch dat je een lek in de kop hebt zitten, naar binnen toe en anders een lek naar buiten toe!
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 20:33 #1348430 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic Ik
bedoel inderdaad de verdamper. volgens Timen is dit een  OMVL verdamper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 20:43 #1348431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage bij verdamper
Het zou  best een beetje lekkage bij de verdamper kunnen zijn. Als de toe en afvoerslangen lang genoeg zijn kun je de klemmen er afhalen en een eindje inkorten. De slangen die daarvoor gebruikt worden kunnen wel eens te strak afgeklemd worden. De slang lekt dan bij een beetje drukopbouw en lekt direct weg en zie je niets van terug. Is bij mij bij meerdere wagens voorgekomen en zou wellicht ook bij jou de boosdoener kunnen zijn.

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 21:03 #1348434 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic ik
Begrijp niet helemaal wat u bedoeld met de bovenstaande uitleg. Ik bedoel hoe kan een aan en afvoer slang lekken als deze te strak zit en waar zal dan de vloeistof blijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 00:04 #1348446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doorverbinden die verdamper
Wanneer u de ingaande en uitgaande slang van de verdamper, met een buisje,  aan elkaar verbind, is lekkage via de verdamper uitgesloten.
U zult dan een weekje op benzine moeten rijden maar dat is goedkoper dan een koppakking voor niets vervangen.

MEt vriendelijkegroet,
Richard van de Ven

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 12:11 #1348590 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic gisteren
de olie nog eens goed na gekeken, oliepijl is normaal (dit kon nog wel eens zijn opgelopen doordat de koelvloeistof onderin het blol loopt)
Ook kon ik geen witte sporen ontdekken aan de pijlstok.
Ik denk binnenkort het advies van Richard eens op te volgen. Als hij dan geen vloeistof verbruikt, weet ik dat ik de verdamper moet laten reviseren.
bedankt bedankt bedank

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 21:02 #1352790 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic verdamper lek
Op advies van Richard de retour en aanvoerslang aan elkaar gekoppeld en eens 400 km op benzine gereden. Na de 400 kilometer koelvloeistof gecontroleerd en geen koelvloeistof verlies.
Het viel me ook op tijdens een langdurige rit op benzine dat de temperatuur van de motor beduidend lager was dan wanneer ik op LPG rijd.
Mijn conclusie is dat de verdamper de boosdoener is. Mijn vraag is nu of het verstandig is deze te laten reviseren of een andere aan te schaffen.
Alvast bedant voor de reacties.
mvg Stefan Juffer

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 23:28 #1352814 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic revisie setje kopen
Voor de meeste verdampers is gewoon een revisie setje te koop, een handje vol "o" ringen en wat pakkingen. kosten een paar tientjes, en zelf vervangen.
<a href=" www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?id=REV "> www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?id=REV

kijk eens hier voor wat prijzen voor nieuwe, volgens mij verkoopt de eerste ook revisiesetjes, maar zie ik zo 1 2 3 niet staan:
<a href=" www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...ategories/verdampers "> www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...ategories/verdampers
<a href=" www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?id=VR "> www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?id=VR

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 11:37 #1354511 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic opgelost???
Op advies van Wim zelf een rivisiesetje besteld voor de verdamper.
Inmiddels de verdamper gereviseert, de rubbers waren slecht en verhard. Alles weer teruggebouwd en nieuwe koelvloeistof erin.
Nu hopen dat het verbruik minder is geworden.
dank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 22:02 #1356710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik maak er uit op dat het wisselen van de rubbers de lekage heeft opgelost?
Als dat zo is: mooi man op naar het volgende kwaaltje  , ik kom ze nog dagelijks tegen hoor en dan heb ik al heel wat uurtjes en credits in de auto zitten hahaha.
Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC