Vialle vloeistof-injectie LPG-inbouw, Mesman: "geen onderhoud nodig, wellicht ook geen koprevisie nodig" Kan dat kloppen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2010 21:23 #1273200
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Kan me wel iets voorstellen dat de koudestartverrijking op LPG anders dan op benzine.
/speculeermodus aan
Bovenstaande opmerking in acht nemend, zou het natuurlijk kunnen dat de G3 computers niet gemaakt zijn om een extra LPG verrijking te berekenen bovenop het signaal van de benzine computer dat ook al verrijkt is voor een koude start. Aan de andere kant, dat lijkt me technisch wel op te lossen, dus dat zal niet de root-cause zijn dat je met G3 niet op benzine kunt starten.
/speculeermodus uit
Overigens moet op LPi de tank eerst even draaien voordat je op LPG over kunt. De LPG wordt dan rondgepompt via de de tank naar koppelblok, langs de injectoren en weer terug. Reden daarvoor is dat daarmee eventuele dampbellen weggepompt worden en je een stabiele LPG toevoer (in vloeistofvorm) hebt.
/speculeermodus aan
Bovenstaande opmerking in acht nemend, zou het natuurlijk kunnen dat de G3 computers niet gemaakt zijn om een extra LPG verrijking te berekenen bovenop het signaal van de benzine computer dat ook al verrijkt is voor een koude start. Aan de andere kant, dat lijkt me technisch wel op te lossen, dus dat zal niet de root-cause zijn dat je met G3 niet op benzine kunt starten.
/speculeermodus uit
Overigens moet op LPi de tank eerst even draaien voordat je op LPG over kunt. De LPG wordt dan rondgepompt via de de tank naar koppelblok, langs de injectoren en weer terug. Reden daarvoor is dat daarmee eventuele dampbellen weggepompt worden en je een stabiele LPG toevoer (in vloeistofvorm) hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2010 22:06 #1273210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Speculeren en gehoord hebben van........
<a href="
www.lpginfosite.nl/overautogas.html
">
www.lpginfosite.nl/overautogas.html
En een beetje uitleg.Waarom word er extra benzine ingespoten bij een koude start?Omdat een groot deel van de benzine nevel (Geen gas) als condens neerslaat tegen de koude cilinderwandwaardoor het mengsel wat overblijft te arm is om te ontsteken.Die zelfde benzine wast op die manier ook de oliefilm van de cilinderwand af waardoor er extra slijtage ontstaat.Bij starten op lpg komt er geen nevel maar een gas de verbrandingskamer binnen.Dit slaat niet neer als condens en er hoeft dus ook niet een extra rijk mengsel gebruikt te worden bij de koude start.Ook word de cilinderwand niet schoon gewassen en dus is er minder slijtage.
Nu ga ik even over op hardop denken.De meeste moderne lpg instalaties gebruiken de benzine injector signalen en rekenen die om naar lpg inspuit tijden.Bij koude start word er dus veelste veel lpg ingespoten waardoor de motor slecht zou draaien als hij koudis.Ik denk dat dat de reden is waarom de moderne lpg instalaties op benzine starten.
Nu ga ik even over op hardop denken.De meeste moderne lpg instalaties gebruiken de benzine injector signalen en rekenen die om naar lpg inspuit tijden.Bij koude start word er dus veelste veel lpg ingespoten waardoor de motor slecht zou draaien als hij koudis.Ik denk dat dat de reden is waarom de moderne lpg instalaties op benzine starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 13:28 #1273274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder Choke
Ik rij al jaren op LPG in versch. voertuigen.
Als het echt koud is buiten dan moet ik toch extra LPG toevoegen.
Met de oude install. kun je even met een knoppie wat extra erin pompen.
Zit die er niet dan zet ik het contact twee maal achter elkaar aan/uit. Je hoort het relais dan schekelen en extra gas toevoegen.
Tijdens de warme dagen is het 'tik'en lopen.
(bovenste geld voor de verdamper versies)
Als het echt koud is buiten dan moet ik toch extra LPG toevoegen.
Met de oude install. kun je even met een knoppie wat extra erin pompen.
Zit die er niet dan zet ik het contact twee maal achter elkaar aan/uit. Je hoort het relais dan schekelen en extra gas toevoegen.
Tijdens de warme dagen is het 'tik'en lopen.
(bovenste geld voor de verdamper versies)
Moderators: Jerry Stam