Nieuwe lease auto uitkiezen of V90 op gas?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2007 20:59 #1182370
door V700 register
Beste David,
Als je twijfelt, twijfel je eigenlijk niet.
Op het gebied van kosteneffectiviteit zal een "reguliere" lease auto het wel winnen. Als kosteneffectiviteit het criterium is, is dat je antwoord.
Is onvoorwaardelijke liefde voor een Volvo 700/900 het criterium dan maken de kosten (tot op zekere hoogte, ik heb ook geen geldboompje in de achtertuin) niet zo veel uit en heb je je antwoord ook.
Zelf rijd ik mijn oude 740 tegen een hoge vaste vergoeding voor woon-werk, en de zakelijke kilometers declareer ik tegen 19 cent.
Beantwoord door V700 register in topic twijfel
Beste David,
Als je twijfelt, twijfel je eigenlijk niet.
Op het gebied van kosteneffectiviteit zal een "reguliere" lease auto het wel winnen. Als kosteneffectiviteit het criterium is, is dat je antwoord.
Is onvoorwaardelijke liefde voor een Volvo 700/900 het criterium dan maken de kosten (tot op zekere hoogte, ik heb ook geen geldboompje in de achtertuin) niet zo veel uit en heb je je antwoord ook.
Zelf rijd ik mijn oude 740 tegen een hoge vaste vergoeding voor woon-werk, en de zakelijke kilometers declareer ik tegen 19 cent.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2007 21:56 #1182377
door Willem van Strik (GAST)
Dat wordt nog een zware dobber voor die leaser. Mijn V90 kost me
minder dan die 19 cent per kilometer. Toegegeven, ik doe het onderhoud
zelf, maar dat zou voor een auto naast de leaser ook gelden. Indertijd
was dat zelfs reden voor het aanschaffen van de 760 die ik nu nog heb:
aan de leaseauto mocht je zelf NIET sleutelen!
De V90 is
wat duurder in aanschaf, onderhoud en verzekering dan de 940/740, dat
houdt dus in dat er een overall kilometerprijs uitrolt rond de 17-18
cent/km. Voor de 940 lag dit rond de 12 cent/km, de 740 spande de kroon
met 11 ct/km! Werkelijke totale kosten, inclusief rente, afschrijving,
verzekering, etc.
Voor de leaseregelingen die ik aangeboden
kreeeg gold altijd, dat je niet onbeperkt prive-kilomteres kunt
draaien, meestal hield dat bij 1000 per maand wel op. Het argument dat
je zo goedkoop prive rijdt klopt dus vaak niet: na die 1000 km mag je
je baas gaan betalen voor het voorrecht in een leaseding te rijden.
Nee,
kosteneffectief is mijn huidige regeling juist wel, en daarnaast mag ik
dagelijks genieten van het enorme comfort van de V90, uitgerust
aankomen op het werk of na het werk thuis. Ik hoef er niet op te
wachten tot het weekend!
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic kosteneffectief
achnaton schreef :
Op het gebied van kosteneffectiviteit zal een
"reguliere" lease auto het wel winnen. Als kosteneffectiviteit het
criterium is, is dat je antwoord.
Dat wordt nog een zware dobber voor die leaser. Mijn V90 kost me
minder dan die 19 cent per kilometer. Toegegeven, ik doe het onderhoud
zelf, maar dat zou voor een auto naast de leaser ook gelden. Indertijd
was dat zelfs reden voor het aanschaffen van de 760 die ik nu nog heb:
aan de leaseauto mocht je zelf NIET sleutelen!
De V90 is
wat duurder in aanschaf, onderhoud en verzekering dan de 940/740, dat
houdt dus in dat er een overall kilometerprijs uitrolt rond de 17-18
cent/km. Voor de 940 lag dit rond de 12 cent/km, de 740 spande de kroon
met 11 ct/km! Werkelijke totale kosten, inclusief rente, afschrijving,
verzekering, etc.
Voor de leaseregelingen die ik aangeboden
kreeeg gold altijd, dat je niet onbeperkt prive-kilomteres kunt
draaien, meestal hield dat bij 1000 per maand wel op. Het argument dat
je zo goedkoop prive rijdt klopt dus vaak niet: na die 1000 km mag je
je baas gaan betalen voor het voorrecht in een leaseding te rijden.
Nee,
kosteneffectief is mijn huidige regeling juist wel, en daarnaast mag ik
dagelijks genieten van het enorme comfort van de V90, uitgerust
aankomen op het werk of na het werk thuis. Ik hoef er niet op te
wachten tot het weekend!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2007 22:55 #1182382
door V700 register
hoeveel bagageruimte vind je prettig? (V90 is echt erg ruim, 1m3 met de bank op!)
hoeveel waarde hecht je aan achterwielaandrijving?
hoeveel waarde hecht je aan zes cilinders?
hoeveel waarde hecht je aan een nieuwbouwauto?
heb je al overwogen/uitgerekend om de leasebak te nemen, daar niet privé in te rijden en van wat je bespaart een V90 op benzine te gaan rijden voor je privé km's (in beide gevallen heb je de aanschafkosten)?
Ik ben zelfstandige en heb geen leaseauto. Voor mij is een privé auto rijden gunstig (zakelijk eentje van 15 jaar en ouder zou ook gunstig zijn ivm lage bijtelling). Ik heb dus een gemakkelijker keuze gehad dan jij. V90 op dampgas bevalt mij op dit moment uitstekend. Altijd genoeg ruimte, een heelrijk/heerlijk comfort (zie aankooptips om dat te verhogen) en op G3 best betaalbaar.
Beantwoord door V700 register in topic wat overwegingsvariabelen
hoeveel bagageruimte vind je prettig? (V90 is echt erg ruim, 1m3 met de bank op!)
hoeveel waarde hecht je aan achterwielaandrijving?
hoeveel waarde hecht je aan zes cilinders?
hoeveel waarde hecht je aan een nieuwbouwauto?
heb je al overwogen/uitgerekend om de leasebak te nemen, daar niet privé in te rijden en van wat je bespaart een V90 op benzine te gaan rijden voor je privé km's (in beide gevallen heb je de aanschafkosten)?
Ik ben zelfstandige en heb geen leaseauto. Voor mij is een privé auto rijden gunstig (zakelijk eentje van 15 jaar en ouder zou ook gunstig zijn ivm lage bijtelling). Ik heb dus een gemakkelijker keuze gehad dan jij. V90 op dampgas bevalt mij op dit moment uitstekend. Altijd genoeg ruimte, een heelrijk/heerlijk comfort (zie aankooptips om dat te verhogen) en op G3 best betaalbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2007 11:53 #1182391
door V700 register
Oké,
De auto waar in nu in rij kost mij EUR 225,00 per maand aan bijtelling. Daar mag ik dan van de baas onbeperkt privé mee rijden. Zelfs de brandstof kosten worden gewoon betaald.
Mocht ik in een V90 gaan rijden, wat de bass oké vindt:
1)betaal ik geen bijtelling
2)krijg ik 19 cent per km netto vergoeding
3)krijg ik nog circa 10 cent belaste vergoeding
Als ik uitga van een aanschafprijs van EUR 10.000,00 incl. G3 installatie en de auto vier jaar rijdt verwacht ik EUR 4.000,00 terug te krijgen voor de auto. De resterende EUR 6000,00 zou ik financieren en kost per maand EUR 235,00 (+/-)
Ik rij ongeveer 35000 per jaar waarvan 25000 zakelijk.
Als je dit doorrekend kom je ongeveer op hetzelfde bedrag uit (uitgaande van EUR 100,00 per maand onderhoud & all-risk verzekering) voor de megane of de V90 (megane reed ik wel 50000 per jaar mee...)
Als ik nu een V50 zou nemen kost dit mij ongeveer EUR 150,00 per maand meer dan de huidige megane of V90
Een privé auto en zakelijke auto wil ik niet! Ik heb nu drie auto's en ik wil er maximaal 2 hebben! (Volvo 142 moet worden verkocht, Westfield SEi, voor de hobby en blijft, Megane, moet vervangen worden...)
Meeste zorgen maak ik mij over het onderhoud, een back-up auto is er wel, de 960 van mijn broertje.... of een leenbakkie van de garage waar hij heen zou gaan.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Beantwoord door V700 register in topic Oké,
De auto waar in
Oké,
De auto waar in nu in rij kost mij EUR 225,00 per maand aan bijtelling. Daar mag ik dan van de baas onbeperkt privé mee rijden. Zelfs de brandstof kosten worden gewoon betaald.
Mocht ik in een V90 gaan rijden, wat de bass oké vindt:
1)betaal ik geen bijtelling
2)krijg ik 19 cent per km netto vergoeding
3)krijg ik nog circa 10 cent belaste vergoeding
Als ik uitga van een aanschafprijs van EUR 10.000,00 incl. G3 installatie en de auto vier jaar rijdt verwacht ik EUR 4.000,00 terug te krijgen voor de auto. De resterende EUR 6000,00 zou ik financieren en kost per maand EUR 235,00 (+/-)
Ik rij ongeveer 35000 per jaar waarvan 25000 zakelijk.
Als je dit doorrekend kom je ongeveer op hetzelfde bedrag uit (uitgaande van EUR 100,00 per maand onderhoud & all-risk verzekering) voor de megane of de V90 (megane reed ik wel 50000 per jaar mee...)
Als ik nu een V50 zou nemen kost dit mij ongeveer EUR 150,00 per maand meer dan de huidige megane of V90
Een privé auto en zakelijke auto wil ik niet! Ik heb nu drie auto's en ik wil er maximaal 2 hebben! (Volvo 142 moet worden verkocht, Westfield SEi, voor de hobby en blijft, Megane, moet vervangen worden...)
Meeste zorgen maak ik mij over het onderhoud, een back-up auto is er wel, de 960 van mijn broertje.... of een leenbakkie van de garage waar hij heen zou gaan.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2007 13:09 #1182396
door V700 register
Zonder al te veel lijkepikkerig over te komen, heb je per berichtje wat meer info over die 142?
Verder, succes met de beslissing.
Beantwoord door V700 register in topic Zeg.......
Zonder al te veel lijkepikkerig over te komen, heb je per berichtje wat meer info over die 142?
Verder, succes met de beslissing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam