Zonnescherm voor de achterruit?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2024 21:51 #1475507
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Licht doorlaten
Snap dat de solarplexius teveel licht doorlaten en qua privacy niet het gewenste effect geven in de situatie die jij wilt, want daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.
Maar was meer als idee om zoiets te maken uit pvc plaat dus dat je iets aan de binnenkant erin “klikt”.
Maar was meer als idee om zoiets te maken uit pvc plaat dus dat je iets aan de binnenkant erin “klikt”.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2024 23:01 #1475508
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Zo'n hoes mag je niet gebruiken als de auto nog nat of warm is. En zowel de auto als de hoes moet schoon zijn. Dat gaat hem niet worden. En het dekt de deuren af, dus dan kun je ook niks meer uit de auto halen of erin leggen als de hoes erover zit.
Over de zittingen van de achterbank eruit halen heb ik ook al eens nagedacht, maar dan moet je ze er onderhand thuis al uit halen. Anders liggen ze tijdens de meeting ergens in de weg. "Thuis er al uit" betekent dat je de bagage ver naar voor moet leggen, om verschuiven te voorkomen. Vind ik ook niet handig. En iets anders gebruiken om de rugleuningen dan te ondersteunen, tja, dat moet je dan ook weer meeslepen.
Een aantal jaar geleden werden er op Facebook een soort paraplu's voor de auto aangeboden, die met een afstandsbediening in- en uitgeklapt konden worden. Maar op de vraag hoe die dingen bevestigd werden op de auto, daar kwam geen antwoord op. Zoals ik al schreef, ik wil niks aan de auto bevestigen met magneten.
Iets dat lijkt op de platen van Solarplexius is niet echt handig. "Er in" gaat redelijk gemakkelijk, maar "eruit" is wat lastiger. En ik heb de Solarplexiusplaten er een paar jaar geleden even uit gehad. Ze zaten rondom onder de ramenkit. (De platen heb ik met wasbenzine geprobeerd schoon te krijgen. Slecht idee, daar kunnen ze niet echt goed tegen.)
groetjes
Mathy
Zo'n hoes mag je niet gebruiken als de auto nog nat of warm is. En zowel de auto als de hoes moet schoon zijn. Dat gaat hem niet worden. En het dekt de deuren af, dus dan kun je ook niks meer uit de auto halen of erin leggen als de hoes erover zit.
Over de zittingen van de achterbank eruit halen heb ik ook al eens nagedacht, maar dan moet je ze er onderhand thuis al uit halen. Anders liggen ze tijdens de meeting ergens in de weg. "Thuis er al uit" betekent dat je de bagage ver naar voor moet leggen, om verschuiven te voorkomen. Vind ik ook niet handig. En iets anders gebruiken om de rugleuningen dan te ondersteunen, tja, dat moet je dan ook weer meeslepen.
Een aantal jaar geleden werden er op Facebook een soort paraplu's voor de auto aangeboden, die met een afstandsbediening in- en uitgeklapt konden worden. Maar op de vraag hoe die dingen bevestigd werden op de auto, daar kwam geen antwoord op. Zoals ik al schreef, ik wil niks aan de auto bevestigen met magneten.
Iets dat lijkt op de platen van Solarplexius is niet echt handig. "Er in" gaat redelijk gemakkelijk, maar "eruit" is wat lastiger. En ik heb de Solarplexiusplaten er een paar jaar geleden even uit gehad. Ze zaten rondom onder de ramenkit. (De platen heb ik met wasbenzine geprobeerd schoon te krijgen. Slecht idee, daar kunnen ze niet echt goed tegen.)
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2024 08:21 #1475510
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Simpel idee: een deken oid
Simpel idee: een deken oid die flink langer is dan de achterklep breed, daar ringen in slaan, en een touwtje tussen die ringen?
Je doet de klep open, legt de deken buiten op de achterruit, slaat de einden om de klep, en rijgt 'm vast met het touwtje.
De klep loopt taps toe, dus je wilt waarschijnlijk ook iets om 'm naar beneden te houden. Dat zou met een elastiek lijntje met haken om de achterbumper wel kunnen.
Je doet de klep open, legt de deken buiten op de achterruit, slaat de einden om de klep, en rijgt 'm vast met het touwtje.
De klep loopt taps toe, dus je wilt waarschijnlijk ook iets om 'm naar beneden te houden. Dat zou met een elastiek lijntje met haken om de achterbumper wel kunnen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2024 14:20 #1475511
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic niet al te moeilijk doen
Gewoon een stuk zwart landbouwplastic zodanig snijden/knippen dat het over de ruit kan. Vastzetten op de klep met whiteboardmagneten o.i.d. Of een stuk stof nemen zoals in de link van Reinier vermeld staat met magneten. Eenvoudige oplossing zonder hoofdpijn die ik gebuikte in een busje waar modellen zich moesten verkleden voor een fotoserie. Die magneten hebben geen invloed op computers aangezien computerkasten functioneren als een kooi van Faraday. Natuurlijk moet je de magneten niet bewaren in het doosje waar je magneetbanden in opbergt. 
Welterusten.

Welterusten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2024 17:07 #1475513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de klep met magneten gaat
Op de klep met magneten gaat niet lukken. Die is van aluminium.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2024 17:11 #1475514
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als camper accessoire zijn
Als camper accessoire zijn aluminium kleurige verduisterings sets te koop. Voor de bevestiging worden zuignappen gebruikt. Misschien is dat iets.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2024 08:03 #1475517
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Dubbelzijdig tape
Dubbelzijdig tape op het glas en daar een doek/folie opplakken? Of klittenband heel smal in hoekjes, zodat je het niet ziet en weer kan hergegruiken.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2024 16:53 #1475518
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Radiatorfolie en een rolletje
Radiatorfolie en een rolletje schilders-tape.
Beetje huisvlijt met een schaar en klaar is Kees..
Beetje huisvlijt met een schaar en klaar is Kees..
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2024 19:20 #1475519
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ja, Kees misschien, maar onze Mathy niet hoor.
Leuk bedoeld hoor Mathy.
Groeten,
Ton.
Leuk bedoeld hoor Mathy.
Groeten,
Ton.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2024 01:19 #1475520
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Zoals ik al zei, géén magneten. En alles wat je vastzet binnen de achterklep gaat vroeg of laat gapen. In klittenband blijven pluisjes, haren, etc. hangen. En ik wil niks permanent in/aan/op de auto bevestigen.
Zoals ik al aangaf in het eerste bericht hierboven, wordt het zeer waarschijnlijk zoiets:
Daar zitten meestal ook al touwtjes aan, dus bevestigen is geen probleem. Vraag is alleen even of de uitsparing voor de as van de ruitenwissermotor er al in zit. Maar met wat huisvlijt (zoals ook al aangegeven in het eerste bericht) is dat er wel in te maken. En hoe ik ervoor zorg dat het ding niet over de iets taps toelopende achterklep omhoog schuift. Maar dat lossen we met de reeds genoemde huisvlijt ook nog wel op.
groetjes
Mathy
Zoals ik al zei, géén magneten. En alles wat je vastzet binnen de achterklep gaat vroeg of laat gapen. In klittenband blijven pluisjes, haren, etc. hangen. En ik wil niks permanent in/aan/op de auto bevestigen.
Zoals ik al aangaf in het eerste bericht hierboven, wordt het zeer waarschijnlijk zoiets:
Daar zitten meestal ook al touwtjes aan, dus bevestigen is geen probleem. Vraag is alleen even of de uitsparing voor de as van de ruitenwissermotor er al in zit. Maar met wat huisvlijt (zoals ook al aangegeven in het eerste bericht) is dat er wel in te maken. En hoe ik ervoor zorg dat het ding niet over de iets taps toelopende achterklep omhoog schuift. Maar dat lossen we met de reeds genoemde huisvlijt ook nog wel op.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam