Lekkage bijrijderskant, deurrubber en condenswater airco !! Bijna opgelost, niet ws bak lek ....

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 22:08 #1294124 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Waarschijnlijk toch het deurrubber
Vandaag tijdens de sleuteldag bij Carlo Schmidt in Gemert heb ik samen met Jan (ex-voorzitter en erelid) en Carlo gekeken waardoor de lekkage veroorzaakt zou kunnen worden.
Nadat we wat laatste delen hadden weggenomen, heeft Jan een volledige gieter water (zo'n grote, geen bloemgietertje) over de voorruit (van boven naar beneden en van links naar rechts) en de paravent ook vol water laten lopen en ................... helemaal droog binnen, geen straaltje te zien !
Dus als laatste maar de dorpelbescherming verwijderd en daar lagen wat waterdruppels. Dus het water komt langs het deurrubber in de auto.
Na wat discussies over de methode om dit te verhelpen, bracht Hans, een van monteurs bij Carlo, de oplossing. De butylkit, die op de rol zit, kun je uittrekken tot een wat dunner gedeelte. Dit in de rand gelegd van het deurrubber gelegd en het deurrubber weer op zijn plek gezet. Vervolgens met de hamer het rubber aangeklopt.
En nu maar hopen dat het dit is geweest. Teruggekomen in Drunen was in ieder geval alles nog droog en dat met een behoorlijk beetje wateroverlast onderweg !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 19:53 #1299448 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Toch helemaal "inkitten"
Vandaag was in Brabant weer eens een dag met regen, dus ook weer een test of alles dicht zit.
@#$%^& niet dus. Er lopen weer 2 kleine spoortjes vanonder de dorpelbescherming naar beneden.
Rara ? Nu denk ik het zelf wel te kunnen verklaren. Vlg de instructies van Hans, de monteur bij Carlo, was het niet nodig om het volledige rubber te voorzien van Butylkit, maar daar ben ik nu niet helemaal zeker meer van ! Gelukig heb ik nog niets teruggelegd, dus niets onnodig nat geworden. Momenteel liggen de rubber kuipmatten er in, dus we houden het wel schoon.
Nu dus eens kijken of we aan butylkit kunnen komen en een beetje droog kunnen staan om het deurrubber weer los te halen en helemaal te voorzien van butylkit, want ik ben er nu een beetje klaar mee.
Wordt dus nog vervolgd ........................

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 23:19 #1301876 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Bijgeklust
Afgelopen zondag heb ik maar weer eens gekeken. Het was droog en de oprit bij de schoonouders was vrij.
Schoonpa de opdracht gegeven om maar eens royaal en overal met de tuinslang te spuiten. En ............... nergens water !
Nagedacht en toen nogmaals laten spuiten in de naad tussen het spatbord en de dorpel. En daar was het water !
Het kwam dus onder het rubber door. Ik had wat nadenkit meegenomen van het werk en daar kun je een dun rolletje van maken. Dit in het deurrubber gelegd en vervolgens met de rubberhamer aangetikt.
In het enthousiasme ook met de nadenkit de airco dicht gemaakt.
Het laatste had ik niet moeten doen, want dat bleek niet dicht te willen plakken. Er zat weer water in.
Gisteren een knutseldag gehad samen met een clublid, hij sleutelde, ik keek toe . Aan het eind van de dag hadden we nog wat tijd over en hebben samen gekeken naar de lekkage. De nadenkit werd al snel verwijderd en voorzien van een speciaal soort kit, die je zelf onderwater kunt gebruiken.
De verklaring is achteraf heel duidelijk.
Het condenswater stroomt door het pijpje uit in de motorruimte. Het probleem is echter dat de afdichting aan de binnenzijde van het schutbord ligt. Het water slaat door de rijwind weer terug en slaat door de foam-ring heen die de afdichting zou moeten verzorgen.
Dus, wat vlg mij al iemand eerder had aangegeven, heb ik vandaag de opening maar eens voorzien van een stukje condensleiding die we op de zaak ook voor de compressoren gebruiken. Sluit goed aan, zit klem en zorgt er voor dat het condenswater wordt afgevoerd ipv teruggeblazen.
De hele handel binnen weer droog gemaakt, want ook de andere kit had niet volledig geholpen. En nu moet het gewoon droog blijven, want gisteren hebben we zelfs de computer er uit gehad om de dummy plaat te bekijken, maar daar lekt het niet.
Wordt dus nog een keer vervolgd !!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC