Lederen bekleding
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
grt Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de reacties!henk 940LPT schreef : Nee, dat zou ik niet doen. Die airbag wordt "mechanisch" geactiveerd door een soort ontsteker die je op de zijkant van het stoelframe moet monteren. Als "iets" je auto binnen komt dan drukt dat op die ontsteker en wordt de airbag opgeblazen. Die zij airbags hebben ook een enkele verbinding (elektrisch dan wel mechanisch of anders) met de stuurairbag of de aansturing daarvan. Stoelframes waar een rugleuning zonder airbag op zit heeft daar niet de juiste bevestigingsmiddelen voor. Hiermee bedoel ik een opstaand lipje waar de de ontsteker onder schuift en 2 gaatjes om m vast te schroeven. Je zou m er op kunnen prutsen zodattie vast zit, los onder de stoel laten hangen (bij de voeten van passagiers) zou ik ook niet laten doen.
Hierboven is al aan gegeven dat niet iedere hoes geschikt is voor stoel airbags ivm het gebruikte garen. Ik zou dat geen gewone hoes overheen doen, bij afgaan zal de airbag opgeblazen worden en een uitweg zoeken. De normale weg kan niet, misschien krijg je m wel in je rug (airbag blaast op onder de bekleding). Ik zou hier geen risico mee nemen en rustig afwachten tot voorbij komt wat je nodig hebt.Ik heb ook een half jaar - jaar gewacht op een juist stoelframe met bevestigingsmogelijkheid voor de ontsteker, nota bene uiteindelijk geruild voor mijn eigen stoelframe met hoogteverstelling maar zonder bevestigingsmogelijkheid.
Ik zou dus wel het aangeboden stoelframe(MET airbag)kunnen gebruiken voor mijn auto ZONDER airbag.....De airbag van de gebruikte stoel eruit halen, de rugleuning(frame)losschroeven van de zitting, deze weer monteren op mijn zitting, oude leer(andere kleur)eraf halen en mijn leer eroverheen schuiven, moet dan als ik t goed begrijp alleen maar een gat maken voor de lendensteun en het oude gat afdichten???
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De airbag zou je evt onklaar kunnen maken door gewoon de stekker los te laten of de ontsteker te verwijderen denk ik...
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schuim van mijn stoffen stoel af en schuim voor een leren op de kop kunnen tikken en dan ben ik in principe al klaar...
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er behoefte aan foto's van mijn oude gestripte stoelframe (met airbag), zonder schuim en zonder leer?
Ik hoor het wel...

Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil het schuim van een lederen stoel over gaan zetten op het frame van mijn huidige stoffen stoel.
Wist niet dat dit kon en dacht dat het vastgelijmd zat...
Als je foto's hebt, graag!!
Mvg Ben