Lederen bekleding

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 07:44 #1231137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airbag garen
Voor de 960/V90 gaat dat over airbag garen dus niet op. Voor een 940 weet ik het niet. Ik zou altijd VolvoCars raadplegen voor zoiets belangrijks.
Thijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 08:34 #1231138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoezo
Hoezo gaat het voor het airbag garen niet voor de 960 en S/V90 niet op ? Ben wel benieuwd....Mijn sterke indruk is overigens wel dat de stoelen voor de 940 en 960 en S/V90 aan elkaar gelijk zijn qua opbouw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 08:47 #1231140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garen
omdat Volvo Vos dit voor mij heeft uitgezocht en vertelde dat de twee hoezen gewoon uit te wisselen zijn..
 grt Thijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 09:52 #1231145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

henk 940LPT schreef : Nee, dat zou ik niet doen. Die airbag wordt "mechanisch" geactiveerd door een soort ontsteker die je op de zijkant van het stoelframe moet monteren. Als "iets" je auto binnen komt dan drukt dat op die ontsteker en wordt de airbag opgeblazen. Die zij airbags hebben ook een enkele verbinding (elektrisch dan wel mechanisch of anders) met de stuurairbag of de aansturing daarvan. Stoelframes waar een rugleuning zonder airbag op zit heeft daar niet de juiste bevestigingsmiddelen voor. Hiermee bedoel ik een opstaand lipje waar de de ontsteker onder schuift en 2 gaatjes om m vast te schroeven. Je zou m er op kunnen prutsen zodattie vast zit, los onder de stoel laten hangen (bij de voeten van passagiers) zou ik ook niet laten doen. 
Hierboven is al aan gegeven dat niet iedere hoes geschikt is voor stoel airbags ivm het gebruikte garen. Ik zou dat geen gewone hoes overheen doen, bij afgaan zal de airbag opgeblazen worden en een uitweg zoeken. De normale weg kan niet, misschien krijg je m wel in je rug (airbag blaast op onder de bekleding). Ik zou hier geen risico mee nemen en rustig afwachten tot voorbij komt wat je nodig hebt.Ik heb ook een half jaar - jaar gewacht op een juist stoelframe met bevestigingsmogelijkheid voor de ontsteker, nota bene uiteindelijk geruild voor mijn eigen stoelframe met hoogteverstelling maar zonder bevestigingsmogelijkheid. 

Bedankt voor de reacties!
Ik zou dus wel het aangeboden stoelframe(MET airbag)kunnen gebruiken voor mijn auto ZONDER airbag.....De airbag van de gebruikte stoel eruit halen, de rugleuning(frame)losschroeven van de zitting, deze weer monteren op mijn zitting, oude leer(andere kleur)eraf halen en mijn leer eroverheen schuiven, moet dan als ik t goed begrijp alleen maar een gat maken voor de lendensteun en het oude gat afdichten???
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 10:37 #1231151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airbag
Nou... Volgens mij zit de airbag ingebouwd in het schuim van de rugleuning. Dat zou je dus over moeten zetten omdat je anders een holte hebt. Maar dat weet ik niet zeker, ik heb nooit onder de hoes van de rugleuning gekeken. De rugleuning bestaat dus uit een frame wat aan het stoelframe zit (wat door de auto schuift en waar ook de zitting aan zit), schuim en de hoes. En de airbag natuurlijk, waar de ontsteker weer met een soort snoer onder de bekleding van rugleuning vandaan komt en de ontsteker weer op het stoelframe geschroefd zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 11:11 #1231156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm maar als de hoes van de
Hmm maar als de hoes van de stoel met airbag dezelfde afmeting en vorm heeft als die zonder moet ie in ieder geval wel passen niet?
De airbag zou je evt onklaar kunnen maken door gewoon de stekker los te laten of de ontsteker te verwijderen denk ik...
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 11:15 #1231157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou
Er zit volgens mij geen stekker tussen ontsteker en airbag.  Ik denk ook niet dat je zomaar de ontsteker kunt verwijderen (moet je ook niet willen denk ik). Kun je het schuim ook niet overzetten ? Airbag schuim eraf, airbag eraf, andere schuim erop, andere hoes erop ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 11:17 #1231158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat weet ik dus niet of dat
Dat weet ik dus niet of dat schuim te verwijderen is, dan zou t makkelijk zijn.
Schuim van mijn stoffen stoel af en schuim voor een leren op de kop kunnen tikken en dan ben ik in principe al klaar...
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 11:46 #1231160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto's nodig?
Airbag zit in het schuim, je houd een holte die je moet opvullen aan de andere kant. Lendesteun opening hou je over aan de ene kant en je moet een gat mat in je leer aan de nieuwe kant.
Zijn er behoefte aan foto's van mijn oude gestripte stoelframe (met airbag), zonder schuim en zonder leer?
Ik hoor het wel...

Thijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2009 11:51 #1231162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Thijs, Ik wil het
Hallo Thijs,
Ik wil het schuim van een lederen stoel over gaan zetten op het frame van mijn huidige stoffen stoel.
Wist niet dat dit kon en dacht dat het vastgelijmd zat...
Als je foto's hebt, graag!!
Mvg Ben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC