Lederen bekleding
- V700 register
- Nieuw lid
-

Thijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
grt Thijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de hoezen uitwisselt dan.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je gordel zal je ook om moeten zetten.
Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Maar... ben je zeker dat je wel een airbag hebt in de stoelen ? Kun je zien aan de maat van het stoelvak. Groot (zo groot dat er een pak hagelslag op de zijkant in zou passen) is geen airbag, past er net een pakje sigaretten (of groot pakje lucifers) op zn kant in dat heb je airbags.
hebben we het hier over de Ruyter of huismerk en gaat het om 19 sigaretten of 25?
maar wel duidelijk, en daar gaat 't om
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zelf geen airbags in de stoelen zitten dus dat probleem heb ik niet...henk 940LPT schreef : Helemaal zeker ben ik niet, maar volgens mij kan het niet. Of misschien wel, maar dan houd je een heel klein schuifbereik van de stoelen over.De stoelen zitten met de geleidingsrails dmv 4 bouten vast op de bodem van de auto. Maar er zitten ook nog 2 "boutkoppen" op die in sleuven in de bodem moeten vallen, die zitten bij de passagiersstoel in ieder geval versprongen tov elkaar (in lengterichting van de auto). Kan me voorstellen dat die verspringing voor bestuurders- en passagiersstoel gespiegeld is. Je kunt misschien, als je de stoel eruit hebt, de rails tov elkaar verschuiven zodat die sleufgaten gaan passen. Maar dan houd je denk ik een klein schuifbereik over. Naar voren toe zit je snel aan de aanslag van de ene rail, naar achteren zit je snel aan de aanslag van de andere rail. Je kunt die rails van een stoel omwisselen zodat je genoemd probleem niet hebt. Ik dacht pennetje aan de achterkant eruit slaan met een doorslag, rail eraf schuiven, 4 kogeltjes en 2 staafjes opvangen. Dat voor beide rails doen en dan terugzetten.De zitting wisselen (want daar gaat het vaak om) is een stuk makkelijker. Houd je de airbag (als je die hebt) aan de goede kant. Hoe het met de gordel zit weet ik zo niet. Gordelvanger zit in ieder geval aan het stoelframe.Maar... ben je zeker dat je wel een airbag hebt in de stoelen ? Kun je zien aan de maat van het stoelvak. Groot (zo groot dat er een pak hagelslag op de zijkant in zou passen) is geen airbag, past er net een pakje sigaretten (of groot pakje lucifers) op zn kant in dat heb je airbags.
Richard tipte me op een advertentie op MP waar iemand nog een passagiersstoel had staan, indien mogelijk zou ik daar de rugleuning vanaf kunnen halen en over kunnen zetten op t frame van mij bestuurdersstoel.
Deze stoel die aangeboden wordt heeft er overigens wel een airbag in zitten...
Kan ik daar dan mijn hoes overheen trekken?
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hierboven is al aan gegeven dat niet iedere hoes geschikt is voor stoel airbags ivm het gebruikte garen. Ik zou dat geen gewone hoes overheen doen, bij afgaan zal de airbag opgeblazen worden en een uitweg zoeken. De normale weg kan niet, misschien krijg je m wel in je rug (airbag blaast op onder de bekleding). Ik zou hier geen risico mee nemen en rustig afwachten tot voorbij komt wat je nodig hebt.Ik heb ook een half jaar - jaar gewacht op een juist stoelframe met bevestigingsmogelijkheid voor de ontsteker, nota bene uiteindelijk geruild voor mijn eigen stoelframe met hoogteverstelling maar zonder bevestigingsmogelijkheid.