past een bigfront sc-816 in een volvo 940?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 15:37 #1227829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwsgierig

Baseman schreef : Heb je links van het display drie knoppen met FM1, FM2 en AM?

Waar maakt dat voor uit ? US of EUR uitvoering, met het ontbreken van RDS voor de US versie ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 16:00 #1227836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

henk 940LPT schreef : Waar maakt dat voor uit ? US of EUR uitvoering, met het ontbreken van RDS voor de US versie ?

Als je die drie knoppen hebt, werkt inderdaad RDS niet.Ik heb gisteravond nagekeken hoe makkelijk het zou zijn om de losse chip te bestellen en over te solderen, om zodoende de US versie naar EUmet RDS om te bouwen, maar helaas ontbreekt er meer op de printplaat, dan een enkele chip.
Op een US zit dus geen RDS (dus ook geen PTY, NEWS, TP en zenderinformatie als files en flitsers)Daarnaast zul je, als je een marikaan hebt, de frequentiestappen moeten aanpassen naar AUS, omdat de amerikaan per 0,2 mhz loopt en je dan in nederland een hoop zenders mist.
Heb je dan dus een amerikaanse? Nogmaals, slechts uit interesse, van wie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 16:53 #1227843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past een bigfront wel in een 760 (960 typ) ?
Hoi,
Is een bigfront alleen maar voor een 960 of ook nog voor de 760 o.i.d. ?
Vrgr Björn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 18:07 #1227855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet niet.

BjörnHansen schreef : Is een bigfront alleen maar voor een 960 of ook nog voor de 760 o.i.d. ?

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Mijn gevoel zegt van wel, maar volgens mij zit bij de 760 de relaisbak ook onder de radio en dan past het dus niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 13:17 #1228042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zit geen RDS op, dus zal
Er zit geen RDS op, dus zal het een Amerikaan zijn als ik het goed begrijp, het aantal knoppen kan ik nog nakijken.
Ik neem aan dat je weet hoe de boel in elkaar steekt en dus zal het wel niet passen, toch jammer. En zoals elders ook gemeld; het is tamelijk verwarrend dat er geen officiele lijst van volvoradio's en hun inbouwmogelijkheden is. Zo staat er ook nu weer een advertentie op Marktplaats waar staat vermeld dat de sc-816 past in een volvo 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 13:30 #1228044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijst
Wat let ons om zelf een lijst samen te stellen? Onderbrengen in de documentatie. Hebben we met de velgen toch ook gedaan. Kunnen we meteen de manuals in pdf erbij zetten.
ik zie net dat die al bestaat, staat <a href="/node/13851">hier</a> , misschien kunnen we hem aanvullen.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 13:33 #1228045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Copy-cat.

willemgerrit schreef : Er zit geen RDS op, dus zal het een Amerikaan zijn als ik het goed begrijp, het aantal knoppen kan ik nog nakijken.

Het aantal knoppen is gelijk, alleen het opschrift is anders.

willemgerrit schreef : Ik neem aan dat je weet hoe de boel in elkaar steekt en dus zal het wel niet passen, toch jammer. En zoals elders ook gemeld; het is tamelijk verwarrend dat er geen officiele lijst van volvoradio's en hun inbouwmogelijkheden is. Zo staat er ook nu weer een advertentie op Marktplaats waar staat vermeld dat de sc-816 past in een volvo 940.

Ik ben inderdaad redelijk op de hoogte, maar nooit te oud om te leren.Mijnheer of Mevrouw Kalypso, die op marktplaats twee van die dingen verkoopt, heeft letterlijk de advertentie tekst gebruikt, van mijn SC-816 die ik een maand geleden aanbood, overigens voor een behoorlijk lager bedrag.Ik zal de moeite nemen, de aanbied(st)er een bericht te sturen dat de tekst in de advertentie niet klopt.
tevens zijn beide afbeeldingen weliswaar zelf geschoten, dnek ik, maar beide van een amerikaanse variant en daar zit dus geen RDS op. Ik vindt persoonlijk dat dat ook in de advertentie moet staan, om potentiele kopers niet te misleiden. Dat zal ik ook even melden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 14:29 #1228054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord ontvangen.
Ik heb een antwoord van de aanbieder ontvangen, die meteen de advertentietekst heeft aangepast. Netjes.Nette mail ook trouwens, waaruit tevens bleek dat er nog wel iets rek in de vraagprijs zit, dus voor wie interesse heeft?
Zoek je naar een SC-805 mét RDS, <a href=" verkopers.marktplaats.nl/373660 " target="_blank">dan heb ik die nog liggen. Uiteraard ook met wat rek in de vraagprijs.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC